گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 7713

10 فروردین 1403 13:06

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

روحانی در گنبد کاووس :   پرتاب نخستین ماهواره بلند عملیاتی کشور به فضا /امروز همه کاره این کشور «ملت ایران» است

رئیس جمهور از پرتاب 2 ماهواره  کاملا بومی به فضا خبرداد و گفت:  ماهواره «پیام»  نخستین ماهواره بلند عملیاتی است که توسط ماهواره بر ساخت ایثارگران و اندیشمندان جوانان این دیار و دانشگاهیان امیر کبیر ساخته شده در 600 کیلومتری فضا قرار خواهد گرفت.

به گزارش قابوس نامه، حجت الاسلام حسن روحانی امروز در دوین سفر استانی در ورزشگاه تختی گنبدکاووسی در جمع مردم استان گلستان اظهار کرد: این ماهواره می تواند وضع آب و هوا، کشاورزی و آب های سرزمینی  را رصد کند و درشبانه روز 6 نوبت از سرما عبور می کند.

وی افزود: در این سفر 63 طرح و پروژه  را به تصوب رساندیم و 2هزار 894 میلیارد تومان بودجه برای  اتمام پروژه ها و طرح های استان گلستان تا پایان دولت دوازدهم  پیش بینی کردیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: یک هزار و  433میلیارد ریال بودجه اختصاص دادیم 252 میلیون تومان آن ملی و  یک هزار و 210 میلیارد تومان از دستگاه های اجرایی است.

وی بیان کرد: استان گلستان با دارا بودن 2 هزار تخت بیمارستانی از لحاظ خدمات بهداشتی عقب است، و برخی مناطق محروم  در این استان داریم  و از همین جا اعلام می کنم  که 5 بیمارستان در گلستان ساخته می شود.در گرگان احداث بیمارستان 152 تختخوابی آغاز می شود و از مسئولان می خواهم که تا پایان این دولت تعداد تخت های بیمارستانی به 3هزار تخت افزایش یابد.

از این منطقه هیچگاه بوی اختلاف استشمام  درک نکرده ام

روحانی با بیان اینکه گلستان یک ایران اس ضمن قدردانی از حضور مردم استان گفت: استان گلستان استان وحدت اقوام و مذاهب  است. مردم استان گلستان شجاع و عاشق انقلاب هستند، استانی که در راه دفاع از کشور نزدیک به 4هزار شهید تقدیم کرد و 512 شهید مربوط به شهرستان گنبد است که نشان می دهد شیعه و سنی برای نظام و وطنشان فداکاری داشتند ودارند .

وی اذعان کرد: من بسیار خوشحالم که از این منطقه هیچگاه بوی اختلاف استشمام  درک نکرده ام و دست بزرگان این منطقه را می بوسم .

روحانی با اشاره به اجتماع بزرگ مردم  گلستان درآستانه چهلمین سال انقلاب اسلامی گفت:  ما در 40سال پیش منتظر بودیم که شاه دیکتاتور این سرزمین را ترک کند و ملت ما برای خروج او جشن بزرگ را برپا کند و 26 دیماه او فرار کرد  ومردم در انتظار راهبری امام  بودند و انقلاب را به پیروزی رساندند .

امروز همه کاره این کشور ملت ایران است

وی با  بیان اینکه امروز همه کاره این کشور ملت ایران است، تاکید کرد: ملت ایران است که در همه انتخابات تصمیم می گیرد که چه کسی بر کرسی مسئولیت بنشیند و در سال 92 و 96 با رای بلندتان بارمسئولیت را بردوش مان گذاشتید.در برخی از شهرای این استان بیش از 95 درصد مردم به این بنده کوچک رای دادید و در برابر احساس مردم این سر تعظیم فرود می آورم.

روحانی اذعان کرد: ما با همه توان باید کشور و سرزمینمان را آباد کنیم، امنیت امروز سرزمین و هوشیاری مردم و تحصیل کرده های این دیار و اوج مسئله آموزش  افتخار ماست .

پرتاب 2 ماهواره  کاملا بومی به فضا

رئیس جمهور از پرتاب 2 ماهواره  کاملا بومی به فضا خبرداد و گفت:  ماهواره «پیام» که توسط ماهواره بر ساخت ایثارگران و اندیشمندان جوانان این دیار و دانشگاهیان امیر کبیر ساخته شده در 600 کیلومتری فضا قرار خواهد گرفت و این ماهواره می تواند وضع آب و هوا، کشاورزی و آب های سرزمینی  را رصد کند و درشبانه روز 6 نوبت از سرما عبور می کند.

وی ادامه داد: این اولین ماهواره بلند عملیاتی کشور است و روزانه همه مسائل کشور را در اختیار ما قرار می دهد و با اطلاعاتی که در اختیار ما قرار می دهد.

روحانی همچنین از  از رتبه نخست ایران در خاورماینه در حوزه  ژنتیک خبرداد و افزود: ما کشوری هستیم که به دنیا ثابت می کنیم که ملت علم و دانش هستیم .

از دشمنان هراس نداریم ،ما مشکلات را پشت سر می گذاریم/تبصره هایی برای رفاه مردم

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: از دشمنان هراس نداریم ،ما مشکلات را پشت سر می گذاریم و این مشکلات پیش روی ما نمی ماند وامریکا و  صهیونیسم نمی تواند این ملت و رهبری بزرگ آن را به زانودر بیاورد. شما میخواهید مردم ما را ازغذا دارو تجهیزات محروم کنید؟ ما باتمام دوستان مان و با همسایگانمان بهترین روابط را داریم و با چند کشوری که مشکلاتی وجد دارد از همین جا اعلام آمادگی برای برطرف کردن آن را داریم و نمی گذاریم دشمنان به اهدافشان برسند.

روحانی به تبصره 14،  18،  19 و 21  در بودجه دولت اشاره کرد و گفت:  برای ادامه کمک به اقشار محروم این جامعه 7هزار میلیارد تومان اعتبار در تبصره 14 در نظر گرفتیم  وتبصره 18 را نیز برای تحول در اشتغال جوانان که مهمترین مسئله ما  است  پیش بینی کرده ایم.

کاهش نرخ بیکاری در گلستان

وی کاهش نرخی بیکاری در استان گلستان نسبت به پارسال از  11/7 به 10/7  را اعلام کرد و افزود: این آمار نشان می دهد که جوانان استان در کنار مسئولان استان تلاش می کنند از مشکلات عبور کنیم اما تا نقطه مطلوب فاصله داریم .

روحانی ابراز کرد: در فصل پاییز امسال نسبت به پارسال 600 هزار اشتغال ایجاد شد اما آمار بیکاری همچنان زیاد می شود و این وظیفه ماست .ما در تبصره 18  و سال آینده تحرک وسیع در ساخت و سازمسکن ایجاد خواهیم کرد و  100 هزار مسکن بوسیله توسعه گران برای این مردم ساخته خواهد شد  و این  مهم می تواند آمار بیکاری ما را کاهش دهد.

وی افزود:  در زمینه کارورزی و کار آموزی جوانان بودجه خاصی در نظر گرفتیم، تا شغل یاد بگیرند و اشتغال خود را ادامه دهند .

یکهزار و 500 تسهیلات بانکی  از سال گذشته برای استان گلستان ثبت شد

روحانی بیان کرد: یکهزار و 500 تسهیلات بانکی  از سال گذشته برای استان ثبت شده و این رونق  و تکاپوی اقتصادی است

رئیس جمهور با بیان اینکه استان گلستان  باید مقصد گردشگران شود نه معبر آنان گفت: باید  گلستان یکی از بزرگترین جاذبه های گردشگری با ساخت هتل و راه های مناسب شود  لذا در این سفر چندین هتل و مناطق مسکونی برای استان افتتاح خواهد شد .

وی اضافه کرد: یک هزار و 600 میلیون تسهیلات برای گردشگری استان گلستان  قراردادیم .

34 هزار عملیات زهکشی انجام شد

روحانی از تحقق مصوبه سفر قبلی  زهکشی 280 هکتار زمین های کشاورزی استان خبرداد و گفت: در سفر قبلی قول دادم که 22 هزار هکتار باید زهکشی شود و امروز در این زمینه ما 34 هزار عملیات زهکشی انجام شد وامروز می گویم تا پایان دولت 50 هزار هکتار دیگر زهکشی آن انجام شود تا  تحولی برای اقتصاد و اشتغال مردم است.

وی آب را از  مسائل مهم این استان بیان کرد و گفت: طرق مختلف وجود دارد تا آب لازم را در اختیار مردم قرار دهیم و آب صنعت و کشاورزی را تامین خواهیم کرد تا شاهد تحولات در استان باشیم.

تجهیز راه آهن اینجه برون به گرمسار

رئیس جمهور به تجهیز راه آهن اینجه برون به گرمسار اشاره کرد و گفت: برای این طرح باید یک میلیارد و 200 میلیون یورو بالغ بر بیش از 16 هزار میلیارد تومان خرج  شود که بزودی  کار عملیاتی آن انجام می شود  و بجای 2میلیون تن می توانیم حمل بار را به 12 میلیون تن افزایش دهیم.

وی ادامه داد: اینجه برون باید جز منطقه آزاد باشد ما لایحه را آماده کردیم به مجلس دادیم و تصویب شد و مراحل نهایی آن در حال انجام است.

روحانی به مشکلات فراوان تحریمی کشتی رانی و بانک ها توسط دشمنان اشاره کرد و متذکرشد: برای این جلوی دشمنان بایستیم باید کوشش کنیم ،این مشکل است ، مراودات بانکی و حمل و نقل بارها و واردات مشکل است  اما ما آن را انجام می دهیم و همه تلاش ها انجام می شود برای اینکه رنج مردم کم شود .

وی اذعان کرد: امروز روز امتحان دولت به تنهایی نیست، در روز سختی همه  باید دست به دست هم دهیم  دولت همه تلاش خود را می کند . اشتغال با دولت و ملت انجام  می شود.

رئیس جمهور امنیت جاده ها را جزء سلامت مردم  و آن را برای دولت مهم خواند و تاکید کرد:52 نقطه حادثه خیز در گلستان وجودارد و 22 نقططه آن اجرایی شده و من از سازمان برنامه و بودجه می خواهم برای 30 نقطه حادثه خیز دیرگر این استان بودجه اضافه در نظر بگیرد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو