گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 7911

04 اردیبهشت 1403 14:27

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

امام جمعه گنبدکاووس: فاصله ها در جریان سیل رنگ باخت/ باید احساس یگانگی را ترویج دهیم

امام جمعه گنبدکاووس گفت: در جریان حادثۀ سیل استان گلستان مرزها و فاصله ها رنگ باختند و باید این احساس یگانگی را ترویج دهیم .

به گزارش قابوس نامه، حجت الاسلام محمود ترابی در خطبه های نماز جمعه امروز 16 فروردین ، با عنوان این مطلب اذعان کرد: از همان روزهای ابتدایی موج عظیمی از کمک ها و احساسات مردمی در شهرستان گنبدکاووس و استان گلستان شکل گرفت و این جریان بزرگ عاطفی جریان بزرگ گره گشایی بود و حضرت آقا نیز خواستار ادامه این موج خیرخواهانه شدند.

وی با اشاره به گلایه مقام معظم رهبری از کوتاهی برخی در یک سری امور پیشگیرانه از جمله ساخت و سازهای غیرمجاز، عدم لایروبی های ، راه سازی ها در مسیر آب و تاکید بر جبران خسارات از طرق ادارات و نهاد های مربوطه گفت: صحه صدر مردم ترکمن که آسیب دیدند و همچنین مردمی که کمک می کردند در جریان این سیل مثال زدنی بود.

حجت الاسلام ترابی تصریح کرد: خروشان تر ازسیل، احساس و عواطف این مردم خداجو و انساندوست نسبت به آسیب دیدگان بود و ما نیز به این مردم افتخار می کنیم.

امام جمعه گنبدکاووس یادآور شد: باید این جهت گیری ها را ببینیم و این مشارکت اجتماعی اصل در همبستگی و ایجاد یک فرهنگ مشترک است که ان شاالله باید همه در راستای آن و دوری از هر آنچه باعث ایجاد فاصله ها و بی اعتمادی هاست برویم.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در مهمترین جلسه  کاری آغاز سال در روز سیزده فروردین همه نیروهای نظامی و انتظامی و دولتی را جمع کردند تا در مورد سیل سهمگین که کشور را فرا گرفت تعیین تکلیف کند.

خطیب جمعه گنبدکاووس با عنوان اینکه دشمن در تلاش برای نسبت اتهام بدمدیریتی به نهادهای مختلف و دولت در جریان سیل بود واین جریان مستقیم از واشینگتن هدایت شد، گفت:  جلسه مقام معظم رهبری آبی بود بر آتش دشمن و خط بطلانی بر شایعات آنها کشید.

وی اضافه کرد: آنها اگر خودشان خوب مدیریت می کردند بعد از چندین ماه از طوفان آمریکا هنوز هم نتوانسته اند برق آن مناطق را وصل کنند.

امام جمعه گنبدکاووس در ادامه سخنانش به مناسبت های هفته پیش رو از جمله اعیاد دهه اول شعبانیه و همچنین سالگرد شهدایی چون شهید آوینی ، شهید صیاد شیرازی نیز اشاره کرد و با تاکید بر لازمه برگزاری یادواره ای برای زنده نگه داشتن یاد این شهدا گفت: باید قدردان و شکرگزار این بزرگان باشیم.

وی با اشاره به روز ملی انژی هسته ای گفت: به تعبیر حضرت آقا انرژی هسته ای روزی حق مسلم ما بود و در مذاکرات این حق مسلم فروکش کرد و باید در این ایام یاد شهدای این راه که جلوداران علم ، دانش ، خود باوری و توانمندی هستند را قدر بدانیم.

وی همچنین انتصاب تولیت جدید آستان قدس رضوی را تبریک گفت و اظهار کرد: تحول آفرینی و فرماندهی برکت و نوری که آستان امام رضا(ع) دارد می تواند جایگاه بزرگی در تحول آفرینی جهانی داشته باشد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو