گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 7918

01 اردیبهشت 1403 00:58

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

ارائه خدمات درمانی سپاه به ۸۵۰۰۰ نفر از مردم سیل‌زده گلستان

فرمانده سپاه نینوای گلستان با اشاره به استقرار بیمارستان‌های صحرایی نیروهای زمینی و دریایی سپاه در مناطق سیل‌زده این استان گفت: تاکنون به بیش از ۸۵ هزار نفر در مناطق سیل‌زده استان خدمات درمانی ارائه شده است.

به گزارش قابوس نامه به نقل از تسنیم، سردار حسین معروفی در نخستین جلسه شورای اداری استان که با حضور رئیس قوه قضائیه و با موضوع بررسی اقدامات انجام شده در مناطق سیل‌زده گلستان برگزار شد، اظهارداشت: براساس ابلاغ فرماندهی کل سپاه در زمان بحران آتش به اختیار کار می‌کنیم. از زمان وقوع سیلاب در استان مرخصی فرماندهان و سفرهای راهیان نور را لغو و به فرماندهان اعلام کردیم هرچه جز سلاح و مهمات در پایگاه‌ها و ستادها دارند برای کمک به مردم سیل‌زده به میدان بیاورند.

وی با اشاره به آماده‌سازی 22 نقطه در گرگان و بندرترکمن برای اسکان اضطراری سیل‌زدگان گفت: بیش از پنج هزار و 600� نفر در این مکان‌ها اسکان داده ‌شده‌اند.

فرمانده سپاه نینوای استان با اشاره به بازدید و دستور فرمانده کل سپاه برای لایروبی مصب گرگانرود ادامه داد: در روزهای نخست وقوع سیلاب خروجی آب از گرگانرود حدود 30 مترمکعب برثانیه بود، برای همین لایروبی مصب رودخانه در اولویت قرار گرفت.

وی گفت: علاوه براین لایروبی رودخانه قره‌سو و کانال‌های مرکزی گمیشان و برقراری ارتباط آنها با تالاب و از آنجا به دریا در دستور کار قرار گرفت.

سردار معروفی با اشاره به حضور ماشین‌آلات و اقدامات قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) در مناطق سیل‌زده استان بیان داشت: ایجاد دو کانال انحرافی به عنوان سوپاپ اطمینان منطقه در زمان سیلاب‌های احتمالی از سوی این قرارگاه در حال اجرا است که تاکنون یک کانال به طول یکهزار و 800 متر با عمق 11 متر به اتمام رسیده و کانال دوم نیز در حال احداث است.

وی با اشاره به ایجاد پل‌های موقت در محورهای مواصلاتی استان گفت: در برخی از محورها برای عبور سیلاب از منطقه جاده‌ها شکافته شدند که در محور گمیشان بندرترکمن که بیشترین مشکلات را داشتیم، سپاه توانست در مدت 60 ساعت 17 پل بر روی این جاده بسازد.

فرمانده سپاه نینوای استان ادامه داد: بزرگترین بیمارستان نیروی زمینی سپاه از مشهد به آق‌قلا آمد و تاکنون به بیش از 62 هزار نفر خدمات داده که هزینه این خدمات یک میلیارد و 450 میلیون تومان است. همچنین بیمارستان صحرایی نیروی دریایی سپاه نیز در سیمین شهر مستقر شده و در مجموع از ابتدای سیل تاکنون به بیش از 85 هزار نفر در مناطق سیل‌زده خدمات رسانی شده است.

وی با اشاره به انتخاب سپاه هفت استان به عنوان پشتیبان استان گلستان در سیل اخیر گفت: استان‌هایی مانند خراسان‌رضوی، اصفهان، تهران، همدان و غیره کار امدادرسانی و عمران و آبادانی مناطق سیل‌زده استان را برعهده گرفته‌اند.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو