گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 7998

30 فروردین 1403 22:09

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی: ۳۳درصد آموزش ها در کشور در بخش فنی و حرفه ای است

معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با توجه به رویکرد آموزش و پرورش که باید ۴۰ درصد آموزش ها باید به سمت فنی و حرفه ای برود گفت: در حال حاضر میزان درصدی که ما داریم در مورد هنرستان تا حدود زیادی محقق شده که حدود ۳۳ درصد است.

به گزارش قابوس نامه؛ حجت الاسلام علی ذوعلم در حاشیه کلنگ زنی مجتمع آموزشی ۲۴ کلاسه در گنبد کاووس با اعلام این مطلب افزود؛ تلقی ما این است در گام دوم انقلاب ، ان شاالله تحولی در گرایش دانش آموزان به هنرستان ها ایجاد شود.

وی ادامه داد: نامگذاری سال که به تعبیر مقام معظم رهبری جهت گیری جامعه را روشن تر می کند و رونق تولید به رونق زیرساخت نیاز دارد.

حجت الاسلام ذو علم ابراز امیدواری کرد در سال رونق تولید آموزش و پروش بتواند زیرساخت نیروی انسانی توسعه تولید را فراهم کند والبته این زیرساخت صرفا با مهارت هم حاصل نمی شود و باید به عنصر مهارت و تلاش در کنار علم و دانش روز و بعد ایمان و انگیزه معنوی و اخلاق کار توجه کنیم تا بتوانند در محیط کار عناصر مفیدی باشند و امیدواریم این مجتمع زمینه این مهارت ها را فراهم کند.

وی یکی از مشکلات و چالش های حوزه آموزش را غلبه بعد نظری یر بعد عملی عنوان کرد و گفت: علم دافع و نافع علمی است که منتهی به عمل شود و احداث این مجتمع در کنار هنرستان میتواند باعث افزایش کیفیت فنی و علمی هنرستان هم شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزرات آموزش و پروش همچنین اذعان کرد: در مقوله تعلیم و تربیت تمام جامعه در جهت تربیت فرزندان حرکت می کنند و تنها بر گردن آموزش و پرورش نیست و در تجهیز هنرستان ها که در برخی مناطق دچار کمبود هستیم و امیدواریم خیرین در این بخش هم کمک کنند تا حق تربیت و آموزش که بزرگترین حقوق جامعه اسلامی است محقق شود.

وی خاطر نشان کرد اگر با توجه به تاکید مقام معظم رهبری به جوانان در گام دوم انقلاب ، به آنها توجه کنیم قطعا آرمان هایی که در انقلاب اسلامی ترسیم شده است و اهدافی که از سوی امام (ره) و مقام معظم رهبری مطرح شده برسیم.

گفتنی است کلنگ مجتمع آموزشی 24 کلاسه در زیربنایی با 6500 مترمربع، با اعتبار 200 میلیارد ریال امروز با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی و جمعی از مسئولین شهرستانی به زمین زده شد.

qaboosnameh 3

qaboosnameh 2

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو