گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 8110

10 فروردین 1403 12:22

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

استاندار گلستان در گنبدکاووس مطرح کرد؛ لزوم فعالسازی بازارچه اینچه برون/ رودخانه های گنبد لایروبی می شود

استاندار گلستان گفت: بازارچه مرزی اینچه برون باید از الویت های استان باشد پرا که با توجه به قرابت فرهنگی منطقه با ترکمنستان می تواند در ایجاد اشتغال و تحکیم روابط دو کشور بساز موثر باشد.

به گزارش قابوس نامه، هادی حق شناس با عنوان این مطلب اظهار کرد: منطقه آزاد اینچه برون نیز از مبادی خود پیگیری خواهد شد اما پیش از آن باید این بازارچه راه اندازی شود.

وی تصریح کرد: ما 15 کشور همسایه داریم که کمترین روابط اقتصادی را داریم و بیشترین روابط ما با آروپا تنظیم شده است در حالیکه می توانیم با کشور های همسایه صادرات و واردات داشته باشیم و مهمتر این است که ایجاد منافع مشترک امنیت ایجاد می کند و یکی از این ظرفیت ها بازارچه مرز اینچه برون است.

حق شناس در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه سیل در گنبد به خوبی مدیریت شد افزود: این مدیریت به موقع و حجم آبگرفتگی در دو شهر دیگر استان باعث شد گنبد و خسارات آن کمتر مورد توجه کمک های بیرونی قرار گیرد اما پیگیر رفع مشکلات از سوی استان هستیم.

وی همچنین در راستای پیشگیری از خطرات آتی آبگرفتگی و بروز سیلاب در گنبدکاووس، لایروبی رودخانه های گنبد را به عنوان یکی از مصوبه های شورای اداری شهرستان لازم الاجرا دانست.

استاندار گلستان همچنین در راستای سیاست دولت و نظام در رابطه با حمایت از بخش خصوصی گفت: دولت امکان احداث بنگاه اقتصادی جدید را ندارد و درآمد حاصل از نفت نیز تنها بخشی از نیازمندی ها در بخش راه سازی و احداث بیمارستان و فرودگاه را پاسخگو است.

وی اذعان کرد: حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی از اولویت های استان است و باید مورد توجه همه مسئولان قرار گیرد تا بتوان بنگاه های اقتصادی را با همکاری این بخش راه اندازی کرد.

حق شناس با تاکید بر عدم توان دولت در حمایت های مالی از بنگاههای اقتصادی یادآور شد تکمیل پروژه های نیمه تمام کشور نیاز به اعتباری برابر با 600 هزار میلیارد ریال دارد که تا بهره برداری 10 سال طول می کشد و با توجه به استقبال بخش خصوی در طرح های اقتصادی باید از این ظرفیت استفاده کرد.

مسئولان مسئول هر اتفاق و خوب و بد در شهرستان هستند

وی گنبدکاووس را دارای ظرفیت های خوبی در حوزه ملی دانست و ورزش خصوصا والیبال را یکی از این ظرفیت ها عنوان کرد.

استاندار گلستان در پاسخ به درخواست مسئولان شهرستان در باب حمایت از تیم والیبال شهرستان گنبد نیز گفت: هر هزینه ای در زمینه ورزش سرمایه گذاری است و حتما از این بخش در گنبدکاووس حمایت خواهیم کرد.

هادی حق شناس در ادامه پاسخ به درخواست نماینده گنبدکاووس در مورد نبود امکانات پزشکی از جمله دستگاه سی تی اسکن دولتی تصریح کرد از آنجاییکه قرار است نیکوکار گنبدی2 دستگاه سی تی اسکن برای این شهرستان خریداری کند به محض خرید این یک دستگاه دیگر نیز استانداری تهیه خواهد کرد.

وی خطاب به حاضرین خاطر نشان کرد: تا پایان دولت هر اتفاق اعم از خوب یا بد در شهرستان بیفتند شما مسئول هستید و اگر در جهت حل مشکلات گامی برای ندارید مقصر هستید پس تا فرصت هست در این مسیر حرکت کنید.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو