گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 8112

01 اردیبهشت 1403 00:14

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

در راستای افزایش نشاط اجتماعی در گنبدکاووس ؛ دریاچه مصنوعی میزبان برنامه های "تفرجگاه " می شود

فرمانده سپاه گنبدکاووس گفت: در راستای افزایش نشاط اجتماعی بر اساس آموزه های دینی در دریاچه مصنوعی گنبدکاووس ، طرح تفرجگاه همراه با مجموعه ای از برنامه های شاد و فرهنگی اجرا می شود.

به گزارش قابوس نامه، سرهنگ رمضانعلی قاسم‌پور با طرح این مطلب در جلسه ستاد شهرستانی اذعان کرد: این تفرجگاه در ایام تابستان در قالب 6 غرفه با محتوای حمایت از کالای ایرانی و صنایع دستی، عفاف و حجاب، مهد کودک، کتاب و کتابخوانی، رادیو تفرجگاه، و غرفه مدیریت تفرجگاه برپا می شود.

وی تصریح کرد: این طرح چندسالی است که با همکاری فرمانداری ها در کشور در حال انجام است و در شهرستان گنبدکاووس نیز با توجه به ظرفیت تفرجگاه و همچنین پتانسیل جمعیتی درجه یک قطعا نیاز به امکانات ویژه ای دارد که با تقسیم کار و انتظاراتی که از نهادها می رود ان شالله برگزار می شود.

فرمانده سپاه گنبدکاووس نیاز به فضاسازی و تفریحات سالم برای استفاده عموم را یک ضرورت دانست و گفت: با تاکیدات مقام معظم رهبری به رعایت حقوق دیگران در چارچوب ارزش های اسلامی باید با ایجاد این فضاها در شهرستان مانع از ترویج تفریحاتی شویم که از تفکر غرب سرچشمه می گیرد .

سرهنگ قاسم‌پور معرفی الگوهای تفریحی ارزشی ،برگزاری نماز جماعت،استفاده از ظرفیت های فرهنگی هنری شهرستان ، بازی های بومی محلی ، مشاوره های مذهبی ، روانسناسی و همچنین آگاهی بخشی در رابطه با فضای مجازی از جمله برنامه های است که قرار است در این تفرجگاه اجرا شود.

فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز در این جلسه، ساماندهی اوقات فراغت را یکی از وظایف مهم و حساس در شهرستان دانست و گفت: همواره نهادهای فرهنگی از جمله آموزش و پرورش، ارشاد، سازمان تبلیغات اسلامی و نهاد مقدس سپاه اهتمام ویژه ای به این مسئله داشته اند.

عبدالقدیر کریمی دریاچه مصنوعی گنبدکاووس را یکی از ظرفیت های تفریحی عنوان کرد که اگر مدیریت نشود ممکن است به مکانی برای آسیب تبدیل شود و برخی از حوزه های حساس را دچار مشکل کند و بالعکس اگر درست مدیریت شود می تواند به کانون توجه و امید خانواده مبدل شود.

وی ضمن تحسین  طرح ایجاد تفرجگاه اذعان کرد: مشابه این کار در هفته مبارزه با مواد مخدر سالهای گذشته اجرا شد هر چند بنده نقدهایی به برنامه های برخی از شب ها داشتم و می شد هدفمندتر اجرا شود اما در کلیت برنامه خوبی بود.

کریمی ادامه داد: این برنامه ها باید در کنار نشاط و انبساط اجتماعی در مسیر تعلیم و تربیت قرار داشته باشد و هدف این است برای مردم کاری انجام شود و اگر اشباهی غیرعمدی هم اتفاق افتاد باید به عنوان تجربه برای سال های آینده اصلاح شود.

در این جلسه فرماندار خطاب به برخی مدیران و نمایندگان ادارات حاضر به همراهی و همکاری در اجرای این طرح تاکید کرد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو