گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 8117

09 فروردین 1403 23:51

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

موکب یحیی بن زید(ع) گنبدکاووس آماده جمع آوری کمک های مردمی

موکب یحیی بن زید(ع) گنبدکاووس که برای سومین سال پیاپی اربعین امسال نیز میزبان عاشقان اباعبدالله خواهد بود آمادگی خود جهت جمع آوری کمک های مردمی و تهیه امکانات مورد نیاز برای این کار خطیر را اعلام کرد.

به گزارش قابوس نامه، در جلسه ستاد اربعین شهرستان گنبدکاووس ضمن اعلام این آمادگی از سوی ستادبازسازی عتبات عالیات و هیئت اجرایی موکب یحیی بن زید(ع) کمیته های هفت گانه این ستاد معرفی و مسئولیت های هر کمیته مطرح شد.
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات گنبدکاووس با اشاره  به حذف هزینه ویزا اذعان کرد: این امر باعث می شود امسال شاهد استقبال بیشتر از پیاده روی اربعین باشیم و طبق پیش بینی ها اسکان و تغذیه یک و نیم برابر و موکب ها نیز تا 20 درصد افزایش خوهد داشت.

سال گذشته از 70 هزار زائر در موکب پذیرایی شد

حسین کریمی اول عضو هیئت امنای موکب یحیی بن زید(ع) نیز در این جلسه گفت: در بحث اربعین بهترین فلسفه این است که حرکت عظیم تفکر و اندیشه عاشورایی است که انقلاب اسلامی بر اساس آن شکل گرفت و باعث تحول در ایران و جهان شد.

وی افزود: اهمیت عاشورا و اربعین این است که پویایی و و زنده بودن اندیشه ما را به دنیا لقاء می کند و دشمنان در مقابل این حرکت متحریند چرا که بزگترین اجتماع بزرگ بشری در قالب شکل می گیرد. اجتماعی که آمریکا با آن هیمنه نیز می تواند شکل دهد.

کریمی اول با تاسی از کلید واژه برخورد اراده ها در منویات رهبر معظم انقلاب گفت: اگر در این امر مهم بر ارزشها محکم بایستیم قطعا از گردنه ها با موفقیت عبور می کنیم.

این عضو هیئت امنای موکب یحیی بن زید(ع) اضافه کرد: سال گذشته از 70 هزار زائر در موکب پذیرایی شد که از 31 استان، 7 کشور و 13 شهرو مراکز عراق بودند.

وی از ایجاد آلاچیق ترکمنی در موکب به پیشنهاد برادران اهل سنت خبر داد و گفت: همچنین علاوه بر خدمات سال گذشته در حوزه های مختلف ، احتمالا یک نانوایی به نام موکب در مرزمهران و خیاطی ویژه بانوان در کربلا نیز  ایحاد شود.

کریمی اول گفت: 120 قلم کالا در برنامه پشتیبانی موکب در نظر گرفته شده است که 32 قلم مواد غذایی، 75 قلم مصرفی و 12 قلم کالای سرمایه ای است.

فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز در این جلسه با اشاره به همکاری و هماهنگی خوب مسئولین و مردم گنبدکاووس بر ادامه این روند برای امسال نیز تاکید کرد و پیشنهاد داد در کنار هفت کمیته در نظر گرفته شده ، یک کمیته ارزیابی عملکرد نیز در نظر گرفته شود.

حجت الاسلام محمود ترابی ، امام جمعه گنبدکاووس نیز با اشاره به آثار معنوی و تربیتی موکب ها به توضیح کمک رسانی خادمان موکب های اربعین در سیل اخیر پرداخت و افزود: آثار تربیتی آن هم در امت اسلامی و هم بر پیروان سایر ادیان الهی مشهود است.

انتهای پیام/
.

نویسنده :

نظرات
آرشیو