گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 8239

10 فروردین 1403 03:02

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

خبرنگاران گنبدی از سوی فرمانداری ویژه شهرستان تجلیل شدند

به مناسبت سالروز شهادت شهید محمود صارمی و روز خبرنگاران خبرنگاران و جمعی از توزیع کنندگان مطبوعات کاغذی در شهرستان از سوی فرماندار یویژه گنبدکاووس تجلیل شدند.

به گزارش قابوس نامه، در این مراسم که با حضور مدیرکل فرهنگ و راشاد استان گلستان برگزار شد، وی از راه اندازی انجمن صنفی خبرنگاران شرق استان که خواسته چندین سالۀ آنهاست اعلام حمایت کرد.

عادله کشمیری در این نشست همچنین گفت: خبرنگاران رسالتی چون پیامبران دارند و آگاه کننده مردم و پیگیر دغدغه های آنان هستند و هر چه توانایی وجود دارد به واسطه دانایی است و هر چه دانایی است از تلاش شما خبرنگاران در اطلاع رسانی به مردم است.

وی خطاب به خبرنگاران افزود: شما بهترین وسیله نقل خبر هستید که به عنوان آمران به معروف و ناهیان از منکر حتی اگر با زبان تندی نیز به مسئله ای بپردازید چون دغدغه مردم ، نظام ، اسلام و مشکلات شهر را دارید ستودنی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در راستای افزایش سواد تخصصی اهالی رسانه گلستان گفت: سال گذشته کلاس فن بیان، گزارش نویسی، خبرنویسی برگزار شد که البته پیگیری افزایش این کلاس ها هستیم.

کشمیری در پاسخ به دغدغه خبرنگاران در رابطه با برگزاری متمرکز برنامه ها در مرکز استان و عدم توجه کافی به گنبدکاووس به عنوان دومین شهر استان گلستان، تصریح کرد: تمرکز زدایی یکی از دغدغه های بنده از همان روز انتصاب است و تلاش داریم برنامه های مهم و تخصصی را با توجه به ظرفیت ها در شهرستان ها به ویژه گنبدکاووس نیز برگزار کنیم.

وی یادآور شد همچنین درجهت رفع دغدغه بیمه خبرنگاران ، سال گذشته 303 نفر از اصحاب هنر و رسانه در صندوق اعتباری هنر بیمه شدند و همه خبرنگرارن می توانند طبق شرایط اعلام شده در سامانه عضو این صندوق شوند و از تسهیلات آن از جمله بیمه بهره مند شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان همچنین در تائید ظرفیت های هنری و فرهنگی شهرستان گنبدکاووس از راه اندازی اولین انجمن موسیقی تورکمن در گنبدکاووس خبر داد .

در این نشست فرماندار ویژه گنبدکاووس که سومین سال است طی مراسم ویژه ای از خبرنگاران شهرستان تجلیل می کند نیز گفت: یکی از شاخص های ارتقاء شهرستان گنبدکاووس تعداد خبرنگاران و اصحاب رسانه آن است که با آگاهی این قشر و همدلی و همراهی دستگاههای مختلف سیاسی و امنیتی شهرستان توانسته ایم اتحاد، انسجام و امنیت را حفظ کنیم.

عبدالقدیر کریمی یکی از مصادیق همدلی و همراهی خبرنگاران شهرستان را در جریان سیل اخیر تشریح کرد و ادامه داد: ایام بسیتری شختی را در جریان سیل سپری کردیم و باید تصمیمات سختی گرفته می شد که تعداد قابل توجهی از خبرنگاران را داشتیم که در کنار ما بودند و نگذاشتند شهر دچار التهاب، نگرانی و حاشیه شود.

وی افزود: خبرنگاران در کنار مدیران شهرستان مسئولانه ایستادند و در کنار اطلاع رسانی و آکاهی بخشی های لازم به مردم حتی در کمک رسانی ها نیز تحت یک فرماندهی واحد و تصمیم کارشناسی مدیریت بحران اقدامات لازم انجام شد و توانسیتم و در کوتاهترین زمان آبگرفتگی شهر ار مدیریت کنیم.

فرماندار ویژه گنبدکاووس اذعان کرد: تجلیل از خبرنگاران را وظیفه می دانم و طبق اعتقاد و باورقبلی و نگاه من به حوزه خبر و خبرنگاران باید با ادب و احترام و تواضع باشدکه ا ین یک رفتار کلیشه ای نیست  بلکه خودم را متعلق به این خانواده می دانم و به اهمیت این حوزه واقفم و وظایفم را در قبال این خانواده انجام می دهم.

رضا شجاعی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گنبدکاووس نیز احترام و تکریم خبرنگاران را احترام به افکار عمومی ، آزادی و پیشرفت و عدالت دانست.

وی خاطر نشان کرد: خبرنگاران به عنوان مشاوره جامعه در انعکاس مطالبات عمومی از هیچ کوششی دریغ نمی کنند و از هر ظرفیتی برای انعکاس چالش ها و مسائل و مشکلات و انتقال آن به مسئولین استفاده می کنند.

در این نشست چند تن از خبرنگاران به بیان برخی دغدغه های حوزه خبر و اطلاع رسانی پرداختند و در پایان نیز از کلیه خبرنگاران و فعالان عرصه خبر و خبررسانی تجلیل شد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو