گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 8279

01 اردیبهشت 1403 07:09

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشورخبر داد: ظرفیت پذیرش 375 هزار دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی

معاون فرهنگی و دانشجویی داشنگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: دانشگاه علمی کاربردی ظرفیت پذیرش 375 هزار دانشجو را دارد که شامل۲۲۳ هزار دانشجو در مقطع کاردانی و ۱۵۲ هزار دانشجو در مقطع کارشناسی است.

به گزارش قابوس نامه، احمدرضا پیش‌بین در نشست خبری با عنوان این مطلب که رویکرد این دانشگاه مهارت آموزی است افزود: امسال پذیرش دانشجو در مراکز 15 درصد افزایش دارد و در حال حاضر تنها 50 درصد ظرفیت خود دانشجو دارد.

وی تصریح کرد:  هدف ما در مهارت آموزشی با پذیرش دانشجو در رشته های مورد نیاز مناطق است و برای هر دانشگاه با توجه به این نیاز ها ماموریت تعریف می شود که در استان گلستان رشته های مرتبط با کشاورزی، گردشگری و پرورش اسب در اولویت است.

پیش بین ادامه داد: 70 درصد واحد های درسی آن عملی و 30 درصد تئوری است و این در جذب آنها به بازار کار موثر است و رسانه ها می توانند در معرفی و تبلیغ دانشگاه در جامعه نقش بسزایی داشته باشند.
وی با اشاره به افزایش 10 درصدی شهریه های دانشگاه جامع علمی کاربردی اضافه کرد: ایی در حالی است که سایر دانشگاهها بر اساس اعلام وزارت علوم 15 درصد افزایش شهریه داشته اند.

معاون فرهنگی و دانشجویی داشنگاه جامع علمی کاربردی کشور از در نظر گرفتن برخی تسهیلات برای دانشجویان نیز خبر داد و پرداخت وام تا 50 درصد شهریه در هر نیم سال تحصیلی و بازپرداخت 24 ماهه ، صدورکارت یارانه ارزاق و همچنین پرداخت تسهیلات500 میلون ریالی به فارغ التحصیلانی که قصد راه اندازی شرکت های دانش بنیان را دارند را از آن جمله برشمرد.

پیش‌بین با عنوان اینکه پذیرش دانشجو در مراکز این دانشگاه ۶۰ درصد در مقطع کاردانی و ۴۰ درصد در مقطع کارشناسی است  گفت: افتخار ما این است که تربیت کننده کاردان در کشور هستیم و البته در دانشگاه جامع علمی کاربردی از سال آینده در مقطع کارشناسی ارشد نیز پذیرش دانشجو خواهیم داشت و واحد بین‌الملل این دانشگاه نیز راه اندازی می شود.

وی ایجاد سه موکب اربعین در مرزهای چزابه ، مهران وخسروی و یک موکب در استان سیستان و بلوچستان را برای پذیرایی از زائران افغانستان و پاکستان ، راه اندازی 32 کاروان پیاده روی اربعین که یک کاروان نیز از استان گلستان بود،فعالیت 34 نشریه دانشجویی، 450 انجمن علمی 390 کانون فرهنگی و 123 انجمن ورزشی را از جمل برنامه های فرهنگی دانشگاه جامع علمی کاربردی نام برد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی همچنین از برگزاری جشنواره سراسری قرآن و عترت به میزبانی مرکز علمی کاربردی قم و مناظره دانشجویی با موضوع مهارت‌آموزی در بیانیه رهبری درخصوص گام دوم انقلاب، درآبان ماه امسال نیز خبرداد.

به گفته امیر احمد دهقانی رییس دانشگاه علمی کاربردی گلستان 12 مرکز آموزش علمی کاربردی با 4200 دانشجو در140 رشته در 4 بخش کشاورزی، صنعت، مدیریت خدمات و فرهنگ و هنر" در گلستان فعال است.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو