گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 8318

30 فروردین 1403 07:31

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

امام جمعه گنبدکاووس؛ اروپا مهره بی طرف نیست/ باب هر گونه سازش با فرمایش رهبر انقلاب بسته شد

امام جمعه گنبدکاووس گفت: نقش اروپا در جریان مذاکرات بیطرفانه نیست بلکه طرف مقابل  و به دنبال طرح دوباره سازش هستند.

به گزارش قابوس نامه ، حجت الاسلام محمود ترابی در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به سفر رئیس جمهور به نیویورک و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل اذعان کرد: سخنرانی رئیس جمهور کشورمان  که با نام خدا و ابا عبدالله آغاز شد ، مورد توجه همه قرار گرفت و فضاسازی و خدعه فشارو تحریم آمریکا و کشورهای اروپایی را خنثی کرد.

وی با اشاره به تلاش اروپایی ها برای دورهم نشستن دوباره و از سرگیری مذاکرات گفت؛ آنها به دنبال معامله امنیت با پول هستند که سخنان مقام معظم رهبری حجت را تمام کرد و باب هر گونه سازش و مذاکره را بست.

امام جمعه گنبدکاووس در بخش دیگری از سخنانش با عنوان خسارات ۵۰۰ میلیارد دلاری زیرساخت های عربستان در جنگ از عدم حمایت امریکا از عربستان یاد کرد و گفت: این بی تفاوتی آمریکا نشان از این دارد که آنها فقط در مواقعی که منافع خودشان در میان باشد حمایت می کنند.

حجت الاسلام ترابی در ادامه بر فرهنگ شهدا و لزوم زنده نگه داشتن نام و یاد آنها تاکید کرد.

وی با با اشاره به تلاش برخی برای حذف نام شهدا و عدم رضایت برخی از داغ بودن و رواج داشتن این فرهنگ فریاد زدن در مقابل این افراد را وظیفه همه عنوان کرد.

امام جمعه گنبدکاووس گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب در واکنش به این تحرکات واکنش نشان دادند ما نیز نباید سکوت کنیم و حساسیت نشان دادن به مسائل اجتماعی عین امر به معروف و نهی از منکر است.

خطیب جمعه گنبدکاووس با توجه به پیش رو بودن اربعین حسینی اتصال قلبی به عاشورا و قیام امام حسین(ع) را سبب تعیین معنویت به عنوان موتور محرکه مقاومت  و دفاع دانست که می تواند انسان را در مسیر الهی ثابت قدم نگه دارد.

وی آنچه در اربعین در بعد خدمت رسانی اتفاق می افتد را مایع ظرفیت سازی برای همه جواع الهی عنوان کرد که به دلیل متراکم بودن این معنویت از هر داستان آن می تواند تحول بزرگی نشات بگیرد که یک مورد آن استفاده از این ظرفیت و تاثیر فرهنگی و آثار و برکات آن برای جذب کسانی است که به بیگانه وابسته اند.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو