گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 8332

05 اردیبهشت 1403 18:30

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

اختصاص 12 میلیارد تومان به گلستان برای کاهش آسیب های اجتماعی

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گلستان گفت: برای مقابله و کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان، دولت امسال ۱۲ میلیارد تومان اعتبار برای استان گلستان مصوب کرد.

به گزارش قابوس نامه به نقل از خبرگزاری تسنیم ، علی برزمینی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی برنامه‌های فرهنگی این شهرستان اظهارداشت: مقابله و کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان نیازمند عزمی جدی و همگانی است.

وی با اشاره به گسترش آسیب‌های اجتماعی در مناطق مختلف شهری و روستایی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی و همه سازمان‌ها و نهادهای متولی باید در قالب تقسیم کار ملی اقدامات لازم را برای مقابله و کاهش آسیب‌های اجتماعی در دستور کار قرار دهند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان با تأکید بر توانمندسازی افراد دچار آسیب گفت: توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، آموزش و حمایت از کودکان کار و بازمانده از تحصیل، توجه به مشکلات حاشیه‌نشین‌ها و غیره موضوعات مهمی است که باید برای اجرای آنها برنامه داشته باشیم.

وی اظهارداشت: امسال 12 میلیارد تومان برای مقابله و کاهش آسیب‌های اجتماعی برای استان گلستان پیش‌بینی شد که حدود 8 میلیارد تومان آن در مناطق حاشیه‌نشین هزینه خواهد شد.

برزمینی گفت: اجرای برنامه‌های مختلف از جمله مهارت‌آموزی به مردمی که در این مناطق زندگی می‌کنند در اولویت قرار دارد.

وی بر استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردمی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد و اظهارداشت: انجام اقدامات فرهنگی و ساخت خانه‌های فرهنگ از سوی دولت مورد توجه قرار گرفته است.

به گفته مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان برای ساخت خانه فرهنگ و کاهش خشنونت در شهرستان‌های مختلف استان 835 میلیون تومان اعتبار اختصاص پیدا کرده است.

 

انتهای پیام/ 

نویسنده :

نظرات
آرشیو