گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 8364

29 اسفند 1402 07:56

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

امام جمعه اهل سنت نگین شهر: عامل اصلی اشغال فلسطین، دودستگی است/ با حکومت سکولار نمی شود قدس را آزاد کرد

امام جمعه اهل سنت نگین شهر گفت: عامل اصلی اشغال فلسطین و قدس شریف ، تشتت ، اختلاف و دو دستگی است که در امت های اسلامی وجود دارد و باعث شده این جمعیت اقلیت و به تعبیر امام خمینی(ره) غده سرطانی بر بخشی از مقدسات مسلمانان تسلط یابد.

به گزارش قابوس نامه، آخوند ابوبکر خوجملی نشست نخبگانی وحدت امت اسلامی در دفاع از مسجدالاقصی در دانشگاه مذاهب اسلامی شعبه گنبدکاووس با عنوان این مطلب اذعان کرد : از جمعیت یک میلیارد و 700 هزار نفری مسلمانان پذیرفته نیست مسجدی که از قداست زیادی در بین مسلمانان برخوردار است تحت سلطه یک اقلیت باشد و این مایه تاسف است.

وی ادامه داد: از افتخارات بزرگ ایران اسلامی این است که همواره در کنار فلسطین بوده و با قبول هزینه های فراوان و تحریم بیش از 40 سال است از موضع حمایت های همه جانبه خود کوتاه نیامده است و رهبر و دولتمردان ما همیشه از فلسطین و قدس دفاع می کنند.

درمان دردِ ناتوانی امت اسلامی برای دفاع از فلسطین، وحدت است

آخوند خوجملی اضافه کرد: درمان این دردِ ناتوانی امت اسلامی برای دفاع از فلسطین وحدت، همدلی و یکپارچگی است که متاسفانه امت اسلامی در سطح جهانی و منطقه از این نعمت بی بهره هستند و این وظیه علما و دوست های اسلامی است که مردم را نسبت به این موضوع مهم اشغال فلسطین روشن و آگاه کنند.

امام جمعه نگین شهر تصریح کرد: متاسفانه خیلی از کشور های اسلامی دولت هایی سکولار دارند و با دولت سکولار و وابسته نمی شود قدس را آزاد کرد و باید از طریق حکومت های دینی و با بیداری امت های مسلمان این اتفاق بیفتد.

qaboosnameh 5

وی تاکید کرد: با سازش و کنار آمدن با استکبار نمی شود به آزادی قدس امیدوار شد بلکه باید امت های اسلاکی کینه ها و کدورت ها را برای امت اسلام و قدس شریف کنار بگذارند و در یک صف واحد قرار بگیرند.

وس همچنین تکیه بر مشترکات و تمسک به قرآن و سیره نبی اکرم(ص) را دیگر راه برون رفت از دودستگی های امت اسلامی دانست و اظهار کرد: باید از تعصبات قومیتی و گروهی دست برداشته شود و بر کلمه توحید و شهادتین تکیه کنیم که نتیجه آن وحدت کلمه خواهد بود.

معنای اتحاد امت اسلامی همسویی درمسائل جهان اسلام است

رییس دانشگاه مذاهب اسلامی شعبه گنبدکاووس نیز در این نشست گفت: مسلمانان جهان باید در مسائل جهانی به وحدت برسند و این معنای واقغی اتحاد امت اسلامی است .

حجت الاسلام جلال عراقی افزود: در مسیر تحقق وحدت امت اسلامی و با توجه به اقدامات و فتنه انگیزی دشمنان و ایجاد اختلاف در تمام ابعاد سیاسی، اقتصادی و اعتقادی ، نخبگان و علمای دینی رسالت سنگین تری دارند و برای حل مساله فلسطین که حلقه وحدت جهان اسلام است ، حمایت از محور مقاومت و مقابله با توطئه های دشمن باید تقویت شود.

وی پیام هفته وحدت را تقویت برادری و اخوت اسلامی، وحدت شیعه و سنی و مقابله با هرگونه تفرقه افکنی دشمنان اسلام  دانست و گفت: به برکت انقلاب، حکومت جمهوری اسلامی  بر همین اساس گام بر می دارد و در تمام ابعاد سیاسی ، اعتقادی و فرهنگی براساس همین راهبرد حرکت کرده و می کند.

وی همچنین فلسطین را حلقه وحدت جهان اسلام  عنوان کرد و گفت: حل مساله فلسطین به حل مسائل جهان اسلام کمک می‌کند و راه آن نیز حمایت از محور مقاومت و ترویج فرهنگ آن در کشورهای اسلامی برای مقابله با توطئه‌های استکبار جهانی است که باید مورد توجه و اهتمام جدی امت اسلام قرار گیرد.

همراهان کفر در میان امت اسلامی نیز غده سرطانی هستند

معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور نیز در سخنانی بر اجرای جدی تر کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاهها تاکید کرد و گفت: متاسفانه دولتمردان ما با مسیر روشنگری و در اجرای آن فاصله دارند.

qaboosnameh 1

حجت الاسلام نورعلی دیلم با انتقاد از عدم تدریس برخی متون از جمله اسناد لانه جاسوسی آمریکا در مدرسه و دانشگاه گفت: متاسفانه در عمل جدیتی برای اجرای سخنان و تاکیات مقام معظم رهبری دیده نمی شود.

وی اظهار کرد: باید دانشگاهها را از متکلم وحده بودن خارج کرد و با برگزاری نشست های نخبگانی و با استفاده از تجارب علمای شیعه و سنی در طول تاریخ ، در این مسیر حرکت کرد.

معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور یادآرو شد: امت واحده یک سیستم است که در صورتی عمیق می شود که همه اعضاء با هم هماهنگ باشند و قطعا آفاتی از سوی دشمان که به دنبال برهم زدن آن هستند از جمله آفت تفرقه متوجه آن است.

وی حمایت برخی از افراد در داخل از اولیای کفر را دیگر آفت مسیر تشکیل و عمق بخشی بر امت واحده عنوان کرد: افرادی که در دل امت های اسلامی هستند و رهبران کفر را پذیرفته اند نیز غده سرطانی هستند.

qaboosnameh 9

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو