گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 8381

10 فروردین 1403 17:12

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

امام جمعه گنبدکاووس:  حمله به کنسولگری ایران در عراق نقشه دشمن برای ایجاد اختلاف است

امام جمعه گنبدکاووس گفت: اغتشاشات و حمله به کنسولگری ایران در عراق نقشه دشمن برای ایجاد اختلاف بین ایران وعراق است تا با استفاده از این اختلاف حکومت کنند.

به گزارش قابوس نامه، حجت الاسلام محمود ترابی  در خطبه های نماز جمعه این هفته افزود: ما در تحلیل های خود از این وقایع و با توجه به عشق وعلاقه یمان به عراق و مردم عراق باید نگاهمان به مرجعیت و مقتدایمان باشد و بدانیم که آینده از آن مردم و بسیجیهای عراق و مرجعیت آن است.

وی با عنوان اینکه برخی افراد ناشناس به کنسولگری ایران در عراق حمله کرده اند تصریح کرد: دشمن نمی تواند ببیند علی رغم هزینه های چندین میلیارد دلاری آمریکا، عراق تحویل اهل بیت و تفکر انقلاب اسلامی شده است.

امام جمعه گنبدکاووس همچنین در سخنانش با ابراز گلایه از اینکه مرقد امام راحل (ره) آنچنان که باید پایگاه انقلاب و گفتمان انقلاب اسلامی نیست و در هنگام حضور در حرم این احساس دست نمیدهد که در این مکان جریان بزرگ روح امام راحل در حال پرورش  است و آثاری از سخنان حرکت آفرین آن بزرگ مرد الهی مشاهده نمی شود.

وی با اشاره به عظمت ،حق اولویت ، پیشگامی و احیای دین و زمینه سازی انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) به عنوان مرجع بزرگ انقلاب سازی گفت: اینها همه حقوقی است که هر کدام حق بزرگی از امام است.

حجت الاسلام ترابی در ادامه سخنانش با اشاره به حضور پرشور مردم در حمایت از امنیت کشور و جداسازی صفوف خود از آشوبگران گفت: این حرکت و احساس تعهد مردم قابل ستایش است و دولت در چند بعد می تواند شکرگذار این حرکت مردمی باشد.

وی مدیریت عدم سرایت گرانی به سایر بخش های اقتصادی، پیشگیری از سوء نظارت و بروز هر اتفاق در عرصه اقتصادی و جلب اعتماد مردم را از جمله وظایف دولت دانست و گفت: به اذعان کارشناسان تاثیر بنزین در تورم نهایت 4 درصد در طول یکسال آینده است و دولت باید مدیریت کند تا طوری نشود که در همین ابتدا این دوره، شاهد تاثیر کامل آن در تورم باشیم.

حجت الاسلام ترابی همچنین با تاکید بر لزوم شفاف سازی درآمد حاصل از اصلاح قیمت بنزین را به عنوان یک مطالبه مردمی ادامه داد: اگر مردم بدانند مانند زمان شهید رجایی که بنزین چند تومانی گران شد و در ازای آن سالمندان تحت پوشش کمیته امداد قرارگرفتند موارد مصرف آن شفاف بیان می شود، همراه خواهند بود.

وی یادآور شد این هزینه کرد می تواند در راستای تامین بخشی از نیازهای عمومی مردم کشور باشد و برای منافع عمومی و مستضعفین هزینه شود و البته کاملا شفاف باشد تا مردم قانع شوند.

امام جمعه گنبدکاووس در سخنانش به سخنان اخیر مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر توطئه عمیق ، وسیع و بسیار خطرناک دشمنان نیز اشاره کرد و گفت: اینکه پیروزی بر این آشوبگران پیروزی امنیتی اعلام  شد را باید تحلیل کنیم هر چند برخی از خودی ها نیز سخنان رهبر معظم انقلاب در این جریانات را درست تحلیل نکردند.

وی افزود: برخی این تصمیم راهبردی و امنیتی را تصمیم بنزینی قلمداد کردند که این تحلیل اشتباه بود و باید همه ما در انتشار و بازنشر این تحلیل ها و درستی و نادرستی آن دقت لازم را داشته باشیم.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو