گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 8493

10 فروردین 1403 00:22

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

طرح "کودک یار" برای 27 هزار کودک گلستانی بازمانده از تحصیل اجرا می شود

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان گفت: آمار کودکان بازمانده از تحصیل در استان گلستان 27 هزار کودک است و تلاش داریم با طرح "کودک یار" این آمار را کاهش دهیم.

به گزارش خبرنگار قابوس نامه از گنبدکاووس الهه غیناقی ظهر امروز در مراسم اجرای طرح "کودک یار" در گنبدکاووس اظهار کرد: این طرح در کارگروه اموربانوان و خانواده استانداری با حضور مشاور وزیر کشور کلید خورد و به صورت پایلوت در گلستان در محله اسلام آباد گنبدکاووس اجرا می شود.

وی با اشاره به آمار بالای کودکان بازمانده از تحصیل در گلستان افزود: در حال حاضر 27 هزار کودک گلستانی از تحصیل باز ماندند که عوامل مهمی چون فقر اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی در آن دخیل هستند.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان درباره این طرح ادامه داد: در مرحله نخست اجرای این طرح کودکان بازمانده از تحصیل توسط آموزش و پرورش شناسایی شده و با همکاری دیگر دستگاه های مرتبط مشاوره و مددکاری شده و سپس مشکلات ناشی از عدم ادامه تحصیل آنها مورد بررسی قرار می گیرد.

qaboosnameh227

وی خاطر نشان کرد: در مناطق محروم که فاقد مدرسه بوده و یا امکان تدریس توسط معلمان آموزش و پرورش وجود ندارد از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و یا معلمان بازنشسته برای تدریس استفاده می شود.

غیناقی گفت: با توجه به آمار بالای کودکان بازمانده از تخصیل در گنبدکاووس نسبت به دیگر شهرهای استان پایلوت این طرح در گلستان در گنبدکاووس و در محله اسلام آباد اجرا می شود.

وی افزود: بیشتر دانش آموزانی که ترک تحصیل می کنند دختران هستند و با توجه به اینکه دختران مادران فردا و رکن اصلی خانواده را تشکیل می دهند توجه به تحصیل آنها ضروری و لازم است.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان ادامه داد: این طرح کودکان بین 6 تا 18 سال را پوشش می دهد و در کنار تحصیل با کمک مرکز فنی و حرفه ای استان دوره های  مهارتی را نیز آموزش می بینند.

بیش از 1000 کودک گنبدی جا مانده از تحصیل هستند

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: در گنبدکاووس یکهزارو 86 دانش آموز ترک تحصیل کردند که بیشترین این دانش آموزان در مناطق محروم و دختر هستند.

کمال الدین نظرنژاد افزود: استان گلستان به لحاظ پوشش تحصیلی در رده های آخر کشور و قبل از سیستان و بلوچستان و کرمان قرار دارد و بیشتر دانش آموزان ترک تحصیل کرده دختران دوره متوسطه هستند.

وی با بیان اینکه گنبدکاووس مهاجرپذیرترین شهر استان گلستان است ادامه داد: بیش از یکهزارو 300 دانش آموز گنبدی از سایر استان ها و یا شهرهای استان هستند و این امر یکی از عوامل ترک تحصیل است.

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس با اشاره به ترک تحصیل 194 دانش آموز در سال تحصیلی جدید خاطر نشان کرد: بر طبق آمار به دست آمده 194 دانش آموز ورودی به کلاس هفتم در سال تحصیل جدید ترک تحصیل کردند که بیشتر آنها دختر بودند.

وی گفت: 68 درصد عامل  ترک تحصیل دانش آموزان  عامل اقتصادی بوده و مختلط بودن دانش آموزان در روستاهای محروم، ازدواج زود دانش آموزان و تمایل خانواده به اشتغال فرزندان بر اثر فقر اقتصادی از دیگر عوامل ترک تحصیل است.

نظر نژاد ادامه داد:طرح پایلوت "کودک یار " در محله اسلام آباد با 15 کودک بازمانده از تحصیل آغاز می شود که از این تعداد 11 کودک از اتباع فراغنه هستند.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو