گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 8548

10 فروردین 1403 03:16

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

تفکیک واحدهای آپارتمانی بیشترین معضل در گرگان و گنبدکاووس است

مدیرکل ثبت اسناد و املاک گلستان گفت: در حال حاضر بیشترین مشکل در گرگان و گنبدکاووس تفکیک واحدهای آپارتمانی بر مبنا قانون تملک آپارتمان است.

به گزارش خبرنگار قابوس نامه از گنبدکاووس حمید کشاورز ظهر امروز در گر همایی شهرداران استان گلستان اظهار کرد: اجرای قانون تملک آپارتمان همکاری جدی و دوسویه بین شهرداری و نظام مهندسی را می طلبد.

وی افزود: اگر مشکلاتی در نقشه های تفکیکی آپارتمان وجود داشته باشد و نظام مهندسی ظرف یک هفته آن را اصلاح کند مشکل خاصی در قانون تملک آپارتمان ایجاد نخواهد شد.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک گلستان ادامه داد: برای رفع مشکل شهروندان در تفکیک آپارتمان به لحاظ پارکینیک یا انباری در واحدهای آپارتمانی تفاهم نامه ای بین ثبت اسناد ، نظام مهندسی و شهرداری ها منعقد می شود تا این مشکل رفع شود.

وی خاطر نشان کرد: شهرداران تا پایان سال همه املاک خود چه املاک دارای اسناد و چه املاک تصرفی بدون سند را طبق قانون برنامه ششم شناسایی و تعیین تکلیف کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان هدف از برگزاری این گردهمایی را تاکید بر اجرای قانون برنامه ششم تا پایان سال برشمرد و گفت: واحد حقوقی  و شهرسازی شهرداری ها تا پایان سال املاک و اراضی خود که در حریم شهر واقع است شناسایی و اعلام کنند.

میر محمد غراوی ادامه داد: تفکیک آپارتمان یکی از معضلات مهم در گرگان و گنبدکاووس بوده که اغلب حقوق شهروندان در نظر گرفته نمیشود و باید بر اساس کروکی اقدام شود در غیر اینصورت تبعات قانونی دارد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو