گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 8712

10 فروردین 1403 18:16

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

گنبدکاووس ظرفیت بسیار خوبی در کشت محصولات گلخانه‌ای دارد/ صادرات گوجه با کشت گلخانه

فرماندار شهرستان گنبدکاووس گفت: شرایط آب و هوایی و خاکی اراضی شهرستان ظرفیت مناسبی برای کشت انواع محصولات گلخانه‌ای دارد و با اینگونه کشت تلاش داریم محصولات را به کشورهای همسایه صادر کنیم.به گزارش قابوس نامه

به گزارش قابوس نامه به نقل از فارس ، عبدالقدیر کریمی ظهر امروز در بازدید از پروژه‌های مهم گلخانه‌های شهرستان اظهار کرد: امروز از پروژه‌های مهم گلخانه‌ای سرمایه‌گذاران به نام‌های آقایان «طاهری» و «فرج‌اللهی» بازدید شد که علاوه بر تولید اینگونه محصولات اشتغالزایی خوبی هم در منطقه انجام شده است.

وی با اشاره به شعار سال مبنی بر «جهش تولید» تصریح کرد: با توجه به شرایط خوب شهرستان در حوزه کشت محصولات گلخانه می‌توانیم  علاوه بر کاهش هزینه‌های تولید، با افزایش محصولات ضمن تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر «جهش تولید» صادرات خوبی داشته باشیم.
فرماندار شهرستان گنبدکاووس ادامه داد: در این دو پروژه «گوجه فرنگی» به صورت گلخانه‌ای کشت می‌شود که رقم یکی از آنها از نوع «ازمیر» بوده که در مدت زمان کوتاه می‌توان تولیدات زیادی از این محصول داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: یکی از اولویت‌های ما در شهرستان کاهش درصد بیکاری جوانان است که خوشبختانه با این نوع کشت‌ها می‌توان اشتغالزایی خوبی در منطقه ایجاد کرد.
کریمی با اشاره به سرمایه‌گذاری خوب بخش خصوصی در چند سال اخیر در گنبدکاووس گفت: در سال‌های اخیر بیش از 60 درصد از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان در شهرستان گنبدکاووس اتفاق افتاده و این نشان‌دهنده فراهم شدن شرایط خوب برای سرمایه‌گذاران  در گتبدکاووس است.
وی بیان کرد: ما آمادگی داریم تا شرایط مناسبی برای سرمایه‌گذاران ایجاد کنیم تا آنها در کنار دستگاه‌های اجرایی مرتبط بتوانند اشتغالزایی و تولید خوبی را در منطقه ایجاد کنند.
فرماندار شهرستان گنبدکاووس با اشاره به پروژه گلخانه آقای فرج اللهی تاکید کرد: در این پروژه در هر هکتار 300 تن گوجه فرنگی تولید می‌شود و تولیدکنندگان این بخش تلاش دارند تا تولید خود را در هر هکتار حداقل به 400 تن برسانند.
انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو