گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 8780

10 فروردین 1403 01:31

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

دلتنگی امام جمعه گنبدکاووس برای خطبه‌ها

امام جمعه گنبدکاووس در دیدار امروز یکشنبه فرماندار و برخی مدیران این شهرستان به مناسبت پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نمازجمعه پس از پیروزی انقلاب، نسبت به طولانی شدن تعطیلی اقامه نماز جمعه و خطبه‌های آن به سبب شیوع کرونا ابراز دلتنگی کرد.

به گزارش قابوس نامه به نقل از فارس ،حجت الاسلام محمود ترابی ابراز امیدواری کرد در سایه همکاری و همراهی بیشتر مردم و مسوولان و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی بویژه پرهیز از برگزاری مراسم عروسی در مناطق شهری و روستایی در آینده نه چندان دور ریشه این ویروس از جامعه کنده شود.

وی با گرامیداشت سالروز اقامه نخستین نماز جمعه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، از مرحوم آیت الله طالقانی به عنوان نماد حق گویی و شجاعت نام برد و گفت: اقامه نمازجمعه از عنایات خداوند به ملت ایران است و همه باید به ارتقای این جایگاه مهم عبادی و سیاسی کمک کنیم.

فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز در این دیدار، اقامه نخستین نمازجمعه پیش از پیروزی انقلاب توسط آیت الله طالقانی را نقطه عطفی برای برگزای مستمر این فریضه الهی در کشور دانست و گفت: در سایه تلاش و زحمات و رهنمودهای ارشادی امامان جمعه این شهرستان مرزی به مدیران و مردم، هم اکنون وحدت کلمه مدنظر بنیانگذار جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری، بین گروه‌های مختلف مردم حاکم است. 

عبدالقدیر کریمی، استفاده از ظرفیت جوانان و سلایق مختلف فکری در ساختار ستاد نمازجمعه گنبدکاووس را خوب ارزیابی و افزود: ستاد نمازجمعه این شهرستان در چند سال اخیر همواره رتبه برتر استانی را از آن خود کرده است.

همچنین حجت الاسلام سیدخلیل صفی الحسینی رییس اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس نیز با تبریک سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در جمهوری اسلامی، نمازجمعه را قلب قرارگاه فرهنگی هر شهر و امام جمعه را نیز فرمانده این قرارگاه دانست.

در پایان این نشست هم پانزدهمین مرکز نیکوکاری زیر نظر کمیته امداد منطقه ۲ گنبدکاووس با نام "محمدرسول الله (ص)" در دفتر امام جمعه این شهرستان افتتاح شد.

گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

از پنج ماه قبل تاکنون و به دلیل شیوع کرونا و ضرورت رعایت فاصله گذاری اجتماعی، نماز جمعه گنبدکاووس همانند بسیاری از نقاط کشور تعطیل است.

بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۵ هزار و ۷۰۰ نفر رسید.

نویسنده :

نظرات
آرشیو