گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 8811

10 فروردین 1403 16:37

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

ستاد مقابله با کرونای شهرستلان گنبد کاووس: برگزاری باشگوه مجالس عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع)،در گنبد کاووس بارعایت پرتکل های بهداشتی

اعضای ستاد مقابله با کرونای گنبدکاووس با مهم دانستن برگزاری مجالس عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع)، بر لزوم رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا و ستادهای استانی و شهرستانی از سوی هیات‌های مذهبی، مساجد و حسینیه‌های این شهرستان تاکید کردند.

qaboosnameh 54

به گزارش قابوس نامه ،معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس در جلسه ستاد مقابله با کرونا این شهرستان گفت: رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، دستورالعمل‌ها و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا برای برگزاری مراسم‌های عزاداری محرم الزامی است که اجرای آن باید مورد توجه همه هیات‌های مذهبی شهرستان قرار گیرد.

مهندس عبدالقدیر کریمی افزود: اطلاع رسانی و اقناع مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی هنگام شرکت در مجالس عزاداری، استفاده از ظرفیت محرم برای کمک مومنانه به نیازمندان، فضاسازی مناسب محیط ایام محرم و اهتمام برای رعایت اصول پیشگیری از کرونا باید مورد توجه ستاد مقابله با کرونا و مسوولان قرارگاه فرهنگی و تبلیغات اسلامی گنبدکاووس قرار گیرد.

مسوولان گنبدکاووس گفتند: برگزاری مراسم و مجالس عزاداری امام حسین (ع) باید به صورت محدود و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده عزاداران از ماسک و بدون پذیرایی در حین مراسم، مورد توجه و اولویت اصلی هیات‌های مذهبی قرار گیرد تا سلامت مردم و عزاداران حسینی به خطر نیفتد.

امام جمعه گنبدکاووس بابیان اینکه برگزاری محافل عزاداری امام حسین (ع) در محرم و صفر در احیا و حفظ اسلام موثر بوده است، گفت: اگرچه برگزاری مجالس عزاداری امام حسین (ع) مهم بوده و باید برگزار شود اما امسال این مجالس به سبب شیوع کرونا و تهدید سلامت عمومی مردم، باید برابر مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و منویات مقام معظم رهبری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به صورت محدود برگزار شود.

حجت الاسلام محمود ترابی اقناع مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری مراسم و مجالس عزداری امام حسین(ع) توسط هیات‌های مذهبی، دستگاه‌های تبلیغی و فرهنگی و رسانه‌ها را مهم دانست و اضافه کرد: حفظ سلامت مردم عقلا و شرعا وظیفه همگانی است و مردم باید تا بهبود شرایط کرونا، سبک زندگی کرونایی را در خود، خانواده و اطرافیان‌شان تجربه و نهادینه کنند.

وی همچنین برلزوم تهیه ماسک با قیمت مناسب برای هیات‌های عزاداری تاکید کرد و گفت: اگر کمبودی دراین بخش وجود دارد یا قیمت ماسک بالا است، می‌توان واحدهای تولیدی یا هیات‌هایی را در گنبدکاووس مسوول دوخت و تولید ماسک کرد.

همچنین رییس اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس نیز دراین جلسه گفت: سازمان تبلیغات اسلامی متولی نظارت بر حُسن اجرا و تایید مکان برگزاری مراسم عزاداری است و هیات‌های مذهبی و هیات امنای مساجد و حسینیه‌هایی که قصد برگزاری مراسم عزاداری دارند، باید نسبت به ثبت نام در سامانه "بیرق" اقدام و سپس از تبلیغات اسلامی مجوز فعالیت دریافت کنند.

حجت الاسلام سیدخلیل صفی الحسینی از نیکوکاران، افراد متمول و کسانی که در ماه محرم نذورات دارند خواست در رزمایش کمک مومنانه و تهیه بسته‌های غذایی برای نیازمندان گنبدی، مشارکت بیشتری داشته باشند.

دکتر فرهاد بدیعی مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از آمار بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی این شهرستان گفت: اگرچه آمار مبتلایان به این بیماری با شیب آهسته درحال کاهش است اما این آمار نه تنها نباید سبب کم توجهی مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بویژه در برگزاری مراسم‌های عزاداری محرم شود بلکه باید با اطلاع رسانی و آموزش بیشتر، اصول بهداشتی با جدّیت و اهتمام بیشتری رعایت شود.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو