گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 8864

10 فروردین 1403 00:27

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

فقدان ستاد مدیریت گروه های جهادی در مناطق زلزله زده کار را سخت می کند

یازرلو گفت: اگر ستاد ساماندهی گروه های جهادی نباشد با مشکل رو به رو می شویم، خانه ها گلی است اگر فرو بریزد گروه های جهادی نمی توانند به راحتی مشغول کار شوند.

به گزارش قابوس نامه به نقل از گلستان ما  اسماعیل یازرلو در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: ادوات مکانیکی برای آوار برداری و تخریب کم است که اگر با همین سرعت باشد به زمستان برخورد می کنیم که کار را سخت تر می کند.

فرمانده حوزه بسیج رامیان با بیان اینکه تا تجهیزات نباشد نمی توان به کارها سرعت دادف خاطرنشان کرد: دستور داده شده چادرها کنار خانه ها برپا شود اما برای خانواده ها گرما نمی شود، برای مثال در خدمت رسانی به روستا ویرو که در ارتفاع قرار دارد در سرما با مشکل رو به رو می شویم.

وی افزود: در حال حاضر نخاله ها را در دره می ریزند که اگر سیلاب شود مسیر آب را عوض می کند که باعث خرابی دیگری می شود به همین جهت نیاز است تا هر چه زودتر در خصوص جانمایی نخاله های ساختمانی تصمیم گیری شود.

یازرلو با تاکید بر اینکه گروه های جهادی برای حضور در منطقه زلزله زده باید با بسیج سازندگی شهرستان هماهنگ باشند، اذعان کرد: گاهی می بینیم گروه ها بدون هماهنگی می آیند که کار اشتباهی است، آمار نزد ما وجود دارد که اگر مراجعه کنند می توانیم کمک کنیم.

فرمانده حوزه بسیج رامیان با اشاره به مستندسازی مناسب از آسیب های وارد شده عنوان کرد: اگر به ما ادوات دهند گروه های جهادی می توانند بحث تامین نیروی انسانی را بر عهده بگیرند اما یک مدیریت واحد یا قرارگاهی برای مدیریت گروه های جهادی مورد نیاز ما است که الان از نبود این ستاد رنج می بریم.

وی ادامه داد: گروه های مختلف برای بازسازی جلسه می گیرند اما فرمانده شهرستان یا بسیج سازندگی از جلسه بی خبر است اگر اطلاع رسانی کنند بهتر است چرا که بسیج سازندگی ناحیه مدیریت گروه های جهادی را بر عهده می گیرد.

یازرلو با بیان اینکه اگر ستاد ساماندهی گروه های جهادی نباشد با مشکل رو به رو می شویم، عنوان کرد: در بحث تخریب خانه ها گلی است اگر فرو بریزد گروه های جهادی نمی توانند به راحتی مشغول کار شوند، در حال حاضر برای تخریب مشکل چندانی نداریم اما برای ساخت نیازی جدی به نیروی انسانی گروه های جهادی داریم.

فرمانده حوزه بسیج رامیان در خصوص توزیع غذا میان زلزله زدگان تصریح کرد: از روز اول برای تهیه غذا اقدام کردیم که تا الان برای هر وعده غذایی 400 پرس غذا توزیع می شود.

وی با بیان اینکه از همان ساعت اولیه برای جلوگیری از سرقت نیروهای گردان امام علی(ع) و انتظامی در منطقه مستقر شدند، گفت: نیروهای بسیجی تا الان در قالب گروه های مختلف برای تامین امنیت در مناطق زلزله زده به صورت شبانه روزی گشت زنی می کنند.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو