شناسه: 8977

06 اردیبهشت 1403 21:00

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

اولین جلسه پیگیری ازمسولین ،مناطق طرح شهید شوشتری ، با شهردار گنبد کاووس

اولین جلسه پیگیری ازمسولین ،مناطق طرح شهید شوشتری ، با شهردار گنبد کاووس با حضور جانشین فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج گنبد کاووس و روسای شورا های محله مناطق هدف طرح شهید شوشتری .

به گزارش قابوس نامه طرح شهید شوشتری به عنوان یک طرح خدمات رسان به مناطق کم برخوردار حاشیه نشین است ، این طرح از سال 94 در داخل استان گلستان شروع شده که مشترک بین استانداری و سپاه است، که استانداری به عنوان رئیس طرح و سپاه به عنوان دبیر و پیگیری کننده این طرح در سطح استانی است و در شهرستان هم فرمانداری به عنوان ریاست و سپاه به عنوان دبیر اجرایی است .

مهندس منصور طعنه گنبدی شهردار گنبد کاووس دراین جلسه با اشاره به فعالیت های شهرداری در منطقه های طرح شهید شوشتری که شامل محله های افغان اباد ، محله مدرسی است گفت : شهر داری عملکردهای خوبی در این محلات داشته است و همچنین در کنار طرح خدمات رسانی شهید شوشتر، طرح محلات هدف باز افرینی را هم اجرا کرده اند که محله های سید اباد ، مدرسی ، افغان آباد ، را در بر می گیرد .

وی افزود فعالیت های که در محلات طرح باز افرینی و طرح شهید شوشتری از سوی شهرداری انجام شده است عبارت است از : ایجاد پارک ها و بوستان ها ، بهبود وضعیت زیر ساخت ها ، کانل های فاضلاب ، جمع اوری زباله ها و زیر سازی برای هدایت اب های سطحی ، اسفالت و جدول کشی ، نصب سطل های زباله و.. در محلات سید اباد و بدلجه علاوه براینکه در بحث ساختاری کارشده است در موضوعات کالبدی هم ورود پیدا کرده از جمله ایجاد مشاغل خانکی و ایجاد دفاتر های تهسیل گری در این مناطق صورت گرفته است .

طعنه گنبدی همچنین درمورد ایجاد دفاتر های تهسیل گری در این مناطق صورت گرفته است گفت: دفتر های تهسیل گری رابط بین محلات و شهرداری هستند و نواقص محلات را پیدا می کنند و بستری برای بیان مشکلات مردم منطقه با شهرداری و شورای است ، کارمندان دفاتر تهسیل گری مستقیما با شهرداری در ارتباط هستند و هدف آنها باز افرینی است که یک مجموعه ای از کار ها را در مناطق کم برخوردار انجام بدهند تا مردم زندگی بهتری داشته باشند .

مردم ولی نعمت ما هستندهرچه برای مردم کارانجام دهیم بازهم کم است

سرهنگ سید یحیی قاضوی جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گنبد کاووس در ادامه این جلسه بیان کرد : اگر چه اقدامات در این مناطق صورت گرفته است اقدامات خوبی بوده اما هرچه برای مردم کارانجام دهیم بازهم کم است مردمی که با تمام جانشان پای انقلاب ایستاده اند و ولی نعمت ما هستند ما باید تلاشمان را دو چندان بکنیم .

وی افزود : طرح شهید شوشتری یک طرح خدمات رسان به مناطق کم برخوردار است ، همانگونه که شهید شوشتری در مناطق کم برخوردار سیستان بلوچستان در دورترین مناطق به مردم کمک می کرد ، و اسم این طرح هم برگرفته از نام این شهید بزرگوار است ،و این حاکی ازاین است ما بتوانیم این طرح را در مناطق کم برخوردار و ضعیف جامعه رونق ببخشیم و اجرا کنیم ، در گنبد کاووس هم چند نقطه به عنوان طرح شهید شوشتری انتخاب شده است و چندین سال است هم که دارد کار میشود و خدمات خوبی همدراین مناطق دارد اجرا می شود .

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گنبد کاووس همچنین بیان کرد : انشالله که هم راستا با خدماتی که شهرداری در شهر اجرا می کند این مناطق هدف ها خاص دیده بشود تا به حد معمول مناطق دیگر شهر برسند ، با خدمات رفاعی ، خدمات اجتماعی ، بهداشتی و موضوعات ازاین دست ،و باید همه دست به دست هم بدهیم تا اتفاق های خوب و خدمات شایسته در این مناطق بتوانیم به مردم ارئه دهیم .

در ادامه دبیر طرح شهید شوشتری در گنبد کاووس افزود: طرح شهید شوشتری از سال 94 در داخل استان شروع شده است که بین استانداری و سپاه است که استانداری به عنوان رئیس و سپاه به عنوان دبیر این کار و پیگیری کننده این طرح در سطح استانی است . در شهرستان هم فرمانداری به عنوان ریاست و سپاه به عنوان دبیر اجرایی است ، روند شناساسی مناطق هدف به این صورت است که برآوردهای را ، فرمانداری و سپاه از معقولات امنیتی اجتماعی عمرانی و موضوعات محتلف هر منطقه در نظر می گریرند و مناطق کم برخوردار را شناشایی می کنند .

وی افزود : در سال اول اجرای طرح شهید شوشتری محله اسلام اباد به عنوان اولین محله این طرح در شهرستان شناسایی شد و بعداز آن محله های مدرسی ، سید اباد و بدلجه نیز به این طرح اضافه شد همچنین براساس پیشرفت های روند کار در سال جدید علاوه بر محله اسلام اباد و سید اباد ، محله مدرسی با توجه به اقدامات خوبی که درآن انجام شده بود از این طرح خارح شد و محله مسکن مهر پیر جاجی به این طرح اضافه شد است .

دبیر اجرایی طرح شهید شوشتری در ادامه بیان کرد : بر اساس مصوبات باید کار ها به صورت تخصصی پیگیری شود ، امسال باتوجه به عملکرد ادارات شوراهای محله به عنوان گروه مردمی که داخل محله هستند و پیگیری کننده کار هستند و به عنوان پیگیری کننده داخل محله است را ایجاد کردیم و رئیس آن را از بین مردم همان محل انتخاب کردیم تا از موازی کاری ها تو سط ادارت کاسته بشود و این شورای محلات رابط بین ادارات و مردم باشند .

وی افزود : یک سری اقدامات طی نامه ای در تاریخ 7/5/99 با امضای فرماندار به ادارت فرستاده شده است که اقدامات مورد انجام شهردار ی دراین محلات هم در این نامه امده است است: جمع اوری زباله ها ، ساماندهی فاضلاب ، تهیه انالیز ترکیب جمعیتی و قومیتی ، استقرار سطل های زباله در مناطق طرح هدف ، تجهیز فضای سبز و پارک ها است .

 

نماینده گان شورای محله سید اباد و پیر حاجی هم در اخر این جلسه با طرح مشکلات محله های خود افزودند : خدمات انجام شده است اما کافی نیست در محله سید آباد در بحث سلامت ، مسائل ترافیک عدم جمع اوری منظم زباله ها و بحث معتادین و متهاجرین بسیار مشکلات وجود دارد .
و در مسکن مهر پیر حاجی علاوه بر بحث هویت منطقه دربحث عدم جمع اوری زباله ها ، و نبود فضای سبز، و میدان بازی و ورزشی، که یکی از بزرگ ترن مشکلات محله پیر حاجی است ، نبود خانه بهداشت مدرسه و نبود سرعت گیر در خیابان ها که هر لحظه امکان بروز یک حادثه جبران ناپذیر در این منطقه هم هست با شهردار مطرح شد  .
 انتهای پیام/

 

نویسنده :

نظرات
آرشیو