شناسه: 9281

09 فروردین 1403 17:20

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس:  فعالیت جمعه بازار و رفتن به تفرجگاه‌ها در گنبدکاووس ممنوع شد

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس گفت که به سبب روند رو به رشد شیوع کرونا در این شهرستان، فعالیت بازار هفتگی (جمعه بازار)، بازارچه مرزی اینچه برون، تالارهای پذیرایی و رفتن به تفرجگاه‌های شهری و تالاب‌های بین‌المللی در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قابوس نامه مهندس عبدالقدیر کریمی اظهار داشت : علاوه بر محدودیت‌های ذکر شده، نمازجمعه این هفته در مصلی‌ها و مساجد اهل سنت و تشیع شهرستان گنبدکاووس نیز برگزار نخواهد شد.

وی بابیان اینکه محدودیت‌های اشاره شده به منظور حفظ سلامت عمومی مردم و با هماهنگی ستاد مقابله با کرونا استان گلستان اعمال می‌شود، افزود: درصورت استمرار روند صعودی شیوع کرونا در گنبدکاووس، محدودیت‌های شرایط قرمز کرونایی برای مشاغل گروه 2 و 3 و 4 از شنبه آینده با شدت بیشتری اعمال خواهد شد.

کریمی با یادآوری اینکه وضعیت شیوع کرونا در گنبدکاووس از ۱۲ تیرماه جاری برای پنجمین بار قرمز شد، اضافه کرد: هم اکنون ۲۱۳ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی این شهرستان بستری هستند که از گروه‌های مختلف مردم تقاضا می‌شود بیش از پیش دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا بالاخص استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نمایند.

فرماندار ویژه گنبدکاووس ادامه داد: متاسفانه موج جدید کرونا موسوم به دلتا که در استان گلستان و گنبدکاووس نیز مشاهده شده، بسیار خطرناک است و می‌طلبد تا خانواده‌ها و همه افراد جامعه برای حفظ سلامت خود شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کرده و به جز موارد ضروری از منزل خارج نشوند.

همچنین مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس نیز به خبرنگاران گفت: تنها راه مقابله با بیماری کرونا و قطع زنجیره انتقال آن تا انجام واکسیناسیون عمومی، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است که متاسفانه رعایت آن از سوی مردم و کسبه این شهرستان بسیار پایین آمده است.

فرهاد بدیعی افزود: عادی انگاری کرونا توسط مردم و اصناف گنبدکاووس سبب شده تا هم اینک روند شمار بیماران بستری در مراکز درمانی و نیز آمار مبتلایان سرپایی کرونا در این شهرستان، شیب تُند صعودی به خود بگیرد.

وی اضافه کرد: اکنون بازارهای گنبدکاووس به سبب نردیکی به عید سعید قربان بسیار شلوغ است و شواهد نشان می‌دهد که برخلاف سال گذشته که خریدهای این عید بزرگ اسلامی محدود بود اکنون خریدها برای پذیرایی و دیدو بازدیدها انجام می‌شود.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو