گروه : پیشنهاد ما /

شناسه: 3713

09 فروردین 1403 18:23

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

اعتقاد قلبی دولتمردان؛شرط تحقق  اقتصاد مقاومتی است

گفتمان سازی عملی شعار سال با بیان اینکه نقش ما دراجرائی کردن منویات مقام معظم رهبری چیست؟این مسئله یکی از محورهای مهمی است  که باید در طول سال آن را تبلیغ، تبیین و عملیاتی کنیم با این اقدام هم در فرهنگ سازی و هم در سبک زندگی ایرانی، اسلامی می توانیم نتایج خوبی را رقم بزنیم.

به گزارش قابوس نامه، برای این اقدام چند شرط لازم است، ابتدا اینکه  این مهم تنها در حد شعار باقی نماند واقدام و عمل سال گذشته را باید برای محقق کردن تولید و اشتغال امسال به آن اضافه کنیم، مطمئنا بدون حرکت و گام برداشتن در این مسیر نباید انتظار داشته باشیم که در حوزه اقتصاد مقاومتی شاهد تحول باشیم .

نگاه دیگری که باید در مسئله حرکت در جهت تولید و اشتغال داشته باشیم، اعتقاد قلبی و عملی در دولتمردان و تمام قوای سه گانه از صدر تا ذیل به حل مشکل اقتصاد با رویکرد سیاست های اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال وجود داشته باشد که اگر اعتقاد قلبی نباشد، حرکت های بی فایده و بی ثمری برخلاف مسیر اقتصاد مقاومتی شکل می گیرد، یکی از نکاتی که دولتمردان بایدبه آن  توجه کنند پرهیز از اسراف و تجملات بیهوده است.

مثال کوچک آن که به چشم هم می آید، استفاده بسیاری از بنرهایی است که بدون هدف برای مراسم ها و مناسبت های ملی و مذهبی در تیراژ بالا استفاده می‌ شود که اکثرا هم جنس خارجی است، آیا نمی شود به جای بعضی از آنها از پارچه ایرانی و توسط خطاط ویا از بنر تولید داخلی استفاده شود؟
نکته بعدی که به عنوان فردی که نقشی در اقتصاد کشور خود دارد، می توان گفت حضور در فضای مجازی  به عنوان یک فرصت برای فرهنگ سازی برای ترویج و تبلیغ کالای ایرانی می توان استفاده کرد.

مهم آن است که نقش خود را در جامعه برای حمایت از تولیدات داخلی بشناسیم، البته این مسئله نافی این نیست که تولید کننده های داخلی در کیفیت محصولات خود هیچگاه تحولی ایجاد نکنند، آنها نیز باید بتوانند رقیب خوبی برای کالاهای مشابه خارجی باشند تا مردم به سمت وسوی خرید کالای خارجی نروند .

مسئله مهم دیگر در تبیین شعار سال تبدیل آن به یک گفتمان است یعنی اینکه  شعار سال ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری را نقشه راه خود بدانیم و صرفا ازآن به عنوان ابزاری برای سخنرانی، همایش، درست کردن تابلونبینیم بلکه در حوزه اقدام وعمل دریابیم و منویات رهبری را عملیاتی کنیم، متاسفانه گاها شاهد هستیم که از فردای سخنان رهبری از مسئولان عالی کشور گرفته تا مسئولان استانی و شهرستانی  فقط انعکاس شعار سال دیده می شود، حضرت آقا چند سال است که روی مسئله اقتصاد متمرکز شدند و از اولین روز کاری همه سربرگ ادارات مزین می شود به شعارسال، همه ادارات حداقل یک یا دو بنر چاپ می کنند و چندین و چند همایش می گذارند واز میوه خارجی از مدعوین پذیرایی می کنند و الی آخر.

متاسفانه این درد همچنان ادامه دارد امید است که امسال برخلاف سنوات گذشته در راستای رفع دغدغه ها و نگرانی های حضرت آقا در حوزه اقتصاد مقاومتی و معیشت مردم همه و همه ید واحد بشویم و منویات ایشان را عملا عملیاتی کنیم ان شاءالله.
رمضانعلی خالقی

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو