گروه : پیشنهاد ما /

شناسه: 3862

10 فروردین 1403 19:50

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

عدم توازن میان ظرفیت مدال آوری دو میدانی و حمایت ها

ورزش دو میدانی یکی از ورزش های مدال آور در شهرستان گنبدکاووس بویژه در میان بانوان است و نیاز به حمایت این رشته که ظرفیت بالایی برای رشد و تکامل دارد ، بیش از آنچه انجام شده است ، احساس می شود.

به گزارش قابوس نامه، "دو و میدانی یک رشته انفرادی است و اسپانسرها بیشتر ترجیح میدهند حامی ورزشهای تیمی باشند" این اولین مسئله و مهمترین در راستای حمایت از این ورزش است چون در سایر ورزش ها به ویژه ورزش های تیمی مانور ،بویژه مانورهای تبلیغاتی بیشتر است.
این مسئله در حالی است که  ورزش دومیدانی علی رغم انفرادی بودن و ارائه رایگان خدمات از سوی مربیان این رشته موفقیت های چشمگیری را کسب کرده است و برای شهرستان بسیار مدال آور و امتیاز آور بوده و هستند.
برای نمونه می توان به کسب موفقیت اخیر دانش آموزان در مسابقات دو و میدانی آموزشگاهی استان که به میزبانی بندر ترکمن و با حضور نه شهرستان،در 24 فروردین ماه برگزار شد؛ اشاره کرد که تیم دوو میدانی دختران  گنبدکاووس ،در مقطع متوسطه اول و رده سنی نوجوان قهرمان و در مقطع دوم با رده سنی جوان نائب قهرمان این دوره از مسابقات استان شدند.

qaboosnameh 1
همچنین کسب مقام سوم پرتاب نیزه از سوی شریفه صنوبری، دانش آموز نوجوان گنبدی در مسابقات قهرمانی کشور ودر رده سنی نوجوانان که  28 فروردین به میزبانی تهران برگزار شد از دیگر افتخاراتی که کمتر از یکماه از کسب آن می گذرد و اگر حمایت شود قطعا نتایج بهتری در آینده در سبد قهرمانی های ورزشکاران گنبدی در سطح ملی خواهد گذاشت.

qaboosnameh 3جواهر زمانی نیز به عنوان یکی از نام آوران این رشته در شهرستان است که معرفی و حمایت بیشتر از وی قطعا تاثیرات بسزایی در رشد این ورزش و امید به ادامه و کسب قهرمانی در دل کسانی که پا در این عرصه گذاشته اند ایجاد خواهد کرد.
qaboos
این مهم زمانی محقق خواهد شد که به معنای واقعی از ورزشکاران حمایت شده و در آن سوی این پازل که قرار است به قهرمانی های بیشتر ختم شود ارزش گذاری درستی به مربیان و فعالان در راه توسعۀ این ورزش انجام شود.
 چرا که گاهی شاهد بروز دلسردی در ورزشکاران و بویژه مربیان این رشته هستیم و این حمایت ها می تواند ابتدا از سوی اداره ورزش و جوانان و همچنین آموزش و پرورش که حجم بالایی از این استعدادها را در خانوادۀ خود نهفته دارد، اتفاق بیفتد.
در حال حاضر با توجه به میزان فعالیت چشمگیر ورزش دوستان شهرستان در این رشته ورزشی تنها مکان قابل تمرین استاندارد، ورزشگاه تختی است که هر چند به اذعان برخی فعالان این رشته پاسخگوی تمرینات و رفع نیاز است اما به نظر می رسد این ورزشگاه نیز آن چنان که باید در شان ورزشکاران و مردم گنبد نباشدکه البته در این مقال، مجال بیان ضعف های مدیریتی آن نمی گنجد.
ضعف در تجلیل قهرمانان ورزشی شهرستان یکی دیگر از مسائلی است که در این رشتۀ ورزش نیز مشهود است، تجلیل هایی که اگر انجام شود، حتی تنها به صرف دیده شدن این افراد، امیدهای مضاعفی را برای ادامه فعالیت ورزشی به آنها تزریق می کند و حاصل این امید و روحیه برای کسب افتخارات بیشتر؛ قطعا نمود بیشتر شهرستان  در سطح ملی و یا حتی بین المللی را به همراه  خواهد داشت.
اتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو