طراحی سایت
جمعه 31 فروردين 1397.
تاریخ شمسی :
الجمعة 5 شعبان 1439.
تاریخ قمری :
Apr 20 2018.
تاریخ میلادی :

آیا شما هم همیشه در آرزوی کاهش وزن سریع هستید؟ اما بلافاصله بعد از احساس گرسنگی، به‌سراغ یخچال می‌روید و خوراکی‌های دلخواهتان را میل می‌کنید و بعد از این حرکت چاق‌کننده، توقع دارید لاغر شوید؟!

باید بدانید که مصرف هر ماده غذایی زمان خاص خودش را دارد. اگر می‌خواهید رژیم غذایی سالمی را دنبال کنید و لاغر شوید، این مقاله را تا انتها بخوانید تا با رعایت نکات زیر، غذاهای مورد علاقه‌تان را در بهترین وقت ممکن میل کنید.(رازهای لاغری از سراسر جهان)

به گزارش قابوس نامه به نقل از فیتامین :

غذاهای مورد علاقه ام را چه زمانی بخورم که لاغر شوم؟

۱ شکلات تلخ

زمان صبحانه: اینکه در ساعات ابتدایی صبح، به‌عنوان صبحانه شکلات تلخ بخورید، باعث می‌شود تا آنتی‌اکسیدان‌های مورد نیاز بدنتان تأمین شده و در کنار کاهش وزن سریع، سلامت قلبی‌تان نیز تضمین گردد.

زمان میان‌وعده: اگر در طول روز، بیش‌ازحد شکلات تلخ بخورید، قطعاً بدنتان این میزان اضافه را به‌صورت چربی انباشته خواهد کرد. بهتر است روزی بیشتر از ۲۵ گرم شکلات تلخ میل نکنید.

۲ گوشت

زمان ناهار: گوشت منبع بسیار غنی از آهن بوده و برای اکسیژن‌رسانی به سلول‌ها حرف اول را می‌زند. با مصرف گوشت، احتمال گرفتگی عضلات و ابتلا به بیماری‌ها به حداقل خواهد رسید.

زمان شام: برای هضم گوشت، حداقل به ۵ ساعت زمان نیاز دارید. خوردن مواد غذایی دیرهضم مانند گوشت قبل از خواب، سیستم گوارشتان را حسابی به زحمت خواهد انداخت.

۳ پرتقال

زمان میان‌وعده: پرتقال، به علت دارا بودن ویتامین C، سرشار از آنتی‌اکسیدان بوده و باعث بهبود عملکرد سیستم گوارش و سوخت‌وساز بدن و نیز کاهش وزن سریع خواهد شد.

زمان صبحانه: خوردن پرتقال با شکم خالی و بلافاصله بعد از بیدار شدن، باعث می‌شود تا بدن از خود واکنش نشان داده و معده حساس شود. همچنین احتمال اینکه دچار التهاب معده شوید نیز به‌طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

۴ آجیل ها

زمان ناهار: خوردن یک مشت پر آجیل خام (۳۰ گرم) تمام نیاز بدنتان برای اسیدهای چرب امگا ۳ را برطرف خواهد نمود. از خواص دیگر آن می‌توان به نرمال‌شدنِ فشار خون و بهبود عملکرد شش‌ها اشاره کرد.

زمان شام: خوردن آجیل در وعده شام، به علت چربی و کالری بالا، باعث اضافه وزن خواهد شد.

۵ ماکارونی

زمان صبحانه و ناهار: ماکارونی، سرشار از فیبر بوده و به پاکسازی و سم‌زدایی بدن از توکسین‌ها کمک بسیاری خواهد کرد. همچنین شاخص گلیسمی ماکارونی، ۴۰ بوده که احتمال ابتلا به دیابت نوع دو را به حداقل خواهد رساند.

زمان شام: معمولاً ماکارونی همراه با مایع ماکارونی سرو می‌شود؛ که حاوی مقدار زیادی گوشت یا سویا است. بنابراین یک بشقاب ماکارونی، دارای مقدار زیادی کالری است. پیشنهاد می‌شود که چنین غذاهایی را در ساعات انتهایی شب میل نکنید و بیشتر به سراغ غذاهای کم‌کالری بروید.

۶ گوجه فرنگی

زمان صبحانه: اسیدهای طبیعی موجود در گوجه‌فرنگی باعث آسان‌تر شدن فرایند هضم غذا و بهبود عملکرد معده و پانکراس خواهد شد. (ورزشکاران حتما این خوراکی‌ها را ارگانیک بخورند)

زمان شام: گوجه‌فرنگی سرشار از اسید اگزالیک است. خوردن گوجه‌فرنگی در ساعات انتهایی شب، باعث جمع‌شدن آب در بدن شده و در نتیجه دچار تورم و التهاب خواهید شد.

۷ سیب زمینی

زمان صبحانه: خوردن سیب‌زمینی به علت دارا بودن نشاسته، باعث کاهش سطح کلسترول خون خواهد شد؛ همچنین با خوردن سیب‌زمینی به‌عنوان ماده غذایی در صبحانه تمامی مواد معدنی مورد نیازتان تأمین خواهد شد.

زمان شام و ناهار: کالری سیب‌زمینی حدوداً دو تا سه برابر دیگر سبزیجات است؛ بنابراین پیشنهاد می‌شود که از خوردن سیب‌زمینی در وعده غذایی شام صرف نظر کنید.

۸ موز

زمان ناهار: موز سرشار از فیبر است؛ به همین علت به هضم غذا کمک کرده و از رفلاکس معده جلوگیری خواهد کرد.

زمان شام: خوردن موز در هنگام شام می‌تواند به کلی سیستم گوارشتان را دچار مشکل کند و منجر به تولید مخاط بیش‌ازحد در دستگاه گوارشی شود.

انتهای پیام/

سومین اردوی راهیان نور اصحاب رسانه گلستان بصورت خانوادگی به مناطق عملیاتی جنوب کشور در فروردین ماه 97 برگزار خواهدشد.

به گزارش قابوس نامه به نقل از بسیج رسانه گلستان جعفری مسئول سازمان بسیج رسانه استان از آغاز ثبت نام سومین دوره اردوی راهیان نور ویژه اصحاب رسانه استان گلستان خبر داد.
جعفری افزود این کاروان طبق برنامه‌ریزی صورت‌گرفته عصر روز شنبه چهارم فروردین به سمت مناطق زیارتی جنوب کشور اعزام خواهدشد.
به گفته جعفری این اردو بصورت خانوادگی خواهد بود و اصحاب رسانه میتوانند با خانواده خود در این اردو ثبت نام نمایند، اردو 5 روز و تلاش خواهیم کرد تا از زیارتگاههای: شرهانی، فتح المبین، دوکوهه، هفت‌تپه، فکه، چزابه، کانال کمیل، طلائیه، نهرخین، شلمچه ، خرمشهر، اروند و معراج الشهدای محمودونداهواز بهره‌مند شوند.
جعفری عنوان کرد ثبت نام از امروز3شنبه 15اسنفد آغاز و تا 26اسفند ادامه خواهد داشت.
با توجه به ظرفیت محدود کاروان اولویت با نفراتی خواهد بود که علاوه بر داشتن شرایط زودتر ثبت نام و هزینه اردو را پرداخت کرده باشند، از آنجا که در حال حاضر سهیه و ظرفیت 40 نفر می‌باشد توصیه می‌کنیم که داوطلبان هرچه سریعتر اقدام نمایند.
وی در خصوص هزینه اردو اظهار داشت سرانه هر نفر حدود 400هزار تومان محاسبه شده که با توجه به برخی مساعدتهای صورت گرفته، اصحاب رسانه از 90 تا 75درصد تخفیف برخوردار خواند شد. 

ثبت نام به صورت اینترنتی خواهد بود و علاقه مندان می توانند با مراجعه به سایت بسیج رسانه صفحه استان گلستان نسبت به ثبت نام اقدام نمایند . 

انتهای پیام/

فرمانده کل سپاه با اشاره به اغتشاشات خیابان پاسداران گفت:عده‌ای با انواع سلاح و امکانات مختلف در نقطه ای از پایتخت قلعه‌ای برای خود بنا کرده بودند و با سستی ها و کاستی هایی که در مراحل قبلی ایجاد شده بود فکر می کردند می توانند به قلدری خود ادامه دهند.

به گزارش قابوس نامه به نقل از حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر امروز سه شنبه 15 اسفندماه از امید خسروی بسیجی جانباز حادثه آشوب خیابان پاسداران عیادت کرد.

جعفری همچنین با اشاره به اینکه عده‌ای با انواع سلاح و امکانات مختلف در نقطه ای از پایتخت قلعه‌ای برای خود بنا کرده بودند و با سستی ها و کاستی هایی که در مراحل قبلی ایجاد شده بود فکر می کردند می توانند به قلدری خود ادامه دهند، گفت: با همت جوانان مومن، غیور و انقلابی و شهدایی که در راه امنیت و مقابله با فتنه تقدیم کرده ایم دشمنان به جایی نخواهند رسید.

وی تاکید کرد: همه این جانفشانی ها در دل صحنه های پرخطر برای حفظ انقلاب، اسلام و ایران عزیز ماست.

جعفری با بیان اینکه امنیت بالاترین دستاورد نظام جمهوری اسلامی ایران است، گفت: همه این امنیت را مدیون غیرت و مردانگی جوانان کشورمان هستیم.

فرمانده کل سپاه افزود: مخالفان و دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران، پی در پی درحال توطئه علیه کشورمان هستند و تجربه ثابت کرده است در همه فتنه ها به خصوص از 20 سال پیش به بعد اغتشاش ها دلایل مختلفی داشته و معاندین با تعداد اندکی فرصت طلب در پی آشوب و بهم ریختگی کشور بودند.

وی گفت: متاسفانه در این میان مخالفان نظام فرصت سازمان دهی، آموزش و دسترسی به فضای مجازی بدون کنترل پیدا کردند که اگر این کنترل ها محکم بود و نیروهای امنیتی و بسیجی دستشان این طور بسته نبود و محدودیت نداشتند، این شیطنت ها بسیار زودتر در نطفه خفه می‌شد.

جعفری با بیان اینکه هر حادثه‌ای که با برخورد قاطع جوانان غیور این مرز و بوم روبرو شد به سرعت پایان یافت، افزود: سال 78 دشمنان با زمینه های سیاسی وارد معرکه شدند که با بصیرت مردم انقلابی نقشه آنها نقش بر آب شد و این بار به بهانه نابسامانی های اجتماعی و اقتصادی به دنبال اغتشاش و سوء استفاده بودند که آن هم با حضور جدی مردم انقلابی و جانفشانی شهدایی مانند شهید حدادیان، چه در فتنه دی ماه و چه در غائله خیابان پاسداران آن هم به جایی نرسید؛ اما مردم ما باید بصیر باشند و بدانند دشمن دست از کار نمی کشد و به سرعت و به هر بهانه ای برای ناامنی ایران اسلامی زمینه سازی می کند.

وی تاکید کرد: باید با اقدام بموقع و هوشمندانه جلوی همه زمینه های ناآرامی را گرفت و به راحتی می توان زمینه ها را مدیریت کرد و از بین برد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: از بین بردن زمینه های سوء استفاده دشمنان وظیفه مسئولان و نهادهای اجرایی کشور است و باید در این باره اقدامات جدی را عملی کنند.

جعفری در پایان با بیان اینکه باید مردم غیور ایران اسلامی قدردان خون شهدا و ایثار جانبازان و خانواده های آنان باشند، گفت: امید خسروی برای امنیت این مرز و بوم تا مرز شهادت رفت و او از این پس جزو ایثارگران عزیز ایران اسلامی است.

گفتنی است امید خسروی نیمه شب یکم اسفند امسال در اغتشاشات خیابان پاسداران توسط آشوبگران از ناحیه سر آسیب جدی دید که به بیمارستان منتقل شد و از همان لحظه اقدامات درمانی بر روی وی آغاز شد.

این بسیجی 7 روز در حالت کما بود که به لطف خدا و کوشش پزشکان به هوش آمد و علایم حیاتی وی هم اکنون ثبات لازم را دارد.

انتهای پیام/

عکس | کاریکاتور | فیلم | صوت

رژه اقتدار نیروهای مسلح گنبدکاووس در روز ارتش / تصاویر

رژه اقتدار نیروهای مسلح گنبدکاووس در روز ارتش / تصاویر
رژه اقتدار نیروهای مسلح گنبدکاووس در روز ارتش / تصاویر

گزارش تصویری/ از گرگان تا نوچمن با شهید مدافع حرم

گزارش تصویری/ از گرگان تا نوچمن با شهید مدافع حرم
گزارش تصویری/ از گرگان تا نوچمن با شهید مدافع حرم

اولین تجدید میثاق با شهدا با غبارروبی مزار شهدا در سال 97

اولین تجدید میثاق با شهدا با غبارروبی مزار شهدا در سال 97
اولین تجدید میثاق با شهدا با غبارروبی مزار شهدا در سال 97

گام های خودسازی در اعتکاف/ تصاویر

گام های خودسازی در اعتکاف/ تصاویر
گام های خودسازی در اعتکاف/ تصاویر

اردوی نوروزی بسیج محلات به مناطق عملیاتی دفاع مقدس/ تصاویر

اردوی نوروزی بسیج محلات به مناطق عملیاتی دفاع مقدس/ تصاویر
اردوی نوروزی بسیج محلات به مناطق عملیاتی دفاع مقدس/ تصاویر

آرشیو

روز : ماه : سال :
هدایت به بالای صفحه