طراحی سایت
پنجشنبه 31 خرداد 1397.
تاریخ شمسی :
الخميس 8 شوال 1439.
تاریخ قمری :
Jun 21 2018.
تاریخ میلادی :

آیا شما هم همیشه در آرزوی کاهش وزن سریع هستید؟ اما بلافاصله بعد از احساس گرسنگی، به‌سراغ یخچال می‌روید و خوراکی‌های دلخواهتان را میل می‌کنید و بعد از این حرکت چاق‌کننده، توقع دارید لاغر شوید؟!

باید بدانید که مصرف هر ماده غذایی زمان خاص خودش را دارد. اگر می‌خواهید رژیم غذایی سالمی را دنبال کنید و لاغر شوید، این مقاله را تا انتها بخوانید تا با رعایت نکات زیر، غذاهای مورد علاقه‌تان را در بهترین وقت ممکن میل کنید.(رازهای لاغری از سراسر جهان)

به گزارش قابوس نامه به نقل از فیتامین :

غذاهای مورد علاقه ام را چه زمانی بخورم که لاغر شوم؟

۱ شکلات تلخ

زمان صبحانه: اینکه در ساعات ابتدایی صبح، به‌عنوان صبحانه شکلات تلخ بخورید، باعث می‌شود تا آنتی‌اکسیدان‌های مورد نیاز بدنتان تأمین شده و در کنار کاهش وزن سریع، سلامت قلبی‌تان نیز تضمین گردد.

زمان میان‌وعده: اگر در طول روز، بیش‌ازحد شکلات تلخ بخورید، قطعاً بدنتان این میزان اضافه را به‌صورت چربی انباشته خواهد کرد. بهتر است روزی بیشتر از ۲۵ گرم شکلات تلخ میل نکنید.

۲ گوشت

زمان ناهار: گوشت منبع بسیار غنی از آهن بوده و برای اکسیژن‌رسانی به سلول‌ها حرف اول را می‌زند. با مصرف گوشت، احتمال گرفتگی عضلات و ابتلا به بیماری‌ها به حداقل خواهد رسید.

زمان شام: برای هضم گوشت، حداقل به ۵ ساعت زمان نیاز دارید. خوردن مواد غذایی دیرهضم مانند گوشت قبل از خواب، سیستم گوارشتان را حسابی به زحمت خواهد انداخت.

۳ پرتقال

زمان میان‌وعده: پرتقال، به علت دارا بودن ویتامین C، سرشار از آنتی‌اکسیدان بوده و باعث بهبود عملکرد سیستم گوارش و سوخت‌وساز بدن و نیز کاهش وزن سریع خواهد شد.

زمان صبحانه: خوردن پرتقال با شکم خالی و بلافاصله بعد از بیدار شدن، باعث می‌شود تا بدن از خود واکنش نشان داده و معده حساس شود. همچنین احتمال اینکه دچار التهاب معده شوید نیز به‌طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

۴ آجیل ها

زمان ناهار: خوردن یک مشت پر آجیل خام (۳۰ گرم) تمام نیاز بدنتان برای اسیدهای چرب امگا ۳ را برطرف خواهد نمود. از خواص دیگر آن می‌توان به نرمال‌شدنِ فشار خون و بهبود عملکرد شش‌ها اشاره کرد.

زمان شام: خوردن آجیل در وعده شام، به علت چربی و کالری بالا، باعث اضافه وزن خواهد شد.

۵ ماکارونی

زمان صبحانه و ناهار: ماکارونی، سرشار از فیبر بوده و به پاکسازی و سم‌زدایی بدن از توکسین‌ها کمک بسیاری خواهد کرد. همچنین شاخص گلیسمی ماکارونی، ۴۰ بوده که احتمال ابتلا به دیابت نوع دو را به حداقل خواهد رساند.

زمان شام: معمولاً ماکارونی همراه با مایع ماکارونی سرو می‌شود؛ که حاوی مقدار زیادی گوشت یا سویا است. بنابراین یک بشقاب ماکارونی، دارای مقدار زیادی کالری است. پیشنهاد می‌شود که چنین غذاهایی را در ساعات انتهایی شب میل نکنید و بیشتر به سراغ غذاهای کم‌کالری بروید.

۶ گوجه فرنگی

زمان صبحانه: اسیدهای طبیعی موجود در گوجه‌فرنگی باعث آسان‌تر شدن فرایند هضم غذا و بهبود عملکرد معده و پانکراس خواهد شد. (ورزشکاران حتما این خوراکی‌ها را ارگانیک بخورند)

زمان شام: گوجه‌فرنگی سرشار از اسید اگزالیک است. خوردن گوجه‌فرنگی در ساعات انتهایی شب، باعث جمع‌شدن آب در بدن شده و در نتیجه دچار تورم و التهاب خواهید شد.

۷ سیب زمینی

زمان صبحانه: خوردن سیب‌زمینی به علت دارا بودن نشاسته، باعث کاهش سطح کلسترول خون خواهد شد؛ همچنین با خوردن سیب‌زمینی به‌عنوان ماده غذایی در صبحانه تمامی مواد معدنی مورد نیازتان تأمین خواهد شد.

زمان شام و ناهار: کالری سیب‌زمینی حدوداً دو تا سه برابر دیگر سبزیجات است؛ بنابراین پیشنهاد می‌شود که از خوردن سیب‌زمینی در وعده غذایی شام صرف نظر کنید.

۸ موز

زمان ناهار: موز سرشار از فیبر است؛ به همین علت به هضم غذا کمک کرده و از رفلاکس معده جلوگیری خواهد کرد.

زمان شام: خوردن موز در هنگام شام می‌تواند به کلی سیستم گوارشتان را دچار مشکل کند و منجر به تولید مخاط بیش‌ازحد در دستگاه گوارشی شود.

انتهای پیام/

سومین اردوی راهیان نور اصحاب رسانه گلستان بصورت خانوادگی به مناطق عملیاتی جنوب کشور در فروردین ماه 97 برگزار خواهدشد.

به گزارش قابوس نامه به نقل از بسیج رسانه گلستان جعفری مسئول سازمان بسیج رسانه استان از آغاز ثبت نام سومین دوره اردوی راهیان نور ویژه اصحاب رسانه استان گلستان خبر داد.
جعفری افزود این کاروان طبق برنامه‌ریزی صورت‌گرفته عصر روز شنبه چهارم فروردین به سمت مناطق زیارتی جنوب کشور اعزام خواهدشد.
به گفته جعفری این اردو بصورت خانوادگی خواهد بود و اصحاب رسانه میتوانند با خانواده خود در این اردو ثبت نام نمایند، اردو 5 روز و تلاش خواهیم کرد تا از زیارتگاههای: شرهانی، فتح المبین، دوکوهه، هفت‌تپه، فکه، چزابه، کانال کمیل، طلائیه، نهرخین، شلمچه ، خرمشهر، اروند و معراج الشهدای محمودونداهواز بهره‌مند شوند.
جعفری عنوان کرد ثبت نام از امروز3شنبه 15اسنفد آغاز و تا 26اسفند ادامه خواهد داشت.
با توجه به ظرفیت محدود کاروان اولویت با نفراتی خواهد بود که علاوه بر داشتن شرایط زودتر ثبت نام و هزینه اردو را پرداخت کرده باشند، از آنجا که در حال حاضر سهیه و ظرفیت 40 نفر می‌باشد توصیه می‌کنیم که داوطلبان هرچه سریعتر اقدام نمایند.
وی در خصوص هزینه اردو اظهار داشت سرانه هر نفر حدود 400هزار تومان محاسبه شده که با توجه به برخی مساعدتهای صورت گرفته، اصحاب رسانه از 90 تا 75درصد تخفیف برخوردار خواند شد. 

ثبت نام به صورت اینترنتی خواهد بود و علاقه مندان می توانند با مراجعه به سایت بسیج رسانه صفحه استان گلستان نسبت به ثبت نام اقدام نمایند . 

انتهای پیام/

عکس | کاریکاتور | فیلم | صوت

نماز عید بندگی در گنبدکاووس/ تصاویر

نماز عید بندگی در گنبدکاووس/ تصاویر
نماز عید بندگی در گنبدکاووس/ تصاویر

گزارش تصویری/ تشییع پیکر شهید مدافع حرم "سیدرضا حسینی نوده"

گزارش تصویری/ تشییع پیکر شهید مدافع حرم
گزارش تصویری/ تشییع پیکر شهید مدافع حرم "سیدرضا حسینی نوده"

خروش مردم گنبدکاووس در قاب وحدت اقوام/ تصاویر

خروش مردم گنبدکاووس در قاب وحدت اقوام/ تصاویر
خروش مردم گنبدکاووس در قاب وحدت اقوام/ تصاویر

طنین استغاثه و دعا در سومین شب قدر عاشقی/ تصاویر

طنین استغاثه و دعا در سومین شب قدر عاشقی/ تصاویر
طنین استغاثه و دعا در سومین شب قدر عاشقی/ تصاویر

شب نوزدهم ماه رمضان در امامزاده یحیی بن زید(ع) گنبدکاووس/ تصاویر

شب نوزدهم ماه رمضان در امامزاده یحیی بن زید(ع) گنبدکاووس/ تصاویر
شب نوزدهم ماه رمضان در امامزاده یحیی بن زید(ع) گنبدکاووس/ تصاویر

آرشیو

روز : ماه : سال :
هدایت به بالای صفحه