طراحی سایت
يكشنبه 8 اسفند 1395.
تاریخ شمسی :
الأحد 30 جماد أول 1438.
تاریخ قمری :
Feb 26 2017.
تاریخ میلادی :
پایگاه خبری تحلیلی قابوس نامه

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی کشور اظهار کرد: هواپیماهای وارد شده به کشور پس از برجام عمدتا دست دوم است که میانگین عمری پایین دارند و بیشتر اجاره به شرط تملیک به ناوگان هوایی کشور اضافه شده اند.

به گزارش  قابوس نامه به نقل از راه دانا؛ مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی کشور در حاشیه هشتمین نمایشگاه بین المللی هوایی و هوانوردی کیش در گفتگو با کیش پرس با اشاره به اینکه صنعت هواپیمایی کشور پس از انقلاب به دلیل تحریم های ظالمانه کشورهای غربی دارای عمر میانگین بالایی است، اظهار کرد: پس از برجام گشایش هایی در برخی بخش های صنعت هوایی به وجود آمده و ارتباط با برخی شرکت های خارجی برای تامین قطعات و تعمیرات و تامین سوخت هواپیماها برای برخی شرکت های خارجی صورت گرفته است و امیدواریم در آینده این روند گسترش بیشتری داشته باشد.

وی با اشاره به مذاکراتی در خصوص خرید هواپیما با شرکت های بوئینگ و ایرباس افزود: 30 الی35 فروند هواپیما پس از برجام وارد کشور شده است اما قرار دادهای نهایی هنوز به سرانجام نرسیده و مذاکرات کماکان ادامه دارد و امیدواریم بزودی شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه باشیم.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی کشور با بیان اینکه هواپیماهای وارد شده به کشور پس از برجام عمدتا دست دوم است، اظهار کرد: اگر چه این هواپیماها دست دوم هستند اما میانگین عمری پایین دارند و بیشتر به صورت اجاره و اجاره به شرط تملیک به ناوگان هوایی کشور اضافه شده اند.

سامانی با تاکید بر اینکه هم اکنون یکصد هواپیما به دلیل مشکلات فنی و نبود قطعات در کشور زمین گیر هستند، نیاز کشور به ورود هواپیما را با توجه به چشم انداز توسعه کشور در سال 1404 تعداد 551 فروند اعلام کرد.

وی تصریح کرد: تا آن زمان برخی از هواپیماهای کنونی از ناوگان خارج خواهد شد و امیدواریم که بتوانیم تا 1404 با ورود تعداد یاد شده جایگزینی مناسبی صورت گیرد.

دبیرانجمن شرکت های هواپیمایی در پاسخ به میزان حمایت های دولتی از شرکت های هواپیمایی خصوصی بیان کرد: در بخش خصوصی حمایت های لازم صورت نگرفته وامید است حمایت های بیشتری برای توسعه کیفیت و کمیت خدمات رسانی در بخش هوایی صورت گیرد.

سامانی با بیان اینکه با حضور رئیس سازمان هواپیمایی کشور حمایت ها روند رو به رشدی داشته است، اظهار کرد: آزاد سازی نرخ بلیط از حرکت های مثبتی بود که توسط ریاست سازمان هواپیمایی کشور صورت گرفت و گشایش خوبی درصنعت هوایی ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: برخی قوانین و مقررات زاید که دست وپای صنعت هوایی را بسته باید از میان برداشته شود. همچنین دولت و مجلس باید از این صنعت حمایت بیشتری داشته باشند.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با بیان اینکه شرکت های هواپیمایی به عنوان یک بنگاه اقتصادی همواره به دنبال افزایش کیفیت خدمات ارائه شده هستند، خاطر نشان کرد: تا به حال نرخ های تکلیفی حاکم بود و شرکت های هواپیمایی تنها توانستند به نوعی خود را سرپا نگهدارند وبه مسافران ارائه خدمات سفر داشته باشند اما امید است آزاد سازی نرخ بلیط نتایج خوبی در افزایش خدمات و سرویس دهی به هم میهنان عزیز داشته باشد.

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی تصویر امنیتی جدید

محل تبلیغ شما در صفحات دیگر

عکس | کاریکاتور | فیلم | صوت

دومین اجلاسیه استانی اقامه نماز با موضوع" نماز و کاهش آسیب های اجتماعی"/تصاویر

دومین اجلاسیه استانی اقامه نماز با موضوع
دومین اجلاسیه استانی اقامه نماز با موضوع" نماز و کاهش آسیب های اجتماعی"/تصاویر

عشق و علاقه به رهبری در دلها موج می زند/تصاویر

عشق و علاقه به رهبری در دلها موج می زند/تصاویر
عشق و علاقه به رهبری در دلها موج می زند/تصاویر

بیستمین تمرین کاراته پیشکسوتان گلستان در گنبدکاووس/تصاویر

بیستمین تمرین کاراته پیشکسوتان گلستان در گنبدکاووس/تصاویر
بیستمین تمرین کاراته پیشکسوتان گلستان در گنبدکاووس/تصاویر

اسرار آمیزترین راه پله جهان + فیلم

 اسرار آمیزترین راه پله جهان + فیلم
اسرار آمیزترین راه پله جهان + فیلم

موزه نجف اشرف / گزارش تصویری

موزه نجف اشرف / گزارش تصویری
موزه نجف اشرف / گزارش تصویری

آرشیو

روز : ماه : سال :
هدایت به بالای صفحه