شناسه: 8960

10 فروردین 1403 01:59

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

شهید فهمیده نمونه ای از الگوی جوان حزب اللهی

شهید محمد حسین : هدف من از رفتن به جبهه این است که ، به ندای "هل من ناصر ینصرنی" لبیک گفته باشم .

به گزارش قابوس نامه شهید محمد حسین فهمیده  در وصیت نامه خود هدف از رفتن به جبهه را این چنین بیان می کند : هدف من از رفتن به جبهه این است که ، به ندای "هل من ناصر ینصرنی" لبیک گفته باشم و امام عزیز و اسلام را یاری کنم و آن وظیفه ای را که امام عزیزمان بارها در پیام ها تکرار کرده، که هرکس که قدرت دارد واجب است که به جبهه برود و من می روم که تا به پیام امام لبیک گفته باشم.

دانش آموز بود و مشغول درس و تحصیل ، دغدغه دین و انقلاب داشت و مطیع اَمر امام(ره) اهل مطالعه و کتاب خوانی ، باهوش و گشاده رو ، خاکی ، مودب و بااخلاق ، اهل تقوا و ایثار، زمان شناس ، با بصیرت ، شجاع ، دوری از عافیت طلبی و مصلحت اندیشی نابجا که آفت بسیاری از دنیاپرستان شده را دارا بود.


این ها بخشی از ویژگی ها و فضایل نوجوانی بود که هنگام دفاع از دین خدا و در راه دفاع از خاک و ناموس ایران و ایرانیجان شیرینش را در سن ۱۳ سالگی از دست داد و شربت شهادت را نوشید .اما در راه رسیدن به قرب الی الله راه های پیشرفت را جهشی طی نمود و از بسیاری از پیران این طریق سبقت گرفت .

جنگ علیه انقلاب اسلامی و دفاع از آن شروع شد.

شهید محمد حسین در وصیت نامه خود هدف از رفتن به جبهه را این چنین بیان می کند : هدف من از رفتن به جبهه این است که ، به ندای "هل من ناصر ینصرنی" لبیک گفته باشم و امام عزیز و اسلام را یاری کنم و آن وظیفه ای را که امام عزیزمان بارها در پیام ها تکرار کرده، که هرکس که قدرت دارد واجب است که به جبهه برود، و من می روم که تا به پیام امام لبیک گفته باشم.

در جبهه رشادت هایی از خود نشان داد و در نهایت او و دوستش محمد رضا که در یک سنگر بودند ، طی هجوم عراقی‌ها ، محاصره شدند.

محمدرضا زخمی شد و محمدحسین با سختی و زحمت زیاد او را به پشت خط رساند و خودش به سنگر بازگشت .

او مشاهده کرد که پنج تانک عراقی به طرف رزمندگان اسلام هجوم آورده و درصدد محاصره و قتل آن‌ها هستند.

محمد حسین به خودش نارنجک بست و زیر تانک دشمن رفت و با نابودی تانک رژیم بعث عراق خود نیز به شهادت رسید ، کاری که کمتر کسی می‌توانست انجام دهد! برای نسل حاضر شهید فهمیده فقط الگویی برای نوجوانان معرفی می گردد.

این مطلب صحیح است اما کافی نیست ، او دارای ویژگی هایی بود که باید یک نوجوان ، یک جوان ، یک دانش آموز ، یک دانشجو ، یک مدیر و مسئول در نظام اسلامی داشته باشد ، او و دیگر شهداء در یک کلمه انسان طراز انقلاب اسلامی بوده اند .

بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی این مطلب را به خوبی درک نموده و از القاب خوبِ متداول در سطح پایین تر استفاده ننموده اند ، بلکه ایشان تعبیر "رهبر" را برای او به کار بردند .

امام خمینی (ره) درباره او فرمودند: «رهبر ما آن طفل ۱۳ ساله‌ای است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صد‌ها زبان و قلم‌ ما بزرگ‌تر است ، با نارنجک ، خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم نمود و خود نیز شربت شهادت نوشید.

سالروز شهادت نوجوان فرزانه محمد حسین فهمیده و شروع هفته بسیج دانش آموزی گرامی باد .

مجتبی لشکربلوکی؛ مدرس معارف انقلاب اسلامی

انتهای پیام

نویسنده :

نظرات
آرشیو