شناسه: 9090

10 فروردین 1403 01:17

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

یادداشت؛ نادیده‌گرفتن حکمرانی ارزش‌های اخلاقی و خانوادگی ایرانی در فضای مجازی

مدرس سواد رسانه نوشت: چرا حکمرانی ارزش‌های اخلاقی و خانوادگی ما ایرانی‌ها بر فضای مجازی ما نادیده گرفته می‌شود اگر قرار باشد همه چیز رها باشد پس فلسفه مدیریت و فیش‌های حقوقی مدیران چیست؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قابوس نامه : رها شدگی و بی برنامگی وزارت ارتباطات برای فضای مجازی در حدیست که قسمت "دیدگاه" و "نظرات" پیام رسان ها به جهنمی از الفاظ رکیک بدل شده است و چیزی شبیه به نوشته های سرویس های بهداشتی در فضای مجازی موج می زند.

چه تفکری معتقد به این همه بی قید و بند بودن است با این شرایط چگونه خیال ما راحت باشد که فرزندان ما ولو اینکه سواد رسانه ای داشته باشد، در فضای مجازی سالم فعالیت کنند.

اگر وزارت ارتباطات قائل به اینترنت ملی نیست، چرا معتقد به اعمال حداقل های ارزش های اخلاقی در فضای مجازی نیست‌.

چه لزومی دارد کسی که ادبیاتش فحش و ناسزاست، حق استفاده مجدد از فضای مجازی را داشته باشد.

اگر کسی در خیابان به کسی بد دهنی کند، چه جرمی بر او مترتب می شود چرا در فضای مجازی همین فرد با هر بددهنی رها شود و از همه بدتر بخاطر ایجاد این فضا، ژست روشنفکری خود و متحجر نشان دادن دیگران هم بگیریم.

اگر کسی نمی تواند و یا نمی خواهد از فضای مجازی مودبانه استفاده کند، وزارت ارتباطات چه برنامه برای آن دارد.

چرا حکمرانی ارزش های اخلاقی و خانوادگی ما ایرانی ها بر فضای مجازی ما نادیده گرفته می شود اگر قرار باشد همه چیز رها باشد پس فلسفه مدیریت و فیش های حقوقی مدیران چیست؟

اگرچه در فضای مجازی فرصتی فراهم شده تا در پایان یک خبر و یا مصاحبه ای؛ افراد نظرات و دیدگاه خود را بیان کنند اما یکی از خطراتی که این فضا را تهدید می کند، بد دهنی و بی ادبی هاست که روزانه در قالب "نظرات" و "دیدگاه" منتشر می شود
بجز مواردی که از سر عدم خویشتنداری فرد است، اغلب بددهنی ها در فضای مجازی کاملا هدفمند و سازماندهی شده است.

بخاطر همین است که اگر کسی ارادت خود را به ارزش های انسانی و اجتماعی ایرانی و اسلامی ابراز نماید بجای ادبیات منطقی با بددهنی مواجه می شود.

معمولا بی ادبی های سازمان یافته در فضای مجازی؛ اولا با هدف برهم زدن آرامش اجتماعی و صمیمیت ها صورت می گیرد؛ دوم؛ برای کنار زدن نخبگان از فضای مجازی د حاکم شدن ادبیات چاله میدانی انجام می شود و سوم؛ باهدف نظرسازی، همه پرسی کاذب و تلقی پس زدگی آن در بین مردم صورت می گیرد این در حالیست که آن" پاسخ و نظر" به هیچ وجه حرف همه ی مردم نیست.

یکی از ماموریت های اصلی گروهک منافقین در فضای مجازی همین برخورد بی ادبانه و فحاشی و بد دهنی نسبت به موضوعات روز جامعه است، باید برای حاکمیت ادب اسلامی در فضای مجازی هم سوادرسانی را بالا برد و هم وزارت ارتباطات و نهادهای امنیتی و قضایی شرایط را برای سلامت فضای مجازی فراهم کنند. تماشا و مماشات ، بس است .

احمد ملاشاهی

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو