گروه : اجتماعی /

شناسه: 4597

30 فروردین 1403 06:38

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

معاون امور اجتماعی استانداری گلستان مطرح کرد  آمار بالای آسیب‌های اجتماعی در گنبدکاووس

معاون مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری گلستان با اشاره به آمار بالای آسیب‌های اجتماعی در شهرستان‌های گنبدکاووس و گرگان گفت: باید کارگروه‌های تخصصی بیشتری در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی در شهرستان گنبدکاووس تشکیل شود.

به گزارش قابوس نامه به نقل از تسنیم،علی برزمینی ظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی در فرمانداری ویژه شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: با توجه به معضلات آسیب‌های اجتماعی در جامعه اگر همان‌گونه نسبت به آسیب‌ها سهل‌انگاری و سیاسی بازی کنیم و هر دستگاه موازی کاری کند، موفق نخواهیم بود.

وی تصریح کرد: اگر دستگاه‌های اجرایی در راستا پیشگیری و کاهش آسیب ها تنها به دنبال ارائه آمار و ارقام بوده و جزیره‌ای عمل کنیم, باید در چند سال آینده در برابر آسیب‌ها تسلیم شویم. نگاه ما بیشتر به آسیب‌دیدگان است و باید این نگاه را تغییر داد و همه به صورت تجمیعی کار کرد.

معاون مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان تصریح کرد: در این شرایط که آسیب‎های اجتماعی در حال گسترش است باید نگاه جدیدی داشته باشیم تا بتوانیم مقابله جدی کنیم.

وی یادآور شد: 65 درصد از بار آسیب‌های اجتماعی استان گلستان در 2 شهرستان گنبدکاووس و گرگان است و دوسوم آسیب‌ها در این 2 شهرستان قرار دارد و نیاز است مقابله جدی در این زمینه شود.

برزمینی با اشاره به سالن‌های ورزشی به عنوان منابع اقتصادی اظهار کرد: تا زمانی که سالن های ورزشی نگاه اقتصادی دارند و از آنها به عنوان تامین منابع مالی استفاده می‌شود و جوانان آسیب‌پذیر و در معرض خطر از آن بی‌بهره هستند, آسیب‌های اجتماعی کاهش نمی‌یابد.

معاون مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان افزود: شهرستان گنبدکاووس یکی از شهرستان‌های برجسته استان گلستان است و باید کارگروه‌های تخصصی بیشتری برگزار شود و فرمانداری به عنوان محور, دستگاه‌های اجرایی را زیر چتر داشته تا در زمینه آسیب‌های اجتماعی اقدامات موثری انجام شود.

فرماندارویژه شهرستان گنبدکاووس هم در این جلسه گفت: آسیب‌های اجتماعی بنیان خانواده و اجتماع را مورد هدف قرار داده و برای کاهش و پیشگیری آسیب‌های اجتماعی کار و اقدام جهادی، انقلابی و فوق‌العاده نیاز است.

عبدالقدیر کریمی اظهار داشت: در طرح تقسیم کار ملی، مبنای فعالیت و اقدامات در حوزه کاهش و پیشگیری  و شاخص عملکرد دستگاه متولی مشخص است.

وی افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر کار جهادی، انقلابی و فوق العاده در حوزه آسیب‌های اجتماعی, باید اولویت اصلی و اساسی دستگاه‌ها نیز در همین راستا باشد.

معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: در حوزه آسیب‌های اجتماعی هم تکلیف و هم شرع و قانون ما را وادار به همکاری می‌کند.

وی یادآور شد: یکی از دغدغه‌های ما در حوزه شهرستان, تکدی‌گری است و این زیبنده و در شان شهرستان نیست و تلاش داریم در این زمینه اقدامات جدی انجام شود.

کریمی تاکید کرد: اگر ظرفیت و قابلیت شهرستان در حوزه استان ویژه دیده می‌شود باید در بحث اعتبارات و حمایت‌های مختلف نیز این امر به صورت ویژه در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو