گروه : اجتماعی /

شناسه: 4938

10 فروردین 1403 00:55

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

فرمانده سپاه گنبد در نشست خبری ؛ مفهوم دفاع مقدس باید بیش از پیش تبیین شود/ اجرای 100 برنامه در هفته دفاع مقدس

فرمانده سپاه گنبد در نشست خبری هفته دفاع مقدس در جمع خبرنگاران بر تبیین بیش از پیش مفهوم دفاع مقدس تاکید کرد و افزود: اگر بخواهیم این تبیین انجام شود دو نگاه را لازم داریم.

به گزارش قابوس نامهٰ سرهنگ علی لشکر بلوکی با اشاره به این مطلب تصریح کرد: اولین نگاه انتقال این مفاهیم و جایگاه بالای آن به نسل جوان است که در این رابطه باید مفاهیم انقلاب که با دفاع مقدس آمیخته شده است باید انتقال یابد.

وی ادامه داد: می توان گفت: حضور نیروهای جوان انقلابی ر خارج از مرزها و در دفاع از مظلومین و اسلام که به عنوان صدور انقلاب از آرمانها و اهداف امام خمینی(ره) نیز بوده است انجام شده و می توان گفت این حرکت جوانان این مرز و بوم که برداشت آن شهدای مدافع حرم است تاثیر و نتیجه تبیین مفاهیم دفاع مقدس از زمان جنگ تا کنون همان صدور انقلاب است و پیش قراولان آن شهدای مدافع حرم هستند.

لشکربلوکی افزود:همچنین شکل گیری گروههای جهادی که با نگاه انقلابی به نقاط محروم اعزام می شوند و هر روز در حال گسترش است  و این نگاه از همان نگاه جوانان انقلاب در عرصه دفاع مقدس هستند که چه بسا امروز در عرصه ای سخت تر از آن زمان فعالیت دارند.

QABOOSNAMEH 2

وی پیشرفت های قابل توجه در بعدهای مختلف بویژه در عرصه علمی را نیز حاصل سرایت اندیشه های جهادی عنوان کرد که دستگاههای فرهنگی و رسانه ها باید در معرفی آنها کمک کنند.

وی مفهوم دوم در حوزه تبیین دفاع مقدس را شعار" من انقلابی ام" که برگرفته از کلام رهبر معظم انقلاب است عنوان کرد و گفت: این شعار ابعاد مختلفی دارد و نمی توان آن را تنها در یک جمله دنبال کرد.

فرمانده سپاه گنبد در ادامه  ظلم ستیزی و مبارزه با دشمن ٰ خدمت به مردم ٰ انقلابی ماندن ٰرا از شاخصه های این شعار برشمرد و افزود: در حوزه ظلم ستیزی باید همه کسانی که مسئولیت می گیرند و حتی آحاد جامع این مسئله را مد نظر داشته باشند و در حوزه های مختلف از دشمن نهراسند.

وی همچنین گفت: در حوزه خدمت به مردم نیز متاسفانه هر از گاهی غفلت انجام می شود و مسائل مردم تنها در حوزه اداری دنبال می شود در حالیکه اگر بخواهیم مفهوم دولت اسلامی را در منطقه مطرح کنیم باید این نظام به درستی معرفی شود و ابعاد مختلف آن برای مدیریت جامعه بکارگیری و شناسانده شود که لازمه آن حرکت انقلابی است و اگر سازمان محور و وظیفه محور حرکت کنیم موفق نخواهیم شد.

سرهنگ لشکر بلوکی انقلابی ماندن را نیز برای مواجهه با تهدید های دشمن ضروری دانست و گفت: کشور ما در سالهای بعد از انقلاب با بحران های مختلفی روبرو بوده است اما با مدیریت حضرت آقا و یک روحیه انقلابی و توکل به خدا توانسته ایم این بحران ها را پشت سر بگذارد و از قطار انقلاب منحرف نشود.

QABOOSNAMEH 3

وی در ادامه سخنانش به خودسازی و ارتقاء بینش و بصیرت نسبت به حوزه های مختلف را چند نکته انقلابی ماندن عنوان کرد.

لشکر بلوکی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر میزان موفقیت در تبیین ارزش های دفاع مقدس گفت: به طور سبی موفق بوده ایم که میزان رشد در بحث صدور انقلاب و روحیه جهادی بوده است و به واسطه انقلاب شاهد نخبگانی بوده ایم که در بسط فرهنگی و علمی جشه های گسترده ای داشته اند.

وی ادامه داد: اما این میزان موفقیت برای تداوم و شکل گیری دولت و تمدن اسلامی کافی نیست و باید با توجه به فرهنگ بروز جامعه بروزرسانی بروزرسانی و گسترش داده شود چرا که امروز جوانان ما با تفکر و اندیشه هایی مواجه هستند که می خواهند فرهنگ خود را بر آنها قالب کنند.

فرمانده سپاه گنبد در بخشی از سخنانش از عدم توجه کافی بر بخش محتوایی برگزاری جشنواره اقوام در گنبد نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به ارتباز این جشنواره ها با فرهنگ اصیل اقوام مختلف اگراعتلای مبانی اسلام در آنها مورد توجه نباشدموفق نبوده ایم.

وی در رابطه با به تعویق افتادن ساخت تندیس جوانترین شهید شهرستان نیز به خبرنگار ما اظهار کرد: مکاتبات لازم برای این موضوع انجام می شود تا اگر بتوانیم و همکاری لازم انجام شود این تندیس دریادواره شهدای شهرستان ساخته و رونمایی شود.

از اجرای بیش از 100 برنامه در حوزه های مختلف بصیرتی ،اجتماعی ، فرهنگی و هنری از جمله نشست های بصیرتی، اردوهای جهادی و شب شعر و 15 یادواره  نیز خبر داد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو