گروه : اجتماعی /

شناسه: 5436

10 فروردین 1403 15:41

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

سخنگوی کمیسیون‌ شوراها و امور داخلی مجلس خبر داد؛ تصویب ۲ بند از لایحه ایجاد منطقه آزاد در اینچه برون و 7 منطقه دیگر

سخنگوی کمیسیون‌ شوراها و امور داخلی مجلس از تصویب ۲ بند از لایحه تشکیل مناطق آزاد در این کمیسیون خبر داد.

به گزارش قابوس نامه به نقل از تسنیم، اصغر سلیمی سخنگوی کمیسیون‌ شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت‌، با اشاره به جلسه عصر روز (یکشنبه ۵ آذر) کمیسیون متبوعش، گفت: در این جلسه لایحه ۸ منطقه آزاد تجاری صنعتی و ۱۲ منطقه ویژه اقتصادی بررسی شد.

وی با بیان اینکه در این جلسه ماده ۱ و ۲ این لایحه تصویب شد، افزود: بند یک این لایحه مربوط به ایجاد ۸ منطقه آزاد تجاری شامل گلستان (اینچه‌برون)، ایلام (مهران)، اردبیل (اردبیل)، سیستان و بلوچستان (سیستان)، کردستان (بانه و مریوان)، هرمزگان (جاسک)، بوشهر(بوشهر) و کرمانشاه (قصر شیرین) بود که اعضای کمیسیون با این بند موافقت کردند.

مجلس لایحه ایجاد هشت منطقه آزاد را زودتر تصویب کند

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس با بیان اینکه در این جلسه پیشنهاد آقای یوسف‌نژاد نماینده ساری در مجلس مبنی بر تشکیل منطقه آزاد امیرآباد (در استان مازنداران) نیز مطرح شد که اعضای کمیسیون با تشکیل این منطقه آزاد نیز موافقت کردند.

سلیمی در تشریح بند ۲ این لایحه، تصریح کرد: بند ۲ این لایحه درباره تشکیل ۱۲ منطقه ویژه اقتصادی شامل، فارس (فسا)، یزد (ابرکو و میبد)، زنجان (زنجان)، کهگیلویه و بویراحمد (گچساران)، آذربایجان غربی (سرو و ارومیه)، خراسان رضوی (خاف و کوچان)، لرستان (خرم‌آباد)، قزوین (تاکستان)، اصفهان (شاهین‌شهر) و البرز (دارویه) بود که اعضای کمیسیون با تشکیل این ۱۲ منطقه ویژه اقتصادی موافقت کردند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس، تصریح کرد: با پیشنهاد آقای صباغیان نماینده مردم مهریز مبنی بر اضافه شدن منطقه بافق به منطقه ویژه اقتصادی یزد بررسی و به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

سلیمی تاکید کرد: همچنین در این جلسه با موافقت اعضا بوکان نیز منطقه ویژه اقتصادی شد.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس با بیان اینکه در این جلسه تبصره ۱ و ۲ بند ۴ این لایحه نیز بررسی و تصویب شد، گفت: اعضای کمیسیون با تبصره ۳ این بند مبنی بر ممنوعیت واردات کالا به صورت مسافری به هر میزان از مناطق آزاد به سایر مناطق کشور است موافقت نکردند یعنی نمایندگان معتقد بودند که مسافران می‌توانند از مناطق آزاد بدون پرداخت عوارض اجناس را به سایر نقاط کشور وارد کنند.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو