گروه : اقتصادی /

شناسه: 5480

10 فروردین 1403 15:09

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

رئیس صنعت و معدن گنبدکاووس:  بیش از ۲۵۰ میلیون ریال برای بازسازی خط تولید واحدهای صنعتی گنبدکاووس پرداخت شد

رئیس اداره صنعت, معدن و تجارت شهرستان گنبدکاووس گفت: در سال واحدهایی که نیاز به بازسازی و نوسازی داشتند, برای تسهیلات در سامانه ثبت‌نام کردند که تاکنون ۱۰ واحد صنعتی با مبلغ ۲۵۲ میلیون و ۸۴۰ هزار ریال در کمیته استانی مصوب شد.

به گزارش قابوس نامه به نقل از تسنیم از گنبدکاووس, خلیل رجبلی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران شرق گلستان در اداره صنعت, معدن و تجارت شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: در 7 ماهه سال جاری, تعداد 13 فقره جواز تاسیس و 17 فقره پروانه بهره‌برداری با سرمایه گذاری 233 میلیون و 288 هزار ریال صادر شدهاست.

رئیس اداره صنعت, معدن و تجارت شهرستان گنبدکاووس افزود: در سال واحدهایی که نیاز به بازسازی و نوسازی داشتند, برای تسهیلات در سامانه ثبت‌نام کردند که تاکنون 10 واحد صنعتی با مبلغ 252 میلیون و 840 هزار ریال در کمیته استانی مصوب شد.

وی افزود: در سال 96, برای 46 واحد صنعتی شهرستان گنبدکاووس جهت تسهیلات  ثابت و گردش رونق تولید, در کمیته استانی طرح گردید و مبلغ 718 میلیون ریال مصوب شد.

رجبلی تصریح کرد: از تعداد 46 واحد معرفی شده, 3 واحد الماس سنگ, روغن موتور راهروان و غزل صدف موفق به اخذ تسهیلات در گردش به مبلغ 275 میلیون ریال شدند.

رئیس اداره صنعت, معدن و تجارت شهرستان گنبدکاووس تاکید کرد: 89 واحد فعال و دارای پروانه بهره‌برداری از سازمان صنعت, معدن و تجارت در شهرستان گنبدکاووس فعالیت می‌کنند و 15 واحد نیز در حال حاضر راکد است و 89 واحد فعال یک‌هزار و 415 نفر را اشتغالزایی کردند.

رجبلی یادآور شد: در سال 95,تعداد 70 واحد صنعتی برای اخذ تسهیلات ثابت و در گردش با اعتبار 835 میلیون و 500 هزار ریال در کمیته استانی مصوب شد که از این تعداد, 36 واحد با مبلغ 400 میلیون و 500 هزار ریال موفق به اخذ تسهیلات شدند.

رئیس اداره صنعت, معدن و تجارت شهرستان گنبدکاووس گفت: برای 33 واحد دارای پروانه بهره برداری از سازمان جهاد کشاورزی, در سال 95، مبلغ 384 میلیون ریال در کمیته استانی مصوب شد, که از این تعداد, 14 واحد به مبلغ 209 میلیون و 500 هزار ریال موفق به اخذ تسهیلات شدند.

رجبلی اظهار داشت: مهم‌ترین مشکل در اخذ تسهیلات, زمان طولانی برای دریافت تسهیلات بانکی است که با توجه به زیر مجموعه بودن بانکهای گنبدکاووس به بانک استان, انتظار می رود از طریق بانکهای استان جهت پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی شرق گلستان همکاری بیشتری صورت گیرد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو