گروه : اجتماعی /

شناسه: 6072

31 فروردین 1403 11:22

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

دومین یادواره شهدای اهل‌سنت شمال کشور در گنبدکاووس برگزار شد

دومین نکوداشت شهدای اهل سنت شمال کشور در دانشگاه شمس شهرستان گنبدکاووس برگزار شد.

به گزارش  قابوس نامه به نقل از تسنیم ،حجت‌الاسلام سید مجتبی نورمفیدی استاد حوزه و دانشگاه ظهر امروز, در دومین نکوداشت شهدای اهل سنت شمال کشور در دانشگاه شمس شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: امروز مردم با مشکلات مختلفی روبرو هستند و همواره تاکید و سفارش مقام معظم رهبری مبنی بر خدمت به مردم بوده است، از طرفی مسئولان زحمات زیادی می‌کشند، اما باید همه انرژی و نیروی ما برای گره‌گشایی از مشکلات مردم باشد.

وی افزود: شهدا نعمات امت اسلامی هستند و این جلسات ذکر نعمات‌های الهی است و امروز به برکت خون شهدا، عظمت و افتخار برای مردم و کشورمان به دست آمده است.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: ملت ایران چه شیعه و چه سنی در کنار هم مقابل دشمنان ایستادند و نتیجه این ایستادگی, بهره‌مندی از حیات طیبه عزت و عظمت است و رمز این حیات طیبه این است که با وحدت و همدلی و پرچم واحد، تحت رهبری مقام معظم رهبری، در مقابل کفر و استکبار جهانی بایستیم.

نورمفیدی تاکید کرد: فرهنگ شهدا، فرهنگ سوختن و روشن کردن است و ما باید خود را به این فرهنگ نزدیک کنیم و خوشبختانه در باب جهاد و شهادت اشتراکات فراوانی در روایات اهل سنت و شیعه وجود دارد.

باید اهداف شهدا به نسل‌های آینده منتقل شود

امام جمعه اهل سنت شهرستان گنبدکاووس نیز گفت: یاد شهدا باید در جای جای نظام مقدس جمهوری اسلامی حضور داشته و فراموش نشوند.

آخوند عبدالکریم جاور اظهار داشت: شهدا با شهادت خود افتخاری برای مسلمین شدند و امام خمینی(ره) با رهبری حکمیانه خود قرآن و وحدت را در کشور جاری و ساری کردند.

وی افزود: شهدا در راه نظام مقدس جمهوری اسلامی و ایجاد امنیت و آرامش در کشور, خون خود را تقدیم  اسلام کردند و همیشه باید در جای جای نظام باشند و فراموش نشوند.

امام جمعه اهل سنت شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: باید اهداف, آرمان‌ها و پیام شهدا به نسل‌های آینده منتقل شود و ما باید قدردان امام راحل و مقام معظم رهبری که برپاکننده عدل و عدالت اجتماعی در جامعه بودند, باشیم.

شهدا و خانواده آنها شمع و چراغ هدایت کشور هستند

حجت الاسلام محمود ترابی امام جمعه شهرستان گنبدکاووس هم در این مراسم اظهار داشت: شهدا و خانواده‌های آنها شمع و چراغ کشور هستند و آنها با ایثار و شهادت خود, پیشگام در دوام انقلاب اسلامی شدند.

وی افزود: ما امروز میهمان شهدا هستیم و قطعا شهدا توجه به این مراسم خواهند داشت و روح‌شان از این حضور کم‌نظیر و بی‌نظیر خوشحال خواهد شد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو