گروه : اجتماعی /

شناسه: 6374

29 اسفند 1402 10:18

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان خبر داد رتبه هفتم گنبدکاووس در بازدید و دوازدهم در اقامت گردشگران

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با اشاره به عدم وجود مرکز اقامتی درجه یک در گنبدکاووس، گفت: متاسفانه این عامل موجب شده گنبدکاووس در اقامت مسافران رتبه 12 استان گلستان را کسب کند.

به گزارش قابوس نامه به نقل از فارس ابراهیم کریمی صبح امروز در نخستین جلسه شورای اداری شهرستان گنبدکاووس که در سالن جلسات فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد با اشاره به اینکه تمام تلاش ما در این سه سال تبدیل استان گلستان به مقصد گردشگری بوده است، اظهار کرد: استان گلستان با حجم انبوهی از جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی، مذهبی و تفریحی یکی از غنی‌ترین استان‌ها در این زمینه است که باید در حوزه جذب گردشگر و معرفی استان تلاش‌های بیشتری صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه در طی دو سال گذشته اقدامات بسیار خوبی در حوزه تامین زیرساخت‌ها، معرفی استان گلستان به مردم و حضور جدی در جشنواره‌های خارجی و داخلی صورت داده‌ایم، افزود: متاسفانه آنچه در جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های مختلف خارجی و داخلی مشاهده می‌کنیم عدم شاخت کافی مردم نسبت به استان گلستان و جاذبه‌های فرهنگی آن است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از افزایش هشت درصدی اقامت و بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان گلستان در روزهای سپری شده از نوروز خبر داد و گفت: میزان رشد اقامت در روزهای گذشته 102 درصد و میزان رشد اقامت نیز 50 درصد بوده است که نشان می‌دهد استان گلستان در حال نزدیک شدن به اهداف خود در گردشگری است.

کریمی با تاکید بر اینکه صرف افزایش این آمار به تنهایی نمی‌تواند به توسعه گردشگری استان کمک کند، ادامه داد: باید تلاش کنیم حضور این گردشگرها در شهرها و اماکن تاریخی، مذهبی و فرهنگی ما ضمن اقامت بیشتر و باثبات‌تر موجب تولید ثروت برای شهرستان‌های استان گلستان شود.

وی با اشاره به اینکه بیشترین بازدیدهای نوروزی تا این لحظه را شهرستان‌های بندرترکمن، علی‌آبادکتول و گرگان داشته‌اند، تصریح کرد: در حوزه بازدیدهای نوروزی از اماکن گردشگری شهرستان گنبدکاووس در رتبه هفتم استان گلستان قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با بیان اینکه در بخش اقامت مسافران و گردشگران نوروزی در استان گلستان شهرستان‌های گرگان، مینودشت و گالیکش دارای رتبه‌های نخست تا سوم هستند، اضافه کرد: گنبدکاووس در این بخش متاسفانه در رتبه 12 استان قرار دارد که برای این شهرستان محوری اصلا مناسب و رضایت‌بخش نیست.

کریمی با تاکید بر اینکه در حوزه اقامت مشکل گنبدکاووس به فقدان یک هتل و یا مرکز اقامتی درجه یک برمی‌گردد، خاطرنشان کرد: در بخش بازدید از اماکن گردشگری نیز عدم معرفی شهرستان گنبدکاووس و ظرفیت‌های بی‌بدیل آن به مردم عامل اصلی رتبه پائین این شهرستان است.

وی با بیان اینکه باید در حوزه معرفی شهرستان گنبدکاووس و ظرفیت‌های گردشگری آن تلاش بیشتری صورت بگیرد، افزود: این تلاش‌ها باید در مسیر جاده بین‌المللی گرگان به مشهد و حتی در سایر اماکن گردشگری استان گلستان صورت بگیرد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو