شناسه: 3202

01 اردیبهشت 1403 03:15

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

امام جمعه گنبدکاووس مطرح کرد؛ کمبود پژوهش ها در زمینه وحدت/ مهربانی و تعامل؛راهکار تقویت وحدت شیعه و سنی

امام جمعه گنبدکاووس گفت: متاسفانه امروز در پژوهش های میدانی با موضوع شیوه های تقویت وحدت با نگاه جامعه شناختی دست ما خالی است.

به گزارش قابوس نامه، امام جمعه گنبدکاووس در جمع فعالین  فرهنگی، اجتماعی و رسانه ای کاروان سرزمین برادری 2 در گنبدکاووس، افزود: در این کشور ذخیره های بزرگی و ظرفیت سازی برای ایجاد و گره وحدت وجود دارد، امام رضا(ع) در این منطقه با نام قزل امام یاد می شود و اهل سنت ارادت بسیاری به ایشان دارند و ابراز محبت آنها را شاهد هستیم.
وی با اشاره به مرام انقلابی امام حسین(ع) نیز یکی دیگر از ابزارهای وحدت بین شیعه و سنی در این منطقه است، افزود: متاسفانه این روزها دشمن سعی دارد با دست سیاست و ایجاد تفرقه، شیعه و سنی را که ید واحده هستند از هم جدا کند.
حجت الاسلام ترابی با بیان اینکه انقلاب اسلامی تقویت دهنده وحدت هستند، گفت: امروز تفرقه برگرفته از دست سیاست است وباید سعی شود با ارائه راهکارهای مناسب این مسئله را مرتفع کرد.
امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به اهمیت تحقیق و پژوهش در زمینه راههای ایجاد وحدت بین شیعه و سنی، تصریح کرد: متاسفانه در زمینه پژوهش های میدانی در باب اینکه چه ویژگی های مردم شناسانه و فرهنگ شناسانه باعث تقویت وحدت می شود در این منطقه وجود ندارد و از این باب دست ما خالی است.
حجت الاسلام محمود ترابی در بخش دیگر از سخنان خود به ظرفیت بزرگی مانند امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: ایشان دو سال نیز در ترکمنستان زندگی می کردند و این خود ابزار مهمی برای ایجاد جایگاهی فرهنگی در آن سرزمین فراهم خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه وحدت با کاروان و مباحثه قابل حل نیست، گفت: یکی از راههای اتصال و وحدت ایجاد محبت بین یکدیگر است که تعامل و رفت و آمد باعث تقویت وحدت می شود و این مسئله با مباحثه ایجاد نمی شود، امروز هیچ چیز بیشتر از صداقت و مهربانی  در ایجاد وحدت اثر ندارد.
حجت الاسلام ترابی در ادامه مذاهب اهل سنت منطقه را شکر گذار خدمات انقلاب دانست و افزایش مراودات را یکی از عوامل تقویت وحدت عنوان کرد.
ضرورت تقویت ارتباط روحانیون با مشکلات جهان اسلام
حجت‌الاسلام مهدی مسائلی پژوهشگر علوم دینی و یکی از روحانیون همراه این کاروان، با اشاره به تاثیرگفتمان رسانه ای در زمینه ایجاد وحدت، افزود: کاروان سرزمین برادری به راه افتاد تا افراط گرایی ها که منجر به وحدت ستیزی می شود را کنترل کند، در همین زمینه با توجه به اینه وحدت امری است که به مسائل دینی گره خورده است.
وی با بیان اینکه بیشتر روحانیون و علمای ما با جهان اسلام ارتباط ندارند، گفت: افزایش ارتباط روحانیون با جهان اسلام و آشنایی با مشکلات جهان اسلام باعث افزایش احساس نیاز به وحدت می شود.
انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو