گروه : پیشنهاد ما /

شناسه: 3955

10 فروردین 1403 05:38

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

عضو شورای عالی مجمع تقریب مذاهب کشور:  اختلاف زبان و قومیت نباید یکپارچگی مسلمانان را از هم جدا کند

عضو مجمع جهانی تقریب مذاهب کشور گفت: همه مسلمانان در اصول مشترک هستیم و اختلافی اگر باشد در فروع فقهی است، اختلاف مذاهب، زبان و قومیت نباید یکپارچگی مسلمانان را از هم جدا کند، همه کشورهای اسلامی با حفظ جغرافیای مرزی خود یک امت هستند.

به گزارش قابوس نامه، حجت الاسلام سید حامد علم الهدی با بیان اینکه ارتباط من با ترکمن ها به بیش از 2 دهه برمی گردد، افزود: در برنامه های فارغ التحصیلی طلاب و جشن های آنها که برگزار می شود شرکت می کنیم، یکی از بزرگترین برنامه ها مخصوص حوزه چنارلی است که شاگردانی موافق انقلاب و همراه نظام دارد.
وی با اشاره به اینکه مسجد آخوند طلابی از مراکز خوب تحصیل طلاب است، گفت: ارتباط ما با حوزه های علمیه و مراکز علمی و فرهیختگان اهل سنت از ماموریت هایی است که در مجمع جهانی تقریب مذاهب تعریف شده است.
حجت الاسلام سید حامد علم الهدی با بیان اینکه هدف ما از مجمع تقریب تشکیل امت واحده است، تصریح کرد: همه اقوام مسلمان در سطح وسیع آن کشورهای اسلامی با حفظ مرزهای جغرافیایی در عین حال یک امت هستند و همه مسلمانیم.
عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب با اشاره به اینکه دعوت قران از همه به سوی وحدت و اتحاد است، افزود: نمادها در اسلام تبیین شده دعوت به وحدت است و واعتصموا به حبل الله جمیعا، یا برپایی نماز در اوقات مشخص با صفوف منظم تشکیل شده از فقیر وغنی از این نماد هاست.
به کسی وعده ریاست جمهوری 8 ساله داده نشده/قانون 4 ساله است
حجت الاسلام علم الهدی در ادامه انتخاب را حق مردم دانست و گفت: ریاست جمهوری در قانون اسلامی برای 4 سال است و به کس وعده داده نشده است که باید 8 سال انتخاب شود، مردم با بصیرت، آگاه و باهوش هستند.
حجت الاسلام رئیسی نابغه ای است از میان مردم
وی در ادامه حجت الاسلام رئیسی را نابغه ای دانست از میان مردم و تصریح کرد: حجت الاسلام رئیسی انسانی تقریبی و رشد او در یتیمی و روی پای خود بوده است، در دانشگاه و حوزه توامان تحصیل کرده و از اول پیروزی انقلاب از دادیاری فعالیت خود را انجام داده است.
در بیش از 30 سال خدمت حجت الاسلام رئیسی،کوچکترین اختلاسی نبوده
این عضو مجمع تقریب مذاهب کشور با اشاره به اینکه اگر در 30 سال خدمت حجت الاسلام رئیسی کوچکترین اختلاسی بود بوق های خارجی آن را اعلام می کردند و از داخل لازم نبود کسی اعلام کند، گفت: مقام معظم رهبری به ایشان اعتماد کردند و یک سال به عنوان تولیت آستان خدمت کرده اند، در این مدت تحول شاهدی بر عرض بنده است.
حجت الاسلام علم الهدی در ادامه گفت: قاطعیت در کارو اتکا به نیروی جوان و مبارزه با مسئله فقر و حل کردن مشکل اشتغال جوانان سرلوحه دولت کار و کرامت است.
انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو