گروه : اجتماعی /

شناسه: 2013

29 فروردین 1403 01:59

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

 تحویل یک «کرکس» زخمی به محیط زیست مینودشت + تصاویر

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون گلستان گفت : کنگره بزرگ شهدای روحانی استان گلستان روز یکشنبه 21 آذرماه با حضور آیت الله رئیسی در گرگان برگزار می شود .

به گزارش قابوس نامه، به نقل از نیلکوه، «محمد دردی آق آتابای» در گفت‌وگو با خبرنگار نیلکوه گفت: حسین بیابانی یکی از دوستداران محیط‌زیست در روستای «محمدآباد» از توابع بخش مرکزی شهرستان گالیکش یک بهله «کرکس» زخمی را در این روستا پیداکرده و پس از چند روز تیمار، آن را به اداره محیط‌زیست شهرستان‌های مینودشت و گالیکش تحویل داده است.

وی افزود: کرکس (دال) از پرندگان بومی ایران است که زیستگاه اصلی آن کوهستان است.

آق آتابای با اشاره به اینکه این پرنده گوشت‌خوار است گفت: این پرنده مصدوم به مرکز نگهداری حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط‌زیست گلستان تحویل داده‌شده تا پس از درمان کامل در زیستگاه خود رهاسازی شود.

رییس اداره محیط‌زیست شهرستان‌های مینودشت و گالیکش در پایان گفت: انتظار می‌رود مردم همکاری مضاعفی با اداره محیط‌زیست داشته باشند و از مردم درخواست می‌شود هرگونه اطلاع‌رسانی و تخلفات زیست‌محیطی را به ادارات محیط‌زیست شهرستان‌های مینودشت و گالیکش با شماره 01735220018 اطلاع دهند.

«حسین بیابانی» نیز در این خصوص به خبرنگار ما گفت: این پرنده را در زمین‌های کشاورزی پیدا کردم و 4 روز در منزل از آن مراقبت کردم.

وی افزود: در ابتدا نمی‌دانستم برای تحویل آن باید به کجا مراجعه کنم. ابتدا به اداره منابع طبیعی شهرستان گالیکش رفتم که آنجا مرا راهنمایی کردن تا به اداره محیط‌زیست مینودشت مراجعه کنم.

به گفته این دوستدار محیط‌زیست همشهریانم به من می‌گفتند اگر پرنده را تحویل دهی آن‌ها قطعاً تو را جریمه خواهند کرد اما من توجهی به گفته‌های آنان نکردم و این مسئله را به محیط‌زیست اطلاع دادم.

بیانی تصریح کرد: در این مدت این کرکس با بیش از 10 مرغ تغذیه‌شده است.

گفتنی است در پایان با اهدای لوح تقدیر از این دوستدار محیط‌زیست تجلیل شد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو