گروه : اجتماعی /

شناسه: 4944

09 فروردین 1403 16:47

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

خاطرات خواندنی فرمانده سپاه گرگان به مناسبت سال تحصیلی جدید/ دیدار با رهبری شیرین‎ترین خاطره دوران تحصیلی‎ام است/ فرمانده سپاه گرگان از کارمندی بانک تا فعالیت در تشکیلات نظامی

فرمانده سپاه گرگان؛ دیدار با مقام معظم رهبری را یکی از شیرین‎ترین خاطرات دوران تحصیلی‎اش عنوان می‎کند و اینکه اکنون با لباس سبز پاسداری سرباز ولایت شده به خودش مباهات می‎کند و می‎گوید اگر صدبار دیگر بخواهم انتخاب شغل کنم باز هم پاسدار خواهم شد.

  به گزارش قابوس نامه به نقل از فارس ، سیدعلی مهاجر صبح امروز به مناسبت بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید در گفت‎وگویی شنیدنی پیرامون خاطره‎انگیزترین لحظات مدرسه گفت: همیشه حال و هوای آغاز سال تحصیلی جدید شادی‎بخش است، دانش‎آموزان را که می‎بینم یاد دوران مدرسه می‎افتم و روزهای قشنگ آن دوران برایم تداعی می‎شود که واقعا لذت‎بخش بود.

وی می‎افزاید: اولین روزی که می‎خواستم به مدرسه بروم مادرم مرا همراهی کرد تا احساس خلاء و تنهایی نداشته باشم جعبه شیرینی به دستم داد تا برای معلم کلاس اولم ببرم، لذت سال تحصیلی جدید با جعبه شیرینی مادرم شیرین‎تر و به یادماندنی‎تر شد.

* جزو بچه شیطان‎های کلاس بودم

فرمانده سپاه گرگان از دانش‎آموزان می‎خواهد تا قدر فضای امن و آرامی که در آن تحصیل می‎کنند را بدانند و فراموش نکنند که این شرایط به سادگی به دست نیامده است؛ سپس مکثی می‎کند و روزهای دوران تحصیل خود را در ذهن مرور می‎کند که آن موقع فضای تحصیلی ما توأم با جنگ بود نه اینکه در مدرسه ناامنی باشد اما تلنگری برای این روزهای ما است.

مهاجر از نبود پدر آن هنگام که راهی مدرسه شده سخن به میان می‎آورد و می‎گوید چون آن سال‎ها دوران جنگ بود و پدرم شغل نظامی داشت؛ فضای بدون پدر را احساس می‎کردیم و اگر خاطراتی در ذهنم مانده بیشتر به تنهایی و نبودن پدر سپری شده است و من چون فرزند اول خانواده بودم، در جای خالی پدر به عنوان مرد خانه هم بودم.

وی از دانش‎آموزان می‎خواهد تا توجه به تحصیل، تهذیب و ورزش که فرمایش مقام معظم رهبری است را همواره آویزه گوش قرار دهند و درس خواندن را به عنوان مهمترین تکلیف خود بدانند.

وقتی از مهاجر می‎پرسم جزو دانش‎آموزان زرنگ کلاس بودید یا نه با خنده پاسخ می‎دهد که جزو بچه شیطان‎های کلاس بودم، آن موقع درس‎های حفظ کردنی‎ام چندان خوب نبود ولی در ریاضی و زبان زرنگ بودم، به همین خاطر در مقطع کارشناسی و کارشناسی‎ارشد رشته اقتصاد و مدیریت خواندم و ادامه تحصیل دادم.

* اگر صد بار دیگر بخواهم شغلی انتخاب کنم باز هم پاسدار خواهم شد

فرمانده سپاه گرگان در پاسخ به این سوال که آیا به آرزوی شغلی دوران کودکی خود رسیدید، گفت: به شغل نظامی خیلی علاقمند بودم از زمانی که چشم باز کردم پدرم پاسدار بود و ایشان را در لباس رزم دیدم و این شاید علقه‎ای در من ایجاد کرد.

مهاجر از اینکه دوران دبیرستان کونگ‎فوکار بوده خاطرات آن مقطع تحصیلی را اینگونه روایت می‎کند: کونگ‎فو یک ورزش رزمی توأم با نظم و انضباط است، از دیگر دلایلی که به شغل پاسداری علاقمند شدم همین بوده است، همانطوری که اشاره کردم در دانشگاه رشته اقتصاد خواندم در جاهای دیگر نیز شغل برایم فراهم بود حتی تا کارمندی در بانک پیش رفتم، مدتی در فضای بانک مشغول به کار شدم اما دیدم که با روحیه‎ام سازگاری ندارد؛ از اینکه افتخار نصیب‎ام شد تا لباس سبز آقا امام حسین (ع) را بر تن کنم خیلی خوشحال هستم.

وی این جمله را از صمیم قلب بر زبان جاری می‎کند که اگر صدبار دیگر بخواهم شغلی انتخاب کنم باز هم پاسدار خواهم شد و این را برای خودم افتخار بزرگی می‎دانم.

مهاجر یکی از خاطره‎انگیزترین دوران تحصیلی خود را زمانی که دبیرستانی بوده و به عنوان فرمانده واحد دانش‎آموزی شهرستان رامیان فعالیت داشته بیان می‎کند از اینکه به عنوان فرمانده نمونه توفیق دیدار با مقام معظم رهبری را در سال دوم دبیرستان پیدا کرده و آن را جزو خاطرات شیرین مقطع تحصیلی بیان می‎کند.

* از فضای دانشگاهی فاصله نگرفتم و مدرس دانشگاه هستم/ فرزندان‎مان را بیمه آقا امام حسین (ع) کنیم

فرمانده سپاه گرگان در خصوص تفاوت‎های نظام آموزشی قدیم و جدید و توصیه به والدین دانش‎آموزان می‎گوید: سیستم آموزشی باید به عنوان یک نهاد اثرگذار به ابعاد آموزش و تربیت دانش‎آموزان توجه کند، اگر قرار است پرورش اتفاق بیفتد، مطمئنا خانواده‎ها فقط با حرف زدن نمی‎توانند فرزندان خود را پرورش دهند آنچه پدر و مادر در خانه رفتار می‎کنند در وجود فرزندان پرورش می‎یابد.

مهاجر ادامه می‎دهد: اگر علاقمند هستیم فرزندان‎مان اهل درس و تحصیل باشند یقینا خانه‎ای که در آن فضای درس و تحصیل مهم شمرده می‎شود و کتاب و کتابخوانی در اولویت است فرزندان نیز به همان سمت سوق داده می‎شوند، خدا به من و همسرم سه فرزند عطا کرده اما اینها مانع تحصیل همسرم نشده و اکنون در مقطع کارشناسی‎ارشد درس می‎خواند؛ خودم هم از فضای دانشگاهی فاصله نگرفتم و مدرس دانشگاه هستم، در چنین شرایطی فرزندان ما هم ترجیح می‎دهند به سمت کتاب تمایل پیدا کنند.

وی معتقد است که آموزه‎های رفتاری والدین در فرزندان اثر مستقیم دارد؛ نماز خواندن، قرآن تلاوت کردن و به محافل معنوی رفتن باعث می‎شود که بچه‎ها از پدر و مادر خود الگو بگیرند و می‎گوید: اکنون که ماه محرم است فرصت را باید غنیمت شمرد و در مساجد، حسینیه‎ها و تکایا فرزندان‎مان را بیمه آقا امام حسین (ع) کنیم تا در سایه عمل به آموزه‎های دینی صلاح و عاقبت‎بخیری نصیب‎شان شود.
انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو