گروه : اجتماعی /

شناسه: 4945

06 اردیبهشت 1403 17:11

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

خاطرات خواندنی حسن صادقلو از دوران اول ابتدایی و بازگشایی مدارس/ استاندار گلستان در 6 سالگی معلم کلاس اول شد/ دستبوسی حسن صادقلو از معلم کلاس اول

مرور خاطرات حسن صادقلو استاندار گلستان از دوران ابتدایی و آغاز سال تحصیلی جدید برای لحظاتی گل لبخند را بر چهره‎اش نشاند و گفت: 6 ساله بودم که به مدرسه رفتم و در نخستین روز مدرسه در کلاس درس، «معلم» شدم.

به گزارش قابوس نامه به نقل از فارس، حسن صادقلو در مصاحبه‎ای جالب به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان مروری به خاطرات شیرین کلاس اول ابتدایی داشته است که قطعا خواندن این مصاحبه بسیار جذاب و خواندنی خالی از لطف نخواهد بود.

*از 5 سالگی تقریبا خواندن و نوشتن را یاد گرفته بودم

استاندار گلستان با یادآوری خاطرات شیرین نخستین روز مدرسه گفت: 6 ساله بودم که به مدرسه رفتم و در نخستین روز مدرسه در کلاس درس، «معلم» شدم، دلیل‎اش این بود که از پنج سالگی تقریبا خواندن و نوشتن را یاد گرفته بودم، وقتی خواستند به ما روی تخته سیاه، آب-بابا یاد بدهند و این کلمات را بنویسند اینها را بنده گذرانده بودم.

صادقلو همچنان که خاطرات دوران ابتدایی را مرور می‎کند خنده بر لب دارد و ادامه می‎دهد: یادم است که نام معلم ما آقای مقصودلو بود که خدا خیرشان بدهد، خدا را شکر در قید حیات هستند، بنده به دستبوسی ایشان رفتم، معلم بسیار زبده‎ای است و خاطرات زیادی از ایشان دارم.

این مقام اجرایی استان با تداعی خاطرات گذشته می‎گوید: یکی از کارهایی که معلم ابتدایی ما می‎کردند این بود که به دانش‎آموزان تلنگر می‎زد و از ما می‎خواست تا اگر بلد هستیم در جایگاه معلم قرار بگیریم و کلاس را برای دقایقی مدیریت کنیم آن وقت خودش هم روی نیمکت دانش‎آموزان می‎نشست و سراپا گوش می‎شد.

صادقلو می‎افزاید: یکی از کسانی که همان روزهای اول مدرسه انتخاب شد با توجه به سوابق خواندن و نوشتن که خدمت شما عرض کردم، بنده بودم و آن زمان، معلم کلاس درس‎مان شدم، معلم‎مان جای شاگرد نشست حتی وقتی نگاه ویژه به ایشان می‎کردم معلم می‎گفت که مرا مانند دانش‎آموزان دیگر ببینید و همانند دیگران با من رفتار کنید، معلم ما خیلی انگیزه در دانش‎آموزان ایجاد می‎کرد و مشوق بسیار خوبی بود.

* توصیه استاندار گلستان به والدین دانش‌آموزان/ خانواده‎ها برای مدیریت عمر فرزندان خود نقشه راه داشته باشند

استاندار گلستان یک جمله طلایی را همواره آویزه گوش کرده «همان یاد گرفتیم که بتوانیم بگوییم» و با این جمله خاطرات زیادی دارد و ادامه می‎هد: یکی از خاطرات مهم دوران مدرسه‎ام این بود که معلم زمینه یادگیری را ایجاد می‎کرد و با گفتن سبب شد تا دانش‎آموزان چیزهای زیادی یاد بگیرند.

صادقلو در خصوص تفاوت نظام آموزشی قدیم و جدید گفت: آن روزها شیوه آموزشی سنتی بود و یک مقدار سخت، دانش‎آموزان نیز بیشتر زحمت می‎کشیدند؛ اکنون با توجه به فناوری‎های روز کارها خیلی تسهیل شده و به همین نسبت تلاش دانش‎آموزان پایین آمده است، شما نگاه کنید محصول آن دوران و اکنون؛ تفاوت‎های زیادی دارد، محصولات گذشته نظام آموزشی، پرتلاش‎تر بودند.

بالاترین مقام اجرایی استان توصیه‎ای هم به خانواده‎ها کرد که برای مدیریت عمر فرزندان خود نقشه راه داشته باشند که این خیلی مهم است، دانش‎آموزان فقط در خواندن نباید متمرکز شوند خواندن باید جهت داشته باشد، در قدیم عادت بر این بود که سیرمطالعاتی ایجاد کنند اما اکنون گاهی سیرمطالعاتی را از دست دادیم و دانش‎آموزان ابتدایی نمی‎دانند از کجا شروع کنند و قرار است به کجا بروند.

صادقلو در پایان برای دانش‎آموزان که آینده‎سازان این مرز و بوم هستند آرزوی موفقیت در عرصه تحصیل کرد و از آنها خواست تا در هر مقطع تحصیلی که هستند تلاش کنند و درس بخوانند تا افتخار خود و خانواده شده و فرد مفیدی برای جامعه باشند.
انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو