گروه : اقتصادی /

شناسه: 5777

09 فروردین 1403 21:36

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

رئیس سازمان صنعت گلستان خبر داد ثبت 5 هزار و 400 شغل در سامانه رصد از سوی بخش صنعت گلستان/لزوم تزریق روحیه امید در جامعه

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: تعهد بخش صنعت، معدن و تجارت استان در ایجاد شغل در سطح استان 5 هزار و 700 شغل بود که تا این لحظه 5 هزار و 400 شغل در سامانه رصد توسط این بخش ثبت شد.

به گزارش قابوس نامه به نقل از فارس، معدن و تجارت استان گلستان، حسینقلی قوانلو در نخستین جلسه هماهنگی اتاق‌های اصناف شهرستان‌های استان که در محل اتاق اصناف شهرستان بندر ترکمن برگزار شد، اظهار کرد: معاون اول رئیس جمهور در مراسم روز ملی صادرات سالجاری اعلام کرد همیشه در زندگی نیمه پر لیوان را ببینیم و سعی کنیم نیمه خالی لیوان را پر کنیم، 12 سال پیش کل صادرات کشور 4 میلیارد دلار بود و اکنون این عدد به حدود 45 میلیارد دلار رسیده والبته که اگر مشکلات و تحریم‌ها نبود اکنون باید به مرز 200 میلیارد دلار صادرات می‌رسیدیم.

وی تصریح کرد: بیاید همیشه روحیه امید را در جامعه تزریق کنیم و این جز با دیدن نیمه پر لیوان میسر نخواهد بود و لذا همه تلاش کنیم تا اقدامات موثر دولت تدبیر و امید را به گوش مردم برسانیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان افزود: امروز همه می‌دانیم که مشکل اصلی کشور بیکاری است ولی باید توجه داشته باشیم که تلاش دولت و مسوولان سالی 700 هزار شغل ایجاد می‌شود و این در حالی است که مطابق نرخ رشد جمعیت در کشور دولت موظف به ایجاد حدود 300 هزار شغل در سال است.

قوانلو ادامه داد: اینکه سالی یک میلیون نفر جمعیت جویای کار وارد بازار می‌شود سبب شده تا با وجود تلاش و جدیت چشمگیر دولت همچنان عده‌ای در پی اشتغال باشند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: در طول چهار سال ابتدایی خدمت دولت تدبیر و امید به طور میانگین حدود 53 هزار شغل در هر سال ایجاد شد در حالیکه در دولت قبل از آن به طور میانگین سالانه کمتر از 10 هزار شغل ایجاد شد.

قوانلو خاطرنشان کرد: همه ما باید کمک کنیم تا ایجاد 700 هزار شغل پیش‌بینی شده را به یک میلیون شغل برسانیم تا کم کم مشکل بیکاری و اشتغال را ریشه‌کن کنیم.

وی همچنین اظهار کرد: در سالجاری استان گلستان مکلف به ایجاد 19 هزار و 400 شغل است که البته این آمار باید در سامانه‌ای تحت عنوان سامانه «رصد» ثبت شود و سهم بخش صنعت، معدن و تجارت استان در ایجاد شغل در سطح استان 5 هزار و 700 شغل بود که تا این لحظه 5 هزار و 400 شغل در این سامانه توسط این بخش ثبت شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان خاطرنشان کرد: البته تعداد زیادی از شغل‌های ایجاد شده نیز هنوز در سامانه ثبت نشده که با ثبت آنها به آماری بیش از آنچه به بخش ما اختصاص داده شده خواهیم رسید و همین جا از همه تلاشگران عرصه صنعت، معدن و تجارت استان که در این راستا ما را یاری کردند تشکر و قدردانی می‌کنیم.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو