گروه : اجتماعی /

شناسه: 5784

09 فروردین 1403 16:30

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

 شکارچی سابقه‌دار در پارک ملی گلستان دستگیر شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان گفت: در عملیات گشت و کنترل نیروهای یگان حفاظت پارک ملی گلستان، یکی از متخلفان شکار سابقه‌دار با یک قبضه اسلحه جنگی دستگیر شد.

به گزارش قابوس نامه به نقل از ، امیر عبدوس ظهر امروز در جمع خبرنگاران درباره دستگیری شکارچیان غیرمجاز اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست پارک ملی گلستان در هنگام گشت و کنترل حوزه استحفاظی در منطقه سولگرد پارک ملی گلستان، با شنیدن صدای شلیک  گلوله و با برنامه‌ریزی دقیق و شناسایی محل حضور شکارچی، در 3 گروه و به مسئولیت معاون اجرایی پارک ملی گلستان در ارتفاعات حمام‌لی که از زیستگاه های منحصربفرد پارک ملی گلستان است، به عملیات شناسایی و ردزنی پرداختند.

وی افزود: پس از مشاهده 2 نفر شکارچی متخلف و تعقیب و گریز موفق به دستگیری یک نفر شده و شکارچی دوم با استفاده از موقعیت توپوگرافی منطقه متواری شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان تصریح کرد: فرد دستگیر شده از متخلفان باسابقه در پارک ملی گلستان بود که ابتدا قصد تمرد و درگیری با محیط‌بانان را داشت که با شجاعت و عکس‌العمل به موقع محیط‌بانان مجال تمرد و فرار نیافت و تسلیم نیروهای یگان حفاظت پارک ملی گلستان شد.

عبدوس گفت: یک قبضه سلاح جنگی کلاشینکف مسلح به همراه 5 عدد فشنگ در خشاب و آماده شلیک در این عملیات کشف شد همچنین لاشه‌های شکار شده توسط این فرد شامل 2 راس قوچ و میش اوریال نیز از کشفیات محیطبانان شرکت کننده در این عملیات بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان با قددرانی از محیط‌بانان گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست پارک ملی گلستان با شجاعت و به خطر انداختن جان خود این شکارچی را دستگیر کردند و این نیروها برای کوتاه کردن دست شکارچیان و متجاوزان به محیط زیست و انفال عمومی، از هیچ تلاشی دریغ نکرده و نمی کند.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو