گروه : اجتماعی /

شناسه: 8012

10 فروردین 1403 17:20

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان: دبیرخانه «قرار گاه فرهنگی بحران» تبلیغات اسلامی گلستان ملی شد

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به اینکه در حادثه سیل گلستان دبیرخانه ای به عنوان «قرار گاه فرهنگی بحران» در اداره کل تبلیغات اسلامی استان شکل گرفت، گفت: طبق دستور وزارت کشور این دبیرخانه در سطح ملی شکل گیرد.

به گزارش قابوس نامه به نقل از گلستان ما، حجت الاسلام نورالله ولی نژاد عصر شنبه در کار گروه فرهنگی و معنوی مناطق سیل زده استان گلستان، اظهار کرد: سیلی که در پی بارندگی های شدید در گلستان به راه افتاده بود دبیرخانه ای به عنوان «قرار گاه فرهنگی بحران» دراداره کل تبلیغات اسلامی استان شکل گرفت.

وی با اشاره به اینکه دبیرخانه «قرار گاه فرهنگی بحران» با 9 کمیته در حال ارائه خدمت به سیل زدگان است، افزود: با توجه به وظایفی که هریک از کمیته ها برعهده داشتند تمامی برنامه‌ ها و خدماتی که قرار بود به سیل زدگان ارائه شود توسط اعضا این ستاد انجام شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان با اشاره به اینکه سنگ بنا راه اندازی دبیرخانه قرار گاه فرهنگی توسط حجت الاسلام قمی، رئیس تبلیغات اسلامی کشور در گلستان بنا شد، گفت: با جاری شدن سیل در گلستان وزیر کشور هم جزو اولین مسئولان کشوری بود که وارد استان شد و این فرصت فراهم شد تا نقش نهاد ها و ساختار های فرهنگی نشان داده شود.

وی یادآور شد: درپی تجربه ای که در گلستان برای راه اندازی دبیرخانه «قرار گاه فرهنگی بحران» به دست آمد با جاری شدن سیل در لرستان و خوزستان این دبیرخانه را در این استان ها هم راه اندازی شد و اکنون توسط وزارت کشور دستور داده شده این دبیرخانه در سطح ملی شکل گیرد.

ولی نژاد با اشاره به اینکه این کارگروه به صورت تخصصی حمایت های فرهنگی و معنوی را برعهده دارد، اظهار کرد: با برگزاری دوره های آموزشی کمیته ها باید توجیه و آماده باش باشند و ساختار پیدا کنند تا سریع وارد عملیات شوند.

وی یادآور شد: از ابتدای جاری شدن سیل تا کنون نیروهای فرهنگی و نهادهای حوزوی حضور پررنگی در همه عرصه ها داشتند که البته نواقصی هم وجود داشت و باید برطرف شود که اگر رسیدگی بر آن نشود مشکل پیش خواهد آورد.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان گلستان با بیان اینکه روحانیون و مبلغان تا پایان ماه رمضان در مناطق سیل زده استان مستقر خواهند بود، خاطرنشان کرد: این همکاری ها تا آخرشهریور شتاپ بیشتری پیدا می کند و تا پایان سال ادامه خواهد داشت چرا که بخشی از آن ها نیاز به پیگیری دارند.

انتهاي پيام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو