گروه : ورزشی /

شناسه: 6617

07 اردیبهشت 1403 17:24

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

انوشیروانی:گزارش مالی فدراسیون وزنه برداری شبهه برانگیز است

سرمربی اسبق تیم ملی وزنه برداری گفت: مجمع فدراسیون وزنه برداری مهندسی شده بود و گزارش مالی هم شبهه داشت، اما کسی توجهی نکرد.

به گزارش قابوس نامه به نقل از گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان سجاد انوشیروانی درباره آخرین شرایط تیم ملی وزنه برداری بیان کرد:امسال برای وزنه برداری سال مهمی است چون نوجوانان باید در رقابت های المپیک نوجوانان شرکت کنند و پس از پایان این مسابقات مشخص می شود که چقدر مسئولان فدراسیون در توجه به رده های سنی پایه موفق عمل کرده اند.

او افزود: از سوی دیگر باید نمایندگان کشورمان شهریور ماه راهی بازی های آسیایی جاکارتا شوند که از اهمیت به سزایی برخوردار است و مطمئنا کسب مدال های رنگارنگ از سوی وزنه بردارانمان باعث می شود تا جایگاه ایران در رتبه بندی مدالی بازی ها بهتر شود.

دفاع از عنوان قهرمانی جهان در ترکمنستان دشوار است
او ادامه داد: سخت ترین کاری که تیم ملی وزنه برداری در سال 97 دارد دفاع از عنوان قهرمانی خود در رقابت های جهانی است.با توجه به اتمام محرومیت 9 کشور در رقابت های وزنه برداری جهانی عشق آباد ترکمنستان به طور قطع کیفیت مسابقات مثل سال گذشته نخواهد بود و رقابت های هیجان انگیزتری را مشاهده خواهیم کرد.از طرف دیگر مطمئنا کادر فنی ما برنامه هایی را مد نظر دارد تا در هنگام برگزاری رقابت ها وزنه برداران ما با آمادگی کامل به مصاف رقیبان شان بروند.

رستمی مقصر نیست، کسانی که او را تشویق و حمایت می‌کنند مقصر هستند
انوشیروانی درباره تمرینات انفرادی کیانوش رستمی و بی اعتنایی به حضور در اردوی تیم ملی وزنه برداری گفت:هر چند از نظر من کیانوش رستمی وزنه بردار بزرگی محسوب می شود اما این مسائل تنها به شاکله و برنامه های تیم ملی ضربه وارد می کند.کیانوش سال گذشته با برنامه ریزی خود توقع قهرمانی جهان را داشت اما بر خلاف تصوراتش مغلوب یک حریف گمنام از کشور شیلی شد.مسئولان ما باید پس از حذف کیانوش رستمی از رقابت های جهانی از این موضوع درس عبرت می گرفتند تا دوباره این موارد تکرار نشود. البته خود رستمی مقصر نیست بلکه کسانی که در این راه او را تشویق و حمایت می‌کنند مقصر هستند و مطمئن باشید تنها مدالش را می‌خواهند.

مسئولان فدراسیون با کیانوش رستمی برخورد کنند
سرمربی اسبق تیم ملی وزنه برداری در ادامه افزود: سیاست های فدراسیون به کلی غلط است و حتی زمانی هم که من سرمربی تیم ملی بودم مسئولان شورای عالی فنی وزنه برداری نسبت به تمرینات اختصاصی کیانوش بی اعتنا بودند.متاسفانه برای فدراسیون مهم نیست که ورزشکارانش در چه شرایطی تمرین می کنند و تنها دغدغه مهم آنان کسب مدال در مسابقات است.از نظر من شکی نیست کیانوش یک وزنه بردار شاخص است اما در تمرینات و برنامه های تیم ملی خلال ایجاد می کند و باید مسئولان با او برخورد جدی کنند تا حساب کار دستش بیاید.زمانی که محسن بیرانوند عهده دار سرمربیگری تیم ملی وزنه برداری بود با تمرینات اختصاصی رستمی مشکلی داشت و معتقد بود که او در چارچوب سیاست های مدنظرش گام بر نمی دارد.

نایب قهرمان فوق سنگین وزنه برداری المپیک لندن درباره تشکیل تیم وزنه برداری بانوان هم گفت:از نظر من تشکیل تیم ملی وزنه برداری بانوان وزنه برداری یک اتفاق مثبت برای این رشته تلقی می شود،البته ای کاش مسئولان فدراسیون وزنه برداری زودتر از این،این تصمیم را عملی می کردند.فکر می کنم باید همانند آقایان به بانوان هم اهمیت داده شود تا آنها بتوانند به نتایج خوبی برسند. چنانچه حمایت هایی خوبی از این وزنه برداران صورت بگیرد آنها پتانسیل این را دارند تا در المپیک و مسابقات جهانی مدال کسب کنند.

کیفیت جام فجر در حد مسابقات استانی خودمان هم نبود
سرمربی اسبق تیم ملی وزنه برداری درباره حواشی رقابت های جام فجر عنوان کرد: رقابت های وزنه برداری جام فجر نزدیک به 3 سال است که برگزار می شود به همین علت مسئولان فدراسیون جهانی مجبور هستند این مسابقات را در تقویم شان جای دهند.

او افزود :کیفیت جام فجر آن چنان که باید جالب نبود و در حد مسابقات استانی خودمان هم نبود. در هر صورت تشخیص آقایان این بوده که جایزه دلاری به وزنه برداران منتخب خوزستان پرداخت نشود. بروز چنین اتفاقاتی ناراحت کننده است و تنها باعث می شود تا شان و شخصیت ورزشکاران کشورمان زیر سوال برود.اگر قرار بود مسابقه ای برگزار شود باید تمام جوایز بصورت دلاری به تمام وزنه برداران پرداخت می شد.در هر صورت با وجود تلاش فراوانی که مسئولان برگزاری خوزستان انجام دادند اما مسابقات کیفیت لازم را نداشت.

در مجمع فدراسیون وزنه برداری همه چیز مهندسی شده بود

انوشیروانی در پایان خاطر نشان کرد:من در مجمع سالیانه فدراسیون وزنه‌برداری به عنوان نماینده وزارت علوم حضور داشتم و واقعا از وضعیت مجمع متاثر شدم چرا که نه صندلی وجود داشت ونه بنر. حتی 2 مرتبه هم دستم را بلند کردم تا صحبت کنم اما آقایان اجازه ندادند. درواقع همه چیز مهندسی شده بود تا ظاهر قضیه مثبت جلوه داده شود.همچنین شک و شبهه در گزارش‌های مالی زیاد بود و من می‌خواستم در مورد این موارد و جام فجر صحبت هایی انجام دهم که اجازه ندادند.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو