گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 5774

09 فروردین 1403 21:58

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

امام جمعه گنبد: همایش امام زاده یحیی بن زید(ع) برگزار می شود / راه اندازی بخش دیالیز در امامزاده

 امام جمعه گنبدکاووس گفت: همایش امام زاده یحیی بن زید(ع) که مقدمه برگزاری کنگره جهانی حضرت یحیی بن زید(ع) است در گنبد برگزار می شود.

به گزارش قابوس نامه، حجت الاسلام محمود ترابی با اعلام این خبر افزود: در این همایش همایش تنها به کارهای نمایشگاهی و ثبت خاطراتی که از کرامت های این امامزاده واجب التعظیم دیده شده پرداخته می شود.

وی در پاسخ به خبرنگاران اضافه کرد: زمان همایش مشخص نشده است ولی بنا داریم با حوصله بیشتر انجام شود تا اثرگذاری بیشتری داشته باشد و زمینه سازی خوبی برای کنگره انجام شود.

امام جمعه گنبد در رابطه با رشد امامزاده در این اواخر تصریح کرد: استقبال خوبی که مردم از امامزاده دارند و استقبال رو به رشد و و فوق العادۀ انها باعث شده  که قطب فرهنگی بودن امامزاده در  شهرستان درمسیر تحقق قرار گیرد  و ان شالله در استان و کشور نیز محقق شود.

وی همچنین گفت: خدامی که برای موکب اربعین از شهرستان اعزام شده بودند به حضور فرزندان حضرت یحیی بن زید(ع) مشرف شدند و امامزاده منتسب به حضرت زید(ع) را دیدند، امیدواریم با این ارتباط بتوانیم از جایگاه معنوی این امامزاده بزرگوار بهره بیشتری ببریم و ازشفاعت ایشان بهره مند شویم.

حجت الاسلام ترابی تصریح کرد: ان شاالله یک خواهر خواندگی بین شهرستان و شهر متعلق به پدربزرگوار حضرت یحیی بن زید(ع) برقرار شود تا ان شاالله در معرفی کشوری و جهانی حضرت یحیی بن زید(ع) موثر باشد.

وی برنامه ای فرهنگی و جانی اامزاده را نیز برای شروع مناسب دانست و اذعان کرد: در بخش فرهنگی نیز امامزاده شروع خوبی دارد البته در حال حاضر وضعیت مطلوب نیست اما با این شروع خوب که بخش تفریحی و بخش موزه آماده شده می توان آینده خوبی در نظر گرفت.

امام جمعه گنبدکاووس ادامه داد:  ساخت درمانگاهی با 400 میلیون تومان اعتبار از سوی یک خیر تقبل شده است و 90 میلیون نیز برای بخش دیالیز پرداخت کردند که این هفته تجهیزات ان شاالله نصب خواهد شد.

وی همچنین اظهار کرد: ساماندهی باغ امامزاده نیز به لطف خدا دوباره در دستور کار قرارگرفته و نقشه جامعه امامزاده نیز با دعوت دوستان شورا و شهرداری و کسانی که از اینجا اطلاعاتی دارند تهیه می شود که ان شاالله بتوانیم این آغاز را به سرانجام برسانیم.

حجت الاسلام ترابی خاطر نشان کرد: طرح های اجرایی که در امامزاده در حال اجراست، از درآمدهای خود امامزاده است اما هنوز در مرحله شروع هستیم و توقع ما این است که به آن سطح رشد برسد که  ان شاالله مدرسه، مدرسه علمیه ، مرکزآموزش های مهارتی به صورت آموزشگاه فنی ، مهمانسرای جدید و سالن اجتماعات داشته باشد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو