گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 6089

10 فروردین 1403 04:19

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

معاون استاندار گلستان در بزرگداشت روز مهندس: گنبد طراحی منسجم و نمای شهری خوبی در ساخت و ساز ندارد

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس گفت: شهر گنبد علی رغم همه جذابیت ها یک طراحی منسجم و نمای شهری خوبی در حوزه ساخت و ساز ساختمانی ندارد.

به گزارش قابوس نامه، عبدالقدیر کریمی در گرامیداشت روز مهندس با عنوان این مطلب افزود: با توجه به محوریت برج قابوس که ثبت جهانی شده است علاقه نند هستیم و تاکید داریم از سوی مهندسین در حوزه ساختمان و ساخت و ساز در سال ۹۷ یک وحدت رویه ای صورت گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به بیان برخی دغدغه های جامعه مهندسین پرداخت و اضافه کرد: چالش هایی در نظام مهندسی در حوزه صنفی و مدیریتی وجود دارد ، مشکلاتی که  دغدغه همه مهندسین است و آسیب جدی به قابلیت های آنها زده است.

کریمی یکی دیگر از مشکلات جدی جامعه مهندسین را عدم تناسب مسئولیت و حرفه با تعرفه های حوزه پرداخت عنوان کرد و همچنین پیشنهاد کرد برای رفع دغدغه های این حوزه از ظرفیت نظام مهندسی، هیئت مدیره نظام مهندسی، راه و شهرسازی ، شورای شهر و شهرداری و دانشگاهیان در حوزه شهر و استان استفاده شود و امیدواریم همه دست به دست هم بدهیم تا جایگاه، اقتدار ، تاثیرپذیری جامعه مهندسین بیشتر شود.

وی ادامه داد: هیچ دلیلی ندارد مهندسین شهرستان برای بخشی از امور خود به استان مراجعه کنند و امیدواریم تا جاییکه قانون اجازه می دهد تصمیم گیری های شهرستانی در شهرستان انجام شود.

فرماندارویژه گنبدکاووس یکی از بهترین روش های اجرایی ارتقاء، دانش افزایی و تجربه اندوزی و پختی مهندسین جوان را برگزاری کارگاههای آموزشی عنوان کرد و افزود: در حوزه شهرستانی علاقه مند به حضور بیشتر میدانی مهندسین در پروسه توسعه و آبادی شهرستان هستیم و نیاز است این مشارکت بیشتر احساس شود و در حوزه صنعت و تجارت نیز این مشارکت دیده شود.

وی همچنین اظهار کرد: گاها مواردی ناشی از اختلافات در حوزه خانواد بزرگ نظام مهندسی شنیده می شود که باید از این اختلافات گذر کنیم و به اشتراکات بیشتر توجه داشته باشیم، اشتراکاتی که به تقویت ظرفیت همدلی و تاثرگذاری شما بیشتر کمک کند.

کریمی در سخنان یادآور شد: با تلاش و پی‌گیری‌های شهرداری گنبد ، مجوز یک طبقه مازاد برای معابر بالای 18 متر و 2 طبقه مازاد برای معابر بالای 22 متر اخذ شده است که این مجوز می تواند رونق خوبی در حوزه ساخت و ساز در شهر گنبدکاووس به همراه داشته باشد.

توجه به آموزش  یک ضرورت در نظام مهندسی است

نماینده مردم شرق استان گلستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به برخی اختلافات در دستورالعمل ها از جلسه ای با وزیر راه در هفته آتی خبر داد که در این جلسه اصلاح این موارد مد نظر است و امیدواریم این مسئله همدلی و هم افزایی بین نظام مهندسی و راه و شهرسازی را بیشتر کند.

شهرام کوسه غراوی اذعان کرد: قطعا با آموزش لازم ساختمان های با کیفیت و در پی آن رضایت و اعتماد مردم را خواهیم داشت و با توجه به افزایش تعداد فارغ التحصیلان مهندسی بیشتر باید بر کیفیت خروجی دانشگاهها در رشته های مهندسی تاکید کرد.

وی با اشاره به لزوم ایجاد سازمان نظام مهندسی مستقل در شهرستان گنبدکاووس گفت: می توانیم با حداقل بین 500 تا 800 مهندس یک سازمان نظام مهندسی مستقل در این شهرستان داشته باشیم.

قرجه طیار نماینده مردم گنبدکاووس نیز خواستار تفویض اختیارات به دفتر نظام مهندسی گنبد و تمرکز زدایی از مرکز استان شد و گفت: در شهرستان گنبد با بالغ بر 2000 مهندس به عنوان دومین شهرستان استان نیاز است این اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو