گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 7016

10 فروردین 1403 20:25

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

‌آزمون تخصصی جذب طلبه دانشگاه تقریب مذاهب ‌در گنبدکاووس برگزار می‌شود‌

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس گفت: برای نخستین بار آزمون تخصصی جذب طلبه شیعه و سنی از سوی دانشگاه تقریب مذاهب کشور در گنبدکاووس اجرا می‌شود.

به گزارش قابوس نامه به نقل از خبرگزاری تسنیم , عبدالقدیر کریمی عصر روز یکشنبه در جلسه افتتاح دانشگاه تقریب مذاهب در شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: برای نخستین بار آزمون تخصصی جذب طلبه شیعه و سنی از سوی دانشگاه تقریب مذاهب کشور در گنبدکاووس اجرا می‌شود.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: مهلت ثبت‌نام این آزمون از 15 تیرماه تا 15 مردادماه خواهد بود و شرکت کنندگان و محصلان از معافیت قانونی و تحصیلی برخوردارند.

وی افزود: این آزمون در 2 رشته " فقه و حقوق حنفی" و " فقه و حقوق امامیه" برگزار می‌شود و دانشجویان اهل سنت باید ثبت نام آنها در شورای برنامه ریزی علوم دینی اهل سنت تائید شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: دانشگاه تقریب مذاهب کشور با یک واسطه زیر نظر دفتر مقام معظم رهبری قرار دارد و در مقاطع , کارشناسی, کارشناسی ارشد, دکترا, به صورت طلبه و دانشجو و حوزوی دانشگاهی فعالیت می‌کند.

کریمی تاکید کرد: در حال حاضر این دانشگاه در مرکز استان ها فعالیت دارد و برای نخستین بار این دانشگاه قرار است در یکی از شهرهای کشور, گنبدکاووس, با توجه به زندگی مسالمت آمیز اقوام و مذاهب مختلف در این شهر, راه اندازی شود.

وی یادآور شد: این دانشگاه در سنندج, زاهدان و اخیرا در قم فعالیت می کند و در حال راه اندازی در بوشهر, ارومیه و گنبدکاووس است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس گفت: برای راه‌اندازی این دانشگاه در گنبدکاووس, قرار است آموزش و پرورش به مدت 5 سال مکانی را در اختیار این دانشگاه برای فعالیت قرار دهد, ضمن اینکه, شهرداری نیز با شناسایی عرصه‌ای, آمادگی لازم برای ساخت داشته باشد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو