گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 7264

10 فروردین 1403 15:52

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

موتورسواران نیمی از متوفیان سوانح رانندگی گلستان را تشکیل می‌دهند

فرمانده انتظامی ‌گلستان گفت: موتورسواران نیمی از متوفیان سوانح رانندگی استان ‌را تشکیل می‌دهند.

به گزارش قابوس نامه به نقل از خبرگزاری تسنیم ، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار علی اکبر جاویدان با بیان اینکه موتورسیکلت یکی از راحت‌ترین وسایل حمل و نقل درون شهری است، اظهار داشت: عدم توجه راکبان این وسیله نقلیه به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی می‌تواند آسیب‌های اجتماعی فراوانی به جامعه وارد کند.

سردار جاویدان با بیان اینکه توجه به فرهنگ شهروندی، امنیت روانی را در جامعه به دنبال دارد، افزود: فرهنگ شهروندی به این معناست که تمام افراد جامعه از آسایش و امنیت برخوردار باشند و از سوی عده‌ای خاص رفتاری صورت نگیرد که سلامت روان و جسم دیگران آسیب ببیند.

وی تصریح کرد: وجود نظارت‌های پلیس و برخورد آن‌ها صرفا از طریق جریمه یا توقیف موتورسیکلت‌ها چاره کار نیست و تشدید برخوردها و استفاده از روش‌های قهری تا زمانی که خود فرد اصلاح نشود نتیجه مطلوبی نخواهد داشت.

فرمانده انتظامی گلستان گفت: تحقیقات نشان داده است که عامل انسانی بیشترین سهم را در بروز تصادفات رانندگی به خود اختصاص داده است لذا ارتقاء سطح ایمنی ترافیک و حمل و نقل از طریق فرهنگ سازی و آموزش رفتارهای ترافیکی به عموم افراد جامعه می تواند نقش مهمی را در کاهش تصادفات ایفا کند.

سردار جاویدان ابراز داشت: به رغم اینکه یکی از ساده ترین روش ها برای حفظ جان راکبان موتورسیکلت استفاده از کلاه ایمنی است اما بی‌توجهی آنان به این امر همواره سبب بروز حوادث تلخ و جبران‌ناپذیری در حوادث رانندگی بوده است.

فرمانده انتظامی استان گلستان در پایان با اشاره به اینکه بیش از 50 درصد از کشته شدگان حوادث رانندگی در 5 ماهه نخست سال جاری، موتورسواران بوده اند، خاطرنشان کرد: آمار بالای تصادفات رانندگی زیبنده جامعه ما نیست و می‌طلبد با همگرایی و هم‌افزایی عمومی نسبت به کاهش هرچه بیشتر تلفات و سوانح در این حوزه، تلاش کرد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو