گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 7496

10 فروردین 1403 12:04

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

نخستین همایش مدیران هنرستان‌های سراسر کشور در گنبدکاووس برگزار می‌شود

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس گفت: برای نخستین بار در استان گلستان،همایش مدیران هنرستان‌های سراسر کشور با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش ۲۳ و ۲۴ آبان برگزار می‌شود.

به گزارشقابوس نامه به نقل از خبرگزاری تسنیم ، فرج الله رزاقی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: این همایش با هدف تقویت کارآفرینی و تولید و اشتغال در هنرستان با توجه به شعار سال مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از کالای ایرانی و اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: هنرستان‌های کشاورزی باید محور و نماد تولید و اشتغال باشند و امید داریم ره آورد این همایش دو روزه، درک مشترک مدیران هنرستان‌ها برای تولید و اشتغال توسط هنرجویان این مدارس باشد.

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس بیان داشت: این همایش در روزهای 23 و 24 آبان با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش، مدیر کل فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش و مدیرکل کار و دانش وزارتخانه، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش و مدیران کل جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش و فنی و حرفه‌ای استان گلستان و 135 مدیر هنرستان‌های کشور در گنبدکاووس برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این همایش ضمن برنامه‌های سخنرانی، جلسه کارگاهی حوزه کشاورزی، دامداری و آبخیزداری با حضور کارشناسان ذیربط برگزار خواهد شد تا مدیران هنرستان‌ها به درک و فهم مشترک با چگونگی کاشت، داشت و برداشت، تولید بیشتر و توانمند ساختن دانش‌آموزان در حوزه عمل دست یابند.

رزاقی گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی، بازدید از اماکن تاریخی، مذهبی و گردشگری گنبدکاووس و اجرای جشنواره اقوام از دیگر برنامه های جانبی این همایش خواهد بود.

وی یادآور شد: گنبدکاووس دارای 2 هنرستان کشاورزی دختران و پسران است که در هنرستان پسرانه، 204 دانش آموز رشته‌های زنبورداری، دامداری، باغبانی و ادوات کشاورزی را آموزش می‌بینند که از این تعداد 100 نفر در این هنرستان خوابگاهی هستند.

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس ابراز کرد: در هنرستان دخترانه، گیاهان دارویی،خیاطی و کشاورزی آموزش داده می‌شود که این هنرستان در روستای کاکا از توابع بخش مرکزی واقع است.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو