شناسه: 9236

10 فروردین 1403 05:29

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

رئیسی با دولت« مردمی»: جلوی تخلف را از هر ناحیه ای که باشد میگیرم/ گلستان با «مدیریت جهادی» به مرکز صادرات تبدیل می شود

حجت الاسلام رئیسی گفت: استان گلستانبا توجه به موقعیت جغرافیایی و ظرفیت‌های گوناگون، باید به مرکزی برای صادرات به آسیای میانه تبدیل شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قابوس نامه  سیدابراهیم رئیسی عصر امروز در برنامه تبلیغاتی خود در شبکه گلستان اظهار کرد: سهم کشور ما در مبادلات ۱۰۰۰میلیارد دلاری منطقه، ۲درصد است و ما به خوبی می‌توانیم این سهم را از ۲۰میلیارد دلار به ۴۰و ۵۰میلیارد دلار برسانیم.

وی افزود: برای صادرات به آسیای میانه می‌توان گلستان را مورد توجه جدی قرار داد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: نزولات آسمانی در گلستان به سبب تغییر کاربری بی ضابطه، از بین رفتن جنگل، لایروبی نشدن رودخانه‌ها و اصلاح نشدن زیرساخت ها، به سیل مخرب و دلهره برای مردم تبدیل شده است.

به رهاشدگی منابع طبیعی در گلستان پایان می دهیم

رئیسی با بیان اینکه در حوزه منابع طبیعی قوانین فروانی وجود دارد که اجرا نمی شود ، بیان کرد: باید به رهاشدگی منابع طبیعی پایان بدهیم و ضمن بهره برداری منابع طبیعی به طور مداوم و هدفمند مدیریت کنیم. در آبخیزداری و آبخوان‌ها باید حتماً فعال شود.

وی متذکرشد: کشاورز باید کشاورزی اش، تولیدکننده باید تولیدش و مردم باید خریدشان قابل پیش بینی باشد، افزود: زمینه‌ها برای توسعه گلستان وجود دارد، اما حلقه مفقوده، مدیریت جهادی است که باید پای کار بیاید و دغدغه مردم را به حداقل کاهش دهد.

رئیسی اذعان کرد: استانی است که هم جنگل دارد و هم دریا و هم جوانان تحصیلکرده با این همه ظرفیت نباید در این استان شاهد این نرخ بیکاری باشیم لذا گلستان با این همه ظرفیت باید به مرکزی برای صادرات تبدیل شود.

وی ادامه داد: باید اقتصاد روستا، جنگل، دریا و گردشگری را فعال کرده، زنجیره ارزش کالای کشاورزی را ایجاد و اشتغالزایی کنیم.

رئیسی یادآورشد: بندر ترکمن باید توسعه پیدا کند و طرح توسعه آن اجرایی شود و حتی یک روز هم نباید اجرای این بندر عقب بیفتد.

فعالان اقتصادی در استان باید با تسهیلات و پشتیبانی حقوقی و قضایی، حمایت شوند

رئیسی ابراز کرد: فعالان اقتصادی در استان باید با تسهیلات و پشتیبانی حقوقی و قضایی، حمایت شوند، البته تلاش‌هایی شده است اما تلاش‌های بسیاری باید بشود.

وی اضافه کرد: به برکت توانایی مردم و فعالیت تولیدکنندگان در همه بخش ها، تولید رونق پیدا می‌کند و دولت هم در خدمت مردم خواهد بود.

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری تصریح کرد: در دولت مردمی، راه را برای قانونمندی باز می‌گذاریم و جلوی تخلف را از ناحیه هرکه باشد با قدرت می‌گیریم تا مردم احساس کنند که قانون در جامعه جاری است.

رئیسی در خاتمه گفت: بنای ما این است که گره‌ها گشوده و بی اعتمادی‌ها به اعتماد تبدیل شود و این روز دور نیست.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو