شناسه: 700

31 فروردین 1403 15:27

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

رئیس مجمع بسیج گنبدکاووس: مجمع بسیج محل تولید فکر و مطالبه بحق نخبگان از مسئولین است

رئیس مجمع بسیج شهرستان گنبد در جمع اعضای مجمع شوراهای قشر و کمسیون ها با اشاره به تحقق منویات مقام معظم رهبری به عنوان اولین هدف مجمع بیان کرد و تولید فکر ، ایده و راهکار ، شناساندن ظرفیت ها و بالفعل کردن آن و در نهایت مطالبه بحق نخبگان از مسئولین را از دیگر اهداف این مجمع بر شمرد.

به گزارش قابوس نامه، محمدحسین رحیمی با اذعان به این مطلب افزود: با عنایت به تصویب منطقه آزاد تجاری اینچه برون نیز لازم است در این زمینه برنامه ریزی هایی شود تا از ظرفیت های ایجاد شده در زمینه های مختلف فرهنگی ، اجتماعی بهینه استفاده شود.
رحیمی افزود:امسال 6 جلسه در شورای بسیج شهرستان و در اقشار نیز 6 جلسه تاکنون برگزار شده است و در 8 کارگروه تخصصی که در این مجمع فعالت دارند 11 جلسه کارگروه موضوعی و تخصصی تشکیل شده است.
وی همچنین گفت: 32 جلسه شوراهای قشری و یک کارگاه توانمند سازی ارکان بسیج به استعداد 62 نفر در ماه مبارک رمضان در این مجمع برگزار شد.
در این همایش امام جمعه گنبدکاووس نیز با تاکید بر وظیفه تولید فکر و ایدۀ این مجمع گفت: امروز توسعه انقلاب در بعد اقتصاد مقاومتی است و این مسئله با توسعه کشور ما گره خورده است.

1 10
حجه الاسلام محمود ترابی ادامه داد: اگر با ارئه ایده های ما مطرح می کنیم مردم مطالبه کنند ، انبوهی از مطالبات ایجاد می شود و این مطالبات در جامعه موج ایجاد می کند و هیچ کاربردی دیگری هم نداشته باشد مردم را در مسیری که می خواهیم حرکت می دهد.
وی تصریح کرد: مخالفان ما در راستای اهداف خود ایده یابی می کنند ، مدیران ما نیز باید جدی به دنبال طرح ایده در راستای آرمانهای انقلاب و پیگیر اجرا باشند چرا که با شوخی و عدم جدی گرفتن کاری از پیش نمی رود.

1 9
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبدکاووس نیز در ادامه این نشست مطالبه گری تخصصی و گفتمان سازی فرامین مقام معظم رهبری و آرمان های انقلابی را دو شاخصه اصلی تشکیل مجمع بسیج شهرستان عنوان کرد.
سرهنگ پاسدار علی لشگربلوکی با طرح این سوال که متولی گفتمان ها بویژه گفتمان انقلاب در جامعه امروز کیست؟ تصریح کرد: این مسئله یکی از دغدغه های امروز است.

1 7
وی ادامه داد: متاسفانه صدا و سیمای ما نیز نتوانسته آنطور که باید ازهمه تکنیک ها و روشهایی که دارد برای جذب سلایق مختلف و مطالبه گری استفاده کند و امروز غیر از تریبون نماز جمعه که آرمان های انقلاب را گفتمان سازی می کند ، کار خاص دیگری در بخش های دیگر مشاهده نمی شود.
لشگر بلوکی با اشاره به اینکه بسیج نیز در این راستا اقداماتی انجام داده و می دهد افزود: اگر گفتمان انقلاب را در جامعه گم کنیم مسیر جامعه به بیراهه می رود.
نایب رئیس اول مجمع بسیج شهرستان گنبدکاووس  با تاکید بر اجرای دقیق این گفتمان در مجمع بسیج گفت: باید ارزیابی شود که آیا در کمیته ها تولید فکر انجام می شود یا خیر و از این نقطه وارد شویم و نقاط ضعف و قوت خود را برای رسیدن به اهداف شناسایی کنیم.

1 8
وی همچنین گفت: برای رسیدن به اهداف و گفتمان انقلاب نیاز به یک دولت پیش برنده و مطلوب داریم و بسیج نیز نگاهش یک نگاه پیش برنده به نظام در تمامی ابعاد است.
لشگر بلوکی اظهار کرد: قطعا تا کنون موفقیت هایی داشته ایم ولی برای رسیدن به نقطه نهایی و رسیدن به جایگاه پیش برنده باید کیفیت و کمیت باهم دنبال شود.
وی کمبود نیروهای انقلابی تاثیر گذار به تناسب گستردگی حوزه جنگ امروز را یکی از مشکلات در جنگ نرم عنوان کرد که نیاز است در تربیت  چنین نیروهایی نیز اقداماتی انجام شود.
لشکر بلوکی به بیان برخی از ضعف های مجمع از جمله عدم تبیین جامع اهداف در مجمع ، موازی کاری در بخش های تعریف شده در مجمع، آشنانبودن برخی کارگروهها و شوراها به نحوه دقیق هدف دار واخذ تصمیمات کارگروهها و به فعلیت نرسیدن مصوبات کارگروهها و عدم همپوشانی محتوایی با محوریت یک برنامه شاخص پرداخت.
وی در پایان خاطر نشان کرد: نباید باورهای فردی و سازمانی به اصل موضوع مجمع کاهش یابد چرا که این باعث می شود کاردکردهای ما نیز دچار افول و کاهش شود.

1 3

1 4

1 5

1 6

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو