گروه : اجتماعی /

شناسه: 2360

30 فروردین 1403 22:51

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

اخبار کوتاه استان گلستان  سواری مزدا با ۱۲۵ میلیون ریال خلافی توقیف شد

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گلستان از توقیف سواری مزدا با ۱۲۵ میلیون ریال خلافی پرداخت نشده توسط گشت نامحسوس پلیس راه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی عبدی گفت: این خودروی سواری که با سرعت غیر مجاز در مسیر بندر گز به گرگان در حرکت بود روز گذشته توسط ماموران گشت نامحسوس پلیس راه متوقف شد.

وی افزود: با استعلام از سیستم اجرائیات پلیس راهور مشخص شد خودروی مورد نظر دارای 297 فقره تخلف به مبلغ 125 میلیون ریال خلافی پرداخت نشده است.

سرهنگ عبدی همچنین تصریح کرد: در این راستا خودروی مورد نظر توقیف و جهت سیر مراحل قانونی به پارکینگ انتقال داده شد.

رعایت اصول پدافند غیرعامل در تمامی حوزه ها امری ضروری و حیاتی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: رعایت اصول پدافند غیرعامل در تمامی حوزه ها امری ضروری و حیاتی است.

علی اصغر طهماسبی در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان اظهار کرد: با توجه به اینکه دشمن به این نتیجه رسیده که به لحاظ نظامی و با جنگ مستقیم توان زمین‌گیر کردن جمهوری اسلامی را ندارد، رو به جنگ غیرمستقیم آورده است.

جانشین شورای پدافند غیرعامل استان افزود: امروز دشمن در حوزه های تهاجم فرهنگی، بیوتروریسم، حوزه‌های زیستی، سایبری و غیره فعال است و اجرای اصول پدافند غیرعامل می‌تواند کشور را در مقابل بسیاری از این آسیب ها مصون نگه دارد.

وی ادامه داد: حوزه پدافند غیرعامل ظرافت بیشتری را نسبت به سایر حوزه ها می طلبد و در عین اینکه به ظاهر نمود عینی ندارد اما دارای اهمیت فوق العاده ای در حوزه امنیتی و دفاعی کشور است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خاطرنشان کرد: از همه مدیران و دستگاه‌های اجرایی استان انتظار داریم مصوبات شورای پدافند غیرعامل استان را به دقت، مورد اجرا قرار دهند.

طهماسبی بیان کرد: خوشبختانه دولت تدبیر و امید برنامه‌های خوبی در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری در اجرای اصول پدافند غیرعامل داشته و در استان گلستان نیز بر اساس سیاست گذاری های انجام شده، اداره کل پدافند غیرعامل استان پیگیری لازم را در خصوص اجرای مصوبات و دستورالعمل ها، انجام می دهد.

وی با تأکید بر آموزش و اطلاع‌رسانی به مردم در حوزه پدافند غیرعامل خاطرنشان کرد: بکارگیری این آموزش‌ها موجب بازدارندگی دشمن و ارتقاء پایداری ملی در جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

تجهیز 100 دستگاه اتوبوس به سامانه پیمایش هوشمند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‎ای استان گلستان گفت: 123 نقطه در استان دارای تصادف است و 48 نقطه پرتصادف در استان گلستان شناسایی شده است که آشکارسازی این نقاط در اولویت قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان، مهدی میقانی اظهار کرد: در نقاط دارای تصادف استان تابلوهایی با زمینه فسفری نصب شده که رانندگان باید با مشاهده این علائم احتیاط بیشتری کنند، مشاوری در سطح ملی گرفته شده که قرار است اقدامات سخت‎افزاری و عمرانی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه حوزه راهداری ماموریت مهم و خطیری دارد، تصریح کرد: گلستان امسال زمستان را چهار ماهه تجربه می‎کند، در ابتدای آذر بارش برف فراگیر پهنه استان را سفیدپوش کرد.

میقانی؛ حفظ ایمنی راه‎ها را اصلی‎ترین وظیفه راهداری برشمرد و افزود: در راهداری زمستانی، ارتقاء ایمنی راه‎های استان و توجه به علائم باید مورد توجه باشد، وزرات راه و شهرسازی در راستای کاهش تلفات جاده‎ای تلاش می‎کند، راه باید بخشنده باشد و خطای راننده آخرین خطای او نباشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‎ای گلستان با اشاره به راه‎اندازی سامانه پیمایش هوشمند تردد ناوگان «سپهتن» اظهار کرد: یکی از برنامه‎های توسعه حمل و نقل هوشمند استفاده از این دستگاه است، 100 دستگاه اتوبوس در استان به این سامانه مجهز شدند.

میقانی تصریح کرد: بر اساس سامانه سپهتن رفتار و کردار راننده رصد می‎شود و به عنوان مثال اگر 500 متر مانده به پلیس راه، رفتار راننده مشکلی نداشته باشد آن اتوبوس می‎تواند عبور کند اما اگر آلارم تخطی از سرعت دیده شود پلیس آن راننده را متوقف می‎کند.

وی با اشاره به دیگر مزایای سامانه سپهتن گفت: این سامانه تخصیص سوخت را انجام می‎دهد همچنین کارهای دستی و فیزیکی به حداقل می‎رسد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو